ice man Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 idd ik heb er ook aan gedacht om mijne vespa te tunen , maar helpt bijna niks vind het allemaal zonde van je geld, alhoewel een uitlaat wel mooi zou staan op een vespa en het geluid wat vetter klinkt. heb thuis een camino staan met volledige 72cc mallossi waterkoeling awel die gaat veel beter als mijne vespa tot 70 per uur bij 30 per uur gaat em nog omhoog zelfs .elke modificatie die ge bij een 2 takt doet helpt bij een 4 takt is da anders tenzij je er veel geld inpompt. Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 8 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2014 Dag Les, bedankt voor je grondige analyse, ik kan je uiteenzetting wel volgen. Een zwwardere moto zou misschien wel beter zijn, maar dan plak ik binnen de kortse keren ergens tegenop. Ivm schrik hebben; nadat ik mijn SAVAs vervangen heb, mijn vering harder gezet en met een full face helm rij; gas open en al wat het ding trekken kan geen probleem meer. Ik heb de naald nog nooit op 120 gekregen, geen weg gevonden die lang genoeg is blijkbaar, 115 haalt hij maar dan is het op. Dagelijks rij ik nr het werk en terug, typische steenweg met max 70 per uur. Af en toe is het verkeer over een paar honderd meter wat stiller en kan ik al eens 90 halen, meestal rijdt de meute net boven de 70. Die vrachtwagens kom ik gemiddeld 1 op 2 keer tegen. Zoals deze morgen, autos inhalen; geen probleem, opt gemak voorbij gaan en terug invoegen, maar een vrachtwagen is minsten 2x zo lang, hang ik daar al een paar minuten achter, dus ik moet optrekken. Van 45 naar bvb 70 is belachelijk ,duurt gewoon veeeeel te lang. Dus deze morgen ben ik weer braafjes achter die vrachtwagen blijven hangen. (lees vrachtwagen was een gigantische tractor met aanhanger die op mijn tellerke een 50-55 haalde). Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 Je kan het ook zo bekijken: de tijd die je verliest met achter een zware camion te hangen is eigenlijk heel miniem, zeker op een 70km/u-baan. De tijd die je wint met de file voorbij te steken aan de rode lichten is veel groter. . Alleen moet je da heel goed opletten op plots afslaande auto's die geen pinkeroptie hebben. Groetjes, nero. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 zou die 250 gtv nie sneller zijn dan 115km/h ? want veel 125 gts halen da ongeveer alhoewel de mijne 110 zeker haalt op kilometrik. bart ik denk uwe vespa is beetje lui geworden is , als ge op zijn top een paar keer goed door rijd zou hij toch wa sneller moeten zijn denk ik, ofwel kunt ge u 250 verkopen en beter met ne 125 rijden als ik da hier zo lees. Link naar reactie
order66 Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 Of misschien eerder een 300? Al is het mij een vraagteken of die zo veel sneller is dan een 250... Link naar reactie
les Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 Een 300 is gene zak sneller maar heeft meer koppel en is iets rapper weg in (tussen)acceleraties. De enigszins echte oplossing om een Vespa vlotter te laten rijden is door te doen wat fendt onlangs heeft gedaan en dat is een complete malossi setup laten monteren van dik over de 2000€, dan kunde al wa vlotter een camion inhalen. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 ja die van fendt da is ne machien heb ermee gereden trekt echt goed Link naar reactie
ice man Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 een 300 gts rijd toch 130 a 140 op kilometriek dacht ik ? bart zijne 250 rijd 115km/h vind ik toch wat aan de lage kant ik denk dat die moet nog opengereden , mijne 125 reed amper 100 op teller na rodage paar keer goed opegereden reed hij al op gemak 110. Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 9 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2014 Mijn GTV is 7 jr, toen ik hem kocht had die 4000 km, nu heb ik er ondertussen al 2000 bijgedaan op een goei 4 maaden. Ik heb nog op geen enekel weg gereden waar ik 120 mag rijden. Wel al op lange binnenwegen, waar geen verkeer komt, en zelfs dan haalt hij absoluut geen 120 op de teller. Heb al een paar keer getest wat zijn echte snelheid is, en net zoals de meesten denk ik, zit hij een goede 10 km/u uit de richting. Dus die 115 op de teller is maar ene goede 105. Het eerste wat ik gedaan heb, toen ik hem kreeg, was een volledig onderhoud, filterkes, bougie, olie etc. Mijn batterij is toen niet vervangen, maar dat ga ik dit weekend ook nog doen. En dan eens de universiteitslaan op , daar is een stuk waar je 120 mag. Bestaan er produkten om het mototrjte schoon te spoelen? Zoiets van Bahrdal of zo? Ik kieper af en toe EGR klep reiniger in mijn auto om alles eens terug open te krijgen, roet eruit blazen. Bart Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 9 december 2014 Delen Geplaatst: 9 december 2014 Ik zou het niet motorisch gaan zoeken maar is in de richting van de vario/gewichtjes /overbrenging/koppeling/riem denken . Enfin het is maar en gedacht he !! Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2014 gisteren nog es getest, 110 haalt hij redelijk vlot op de teller, maar 115 duurt heel lang en kreeg hem niet erboven. das toch maar een goei 105 int echt? Link naar reactie
welderke ~~GT125 Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 zou die 250 gtv nie sneller zijn dan 115km/h ? want veel 125 gts halen da ongeveer alhoewel de mijne 110 zeker haalt op kilometrik. bart ik denk uwe vespa is beetje lui geworden is , als ge op zijn top een paar keer goed door rijd zou hij toch wa sneller moeten zijn denk ik, ofwel kunt ge u 250 verkopen en beter met ne 125 rijden als ik da hier zo lees. idd mijne 125 gt haalt ook bena 120 op de gps mor wel op een lange baan ik heb van originele gewichtjes naar dr-pulleys gegaan van 8 gram dat doet al heel veel... en ne sportuitlaat zonder db helpt ook nog wa.. greetz Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 18 januari 2015 Delen Geplaatst: 18 januari 2015 Ik lees overal dat je het kilometriekske niet teveel hoeft te vertrouwen, geldt dit ook voor die nieuwe 2014GTS 125/300-modellen? (al dan niet Super / S.Sport)? Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 19 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2015 Vorige vrijdag 's morgens 117, 's avond 119, op de teller met nen aanloop van het kan nie meer... Link naar reactie
ice man Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 gisteren nog es getest, 110 haalt hij redelijk vlot op de teller, maar 115 duurt heel lang en kreeg hem niet erboven. das toch maar een goei 105 int ec ik denk dat uwe vespa lui is als ik da hier zo lees begint em steeds sneller te gaan nu jij steeds meer op topsnelheid rijd ! van 115 naar 119 ineens? blijven gaas geven lol Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Gisteren 124 per uur op de teller, net geen 125 . Lange aanloop, bergaf, das dus 114 per uur effectief. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 ziede ik wist het bart , die was lui gereden . . . . . pas maar op dat em binnekort niet te snel gaat Link naar reactie
Arno Jaspers Geplaatst: 13 februari 2015 Delen Geplaatst: 13 februari 2015 Eén dingetje dat iedereen hier -al dan niet bewust- over het hoofd ziet: Hoeveel weeg je Bart? :-D (Voor alle duidelijkheid; ge moet hier absoluut ni op antwoorden, maar gewicht is zeker bij kleine cc's geen onbelangrijke factor in het optrekken/snel rijden/ héééél snel bergaf rijden...) Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2015 82 kg op zijn zwaarst, als ik mijnhorecagezwel wat onder controle krijg net geen 80. :-) Link naar reactie
Arno Jaspers Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 In dat geval zal het eerder aan brommer liggen (Ik kwam er enkel maar bij omdat er op het honda daxforum enkele jaren terug ook een persoon was wiens dax met identieke motorsetup en tandwielverhouding als mijn toenmalige brommer een heel stuk trager was. Alles geprobeerd, geen oplossing. Bleek dat de persoon in kwestie 30 kg zwaarder dan me was...) Grts, Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.