Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Foto's Primaverarit 17-04-2006


Vesp

Aanbevolen berichten

@Houba : Dat is (sorry dat ik moet zeggen) de schuld van de organisatie. ik ben zelf aangesloten bij een oldtimer club en daar is geen enkel probleem.

Ten eerste als je om 13,00 uur wilt vertrekken zet je in je aankondiging DUIDELIJK dat er om b.v. 12,00 uur wordt verzameld en om 13,00 uur vertrokken. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn en hebben de mensen die van ver komen de tijd om te lunchen en iets te drinken. Als er b.v. de mensen van de VC Gent de moeite doen om vanuit Gent naar Tienen te rijden om deel te nemen aan een rit en dan nog geen tijd krijgen om iets te verbruiken, waar ben je dan mee bezig?

Al die mensen die van verder komen moeten de kans krijgen om even "op rust" te komen en ook eens van een droogje en natje kunnen genieten. Waar is trouwens de "vergaderplaats" van elke rit? Nooit is dit vermeld waardoor iedereen over verschillende drankgelegenheden is verspreid! Beter en vooral DUIDELIJKER organiseren is hier de boodschap!

Link naar reactie
Stanman vd rondritten weren dan slinkt het pechrisico al met 300% :-)

Hmm, misschien, hoewel de eerlijkheid gebied toe te geven dat het pechpercentage deze keer voor 66% en het later-vertrekken-percentage voor 50% bij Vespa Club Gent lag, maar ik vermoed dat S(a)tanman voor vertrek de gaskabel van Peter en de carbu van Kwinten gesaboteerd heeft om niet wéér de enige met pech te zijn... :-)

Link naar reactie

LX125 Er heeft duidelijk op het forum en de site van primavera gestaan, vetrek stipt om 13h.Allé een kind begrijpt dat.

Ik vindt niet dat je de organisatie met de vinger kan wijzen omdat niet iedereen klaar was om 13h.Ik zelf ben thuis om 11h30 vertrokken, zonder eten juist 1 wafeltje voor onderweg bij, wie moet er trouwens eten hebben als je de ganse weg 2takt lucht kunt snuiven :).Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar als je vanplan bent om iets te eten nog voor het vertrek , dan moet je natuurlijk zorgen dat daar lekker vroeg bent.

Trouwens ik vindt dat we aan het muggenziften zijn :)

groetjes.

Link naar reactie

@lx125 . Ik begrijp de redenering en het is meer dan een feit dat we lichtjes

overrompeld waren door de opkomst. Wat je bedoelt met tegenprestatie 'vd andere kant'

begrijp ik niet goed ???

De enige vergaderplaats van een rit is de grote markt en niet 1 vd omliggende café's. Geen probleem als je te vroeg bent dat je iets gaat drinken of eten maar dan

zou je ook ten allerlaaste op het afgesproken vertrekuur moeten klaar staan op de markt en hiermede moeten rekening houden als je bv om 12u40 nog een uitgebreide menu bestelt (behoudens 1 of andere panne natuurlijk dat is iets anders). Ik meen toch dat ik op de aankondiging had gezet Vertrek 13.00 u stipt grote markt Tienen ???

Afijn we gaan die discussie hier maar n's afsluiten het is een feit dat het voor 'n deel ook onze schuld is geen probleem .

Ik wou nog zeggen dat sommige mensen op tijd willen of moeten thuis zijn om persoonlijke & familiale redenen maar dat die mensen toch ook graag een rondrit

willen meerijden ( zo is er bij ons in de club bv een kersverse vader die toch graag vroeg naar huis wilt, begrijpelijk , er is iemand die de zondag werkt en maar

vrij heeft tussen 12 & 18 u etc ...) vandaar het belang van een STIPT VERTREKUUR

Link naar reactie

Ik vindt het nu een goed moment om ruzie te stoken, het was allemaal de fout van speedracer :)

Nog een grappig verhaaltje, op de markt in Borgloon wist een oud meneerke mij nog te vertellen dat hij vroeger met een GS reed en hij had die gekocht in 1945 of 1946 :).

Toch schitterend die verhalen altijd als er ergens een hoop vespa's opduikt.

Link naar reactie

@Mozz: Het is en blijft belangrijk. Niemand weet op voorhand hoeveel mensen er komen. Als men al een vertrekpunt heeft is dat er toch al. Beter 50 man in 1 cafe dan 5 man verspreid in 10 cafe's. Ik blijf bij mijn mening betreffende "verzameluur" en "vertrekuur". Alsook een vermelding van tussenstop zodat iemand die in pan valt tenmiste weet naar waar hij/zij rijden moet. En dan spreek ik nog niet over het vermelden van een telefoonnummer waar in geval "van" naar gebeld kan worden. Dus als er iemand die op tijd vertrekt thuis en pech krijgt onderweg niet kan deelnemen omwille daarvan en het feit dat de organisatie niet te bereiken is, er geen vertrekplaats is (tenzij je alle cafe's moet platlopen om uit te vinden waar iedereen zit) laat staan een tussenstop als je onderweg pech hebt en dan de organisatie noch gewillig is om even te wachten, dan is dat een zielige mentaliteit!

En TRUST ME ! ik doe dit al 14 (veertien jaar) voor mijn oldtimer club!

Link naar reactie

Het vertrek en eindpunt is op de grote markt van tienen.

De markt van Tienen is uiteraard groot, de naam deed dit al vermoeden, de grote markt is niet gelijk aan 1 van de cafe 's aan de grote markt van tienen.

Gedumpt aan een rond punt of benzine station??Nog nooit meegemaakt, maandag heb ik besloten om vanaf borgloon naar huis te rijden omdat ik eigenlijk nog andere verplichtingen had

groetjes

Link naar reactie

Misschien nog even vermelden dat wij werken met verschillende vertrekplaatsen

afhankelijk van welke richting wij uit gaan ; dat kan Tienen , Leuven , Diest of Aarschot zijn en dat is altijd een marktplein of zoiets nooit

een specifiek café . Ons vergaderlokaal bevindt zich immers niet op 1 vd bovenvermelde plaatsen maar in bierbeek...

En nu stop ik echt met deze thread want ik stop met werken :-)

Link naar reactie

Terwijl we nu toch bezig zijn aan zagen ,hier een gouden raad van tante kaat:Als 1 ieder die ziet dat de persoon naast hem achter blijft of in panne staat stopt dan staat tamelijk vlug de groep stil en geraak je niemand kwijt,dit is iets wat eigenlijk iedereen zou moeten doen ipv door te rijden uit angst om achter te blijven. so lett thge thread go on.

Wally

Link naar reactie

Hey,

blijkbaar waren we verrast door het aantal mensen die meereden op onze paasmaandagrit, op zich eigenlijk alleen maar goed nieuws, da's een teken dat we goed bezig zijn...

Ook ik ben vroeger doorgegaan, na de tweede terrasstop volgens mij te kort na de eerste stop. Als ik me goed herinner was het toen dik 5 uur, en ik ben in leuven aangekomen tegen dik 18u15 en rij niet met een 50cc. Er waren er blijkbaar genoeg die zich aan het ergeren waren en ook ik was me wat aan het ergeren dat het al 17u was en dat we bij wijze van spreken nog in het putteke van de limburg zaten. Op zich niet zo erg, ware het niet dat ik nog iemand ben van het "samen uit, samen thuis"-type ! Ik ben dus met een ambetant gevoel vertrokken, maar anderzijds om thuis te komen tegen 7u heb ik ook geen zin in.

Mijn voorstel is de ritten korter te maken, één terrasstop te maken en tegen 17u-17u30 in Tienen -of welke andere vertrekplaats ook- aan te komen, daar samen nog ene te drinken en dan kunt ge tenminste serieus afscheid nemen en naar huis gaan tegen een schappelijk uur, (waar soms vrouw en kind wacht om te eten). Diegene die dan nog willen blijven zitten kunnen dat doen. Maar dan vertrekken we samen en komen we samen thuis!!!

Deze rit, net zoals de vorige naar esneux, zijn er heel wat mensen afgevallen tot er geen groep meer overbleef, da's niet leuk om zo af te sluiten. Als ge met 50 kunt vertrekken dan zou het toch moeten mogelijk zijn om met 35 man terug aan te komen en niet met hoop en al 15.

Hoe groter de groep hoe moeilijker om stipt te vertrekken, en hoe meer kans op pannes, hoewel het al veel beter meevalt dan de vorige jaren, toen had ge altijd gemiddeld 3 pannes ! En natuurlijk ook hoe meer tijd dat ge spendeert op een terras. Dus als ge dit allemaal weet, waarom dat de rit niet korter maken, dat kunt ge mijns inziens toch snel beslissen als ge naar de grootte van de groep kijkt.

Wat betreft de voorzitter, ik denk dat ge ook moogt zeggen dat we niet stoppen op het tweede terras en dat ge ook meer als "leider" naar voor moogt komen, en de groep hierdoor ook meer in handen neemt. Een groep heeft dat per definitie nodig, anders is het diegene die het luidste roept die het voor het zeggen heeft.(in dit geval diegene die het meeste dorst heeft!) Ge moogt mij ook altijd komen vragen om achteraan te rijden, of wat dan ook, voor mij geen probleem, en voor niemand denk ik. Misschien is deze rit een goeie les om het één en ander hierover op de volgende vergadering af te spreken. We dragen de "scprimavera" een warm hart toe...

Link naar reactie

Vooreerst mag worden gezegd dat het ondanks alle commotie een geslaagde rit was.

De enorme opkomst zal vooral met het verlengde weekend te maken hebben. U eerst als club openstellen voor derden en dan na een talrijke opkomst besluiten om besloten ritjes te gaan organiseren lijkt me tegenstrijdig, en ja ik heb ook de ook gelezen.

Persoonlijk vind ik ook dat een vertrekuur een uur is maar dat men ook niet moet overdrijven hierin. Uw pint naar binnen zwelgen en de garcon bijna moeten gijzelen voor de rekening lijkt me ook een straat te ver. Wij zijn met de Vca om 11 uur vertrokken, ruim op tijd dus en onderweg was er ook een interventie nodig bij een van de scooters. Wat Lx suggereert is volgens mij ook de enige correcte manier om een rit voor iedereen in goede banen te leiden. Synergieen tussen clubs zijn absoluut nodig en deze werken best in alle richtingen.

Link naar reactie

persoonlijk vond ik het wel is de moeite om mee te maken,zo ne zwerm wespen bij elkaar.tenslotte gaat het toch vooral om het samenhorigheidsgevoel en het vesparijden en zo leer ik ook is de gezichten kennen achter die namen die hier op't forum verschijnen.ik ben ook met Koen en Jeansprint verder gereden als de tweede cafestop werd ingelast,er wachtten thuis nog mensen op me.Ik vind dat je zoiets toch wel voor jezelf kan uitmaken als je tijd genoeg hebt om nog ene te drinken of niet.

en wat de organisatie betreft;zoiets leer je met vallen en opstaan,er waren misschien dingen die beter konden,maar kom,daar gaan we nu toch ni over zagen zeker...'t is een hobby hé...

Link naar reactie

Hallo, vespisten der lage landen, als mede oprichter van sc primavera en vespa liefhebber voel ik me een beetje verplicht om een reactie te posten op het vespaforum. Goed begonnen is half gewonnen luid het spreekwoord en dat is ook zo, het feit dat je te laat vertrekt met zo een omvangrijke groep is om miserie vragen, het was beter geweest om de rondrit wat in te korten (sluit me hier aan bij het idee van Talisker), maar hier wil ik niemand een steen gooien, want buiten een betalend en meerijdend lid, neem ik zeer weinig tot geen initiatief om iets te organiseren, dus nog steeds een pluim voor onze voorzitter koen (nooit te oud om te leren!), marc, lieve, guido en een paar andere leden die ik vergeet, die heel wat vrije tijd in de club steken om ze te brengen waar ze nu staat. Ben in Mettekoven ook doorgereden en eveneens omdat er thuis mensen zijn die je verwachten en het anders te laat ging worden, dus kortere ritten lijken me eveneens een oplossing.

Langs deze weg wil ik de mensen die van ver buiten het Tiense komen om mee te bollen bedanken, dit is het levendige bewijs dat de vespa en het wereldje er rond leeft als nooit te voren, mede hierdoor ben ik toffe “scooterboys and girls” tegengekomen, verpatsen van onderdelen, uitwisselen van tips enz….. was nooit zo simpel en plezant, hopelijk gaat dit niet verloren!

Beste scooteristen tot ergens onderweg!! jeansprint

Link naar reactie

@ TALISKER :Wat betreft de stop op het 2e terrras ( kort na onze stop te borgloon) :

Ik bevond me bij de groep die de pechvogel 'assisteerde' en kon dus onmogelijk

zien wat de kopgroep bezig was . Eigenlijk vind ik dat de hele groep ook bij pech

terug bijelkaar dient te verzamelen ; ik vind dit meer een vorm van respect dan

de pechvogel gewoon ' aan z'n lot' over te laten ( ook al waren er wel anderen

aanwezig) dan op je gemak wederom een paar pinten op een terras binnen te kappen

en alzo blijk te geven van weinig betrokkenheid met wat er op de rondrit gebeurt.

Om deze discussie af te sluiten wens ik nog te benadrukken dat wij inderdaad

uitdrukkelijk de rit hadden aangekondigd zodat leden van andere clubs ook konden deelnemen wat dan ook massaal werd opgevolg waarvoor dank . Het is dus niet zo

dat we in de toekomst geen ritten meer gaan openstellen voor andere clubs neen integendeel maar dan zullen we het uitdrukkelijk vermelden.

Wij vragen enkel in de toekomst om de vertrektijden beter te respecteren om frustraties te vermijden .

Bedankt aan iedereen voor het begrip en keep on scooting !

Link naar reactie
@ TALISKER :Wat betreft de stop op het 2e terrras ( kort na onze stop te borgloon) :

Ik bevond me bij de groep die de pechvogel 'assisteerde' en kon dus onmogelijk

zien wat de kopgroep bezig was . Eigenlijk vind ik dat de hele groep ook bij pech

terug bijelkaar dient te verzamelen ; ik vind dit meer een vorm van respect dan

de pechvogel gewoon ' aan z'n lot' over te laten ( ook al waren er wel anderen

aanwezig) dan op je gemak wederom een paar pinten op een terras binnen te kappen

en alzo blijk te geven van weinig betrokkenheid met wat er op de rondrit gebeurt.

Met de hele groep terugkeren naar waar Stanman staat heeft niet veel nut, hetzij dat Stanman niet het materiaal bij zich heeft om zijn scooter te fixen en hij stilgevallen is op de lege parking van de GB de zondagmiddag.

Met een grote groep ergens langs een openbare weg staan hoeft niet, drukke baan of niet, kan je beter de groep gewoon ergens 'veilig' aan de kant parkeren, waar je niet in de weg staat van fietsers (wielerterroristen bijv)of op de weg moet staan wachten. Is ook gemakkelijker voor de groep, iedereen kan op zijn gemak de helm en de handschoenen afdoen en de beentjes eens strekken en grapjes maken over Stanman ipv daar te staan zweten terwijl Stanman zijn gaskabel vermaakt.

Ik denk trouwens dat als je met 49 op Stanman zijn vingers staat te kijken terwijl hij een gaskabel moet vervangen, hij waarschijnlijk ongeloofelijk nerveus wordt en het het nog langer duurt!

Ik denk dat het genoeg is als één persoon verslag komt uibrengen aan de groep omtrent de situatie en hoelang Stanman erover doet zijn scooter te repareren, dan dat heel de groep terugkeert, en dat iedereen bij de tweede panne op een terras zat was puur toeval dat we net naast een terrasje stopten om te wachten, en dan van de nood een deugd maakten... 't is niet zo dat zodra Stanman weer een panne heeft dat iedereen collectief een terrasje gaat zoeken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...