Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Banden Voor Gts 300


LighScan

Ideale banden voor GTS 300?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Ideale banden voor GTS 300?

    • Dunlop D207 Runscoot
      0
    • Dunlop ScootSmart
      1
    • Michelin City Grip
      13
    • Michelin Power Pure SC
      1
    • Michelin Bopper
      0
    • Pirelli Diablo Scooter
      1
    • Pirelli GTS (23/24)
      1
    • Pirelli EVO (21/22)
      1
    • Pirelli SL 26
      0
    • Continental Zippy 1
      0
    • Continental ContiNavigator
      0
    • Continental ContiTwist Sport
      2
    • Continental ContiMove365 (nieuw)
      0


Aanbevolen berichten

Banden... Het blijft een zeer populair gespreksonderwerp. Er is een groot aanbod om uit te kiezen... Vandaar dat ervaringen altijd zeer welkom zijn.

 

Voor een wat sportievere rijder, die graag bochten neemt, en tegelijk ook rekening moet houden met natte wegen, ... wat zijn goeie banden voor een 300 cc, die goed optrekt?

Link naar reactie

1 Band die volledig aan jouw eisen voldoet gezien je op droog en nat wegdek wil laten presteren...en op de koop toe je kan er nog best wat kms mee maken ook nog !

1 Michelin city grip op 2 de Pirelli evo 21/22 komen in de buurt van de city grip

Ik heb er al wat versleten ...ik rij nu met de city grip ...super tevreden bij nat en droog wegdek ..lekker plat in de bochten een top bandje voor een schappelijke prijs . Op mijn wespje komt alleen nog de city grip !!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

City Grip is ook zeer goed voor natte wegen! Bij mijn tweede post in dit topic staan allemaal links naar de website van de fabrikanten.

 

Bij die van Michelin City Grip lees je dan o.a.:

 

• De MICHELIN-band bij uitstek om uitschuivers op nat wegdek te voorkomen dankzij de MICHELIN PST-lamellentechnologie¹

Klaar voor de regen!

Dankzij de lamellentechnologie MICHELIN Progressive Sipe Technology (PST) behoudt u met de MICHELIN City Grip controle, ongeacht de weersomstandigheden!

Link naar reactie

Hallo

Na uren opzoekingswerk heb ik besloten om de dunlop scootsmart te kopen ;de samenstelling is afgeleid van hun motorbanden .Persoonlijk denk ik dat de gekende en degelijke merken de eigenschappen van de banden dicht bij elkaar liggen .

Mijn sava banden gaan er nu af na 3500km .De achterband is nog 1mm boven de min maat .Volgende week komen ze binnen .Mijn wielen haal ik er zelf af en het is  110€ voor aftrekken en opleggen en uitbalanceren van de banden.

 

grtj Willem

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Laat eens weten hoe ze rijden aub.

 

City grip; er is een verschil tusen een winterband en een zomerband.

 

Deze citygrips staan bij de zomerbanden, maar hebben een geode waterafvoer dus zijn heel goed op nat wegdek.

 

Wil nog altijd niet zeggen dat het rubber zachter is en dus geschikt als winterband.

Link naar reactie

Op dit moment rij ik op 13" bandjes achterkant Pirelli evo 22 140/60/13 en voorkant Pirelli evo 21 130/60/13 De bandjes liggen er nu een 500 tal km op en ze bevallen me heel goed vooral rechtdoor stabiliteit is opvallend goed het betere bochtenwerk gaat ook als vaneigens (veel grip)...op en nat wegdek moet ik het nog is uitproberen en de slijtvastheid ..tja dat zal ook nog even duren .

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Ik hou het lekker bij 12 inch maar dan met een bredere band. Rijdt hetzelfde Door de grotere rolomtrek als bij 13 inch alleen niet knoerterhard pfff

Alleen een vraag wat is in de maat 130 70 12 een goede voorband. Want de citygrip nu is een achterband

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...