Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Foto's Primaverarit 17-04-2006


Vesp

Aanbevolen berichten

Ongeveer met een 50 stuks aan de start tot in Borgloon...

Van Borgloon tot op't het volgend terras in Mettekoven (wachten op pechvogel) nog een 30-tal en daarna waren we nog met +/- 20 ... :-)))

PS:We zijn wel allemaal nuchter gebleven, naar het goede voorbeeld van nonkel Guido.

De foto's heb ik wel van achter naar voor online gezet en op ene foto is Guido al zonder handen aan't rijden... oejejoei...sssttt!

Link naar reactie

met dank aan wally die achteraf in leuven er nog in geslaagd is (toen hij voor de 56ste keer stilviel omdat hij dat naftkraantje maar niet onder controle kreeg) mijn spiegel er meedogenloos af te zwalpen. ik hoop dat hij zijn remorque op weg naar huis kwijtgespeeld is op de autostrade. :-))

Link naar reactie

Met dit ritje gaan we nog lang lachen denk ik, twee gaskabels (waarvan één Stany, die de tweede rondrit dat em meedoet dus ook weer panne heeft, hij is natuurlijk wel consequent!), één vlotterkamerdeksel dat loskwam, een bijna-crash op 't rondpunt onderweg naar Leuven, nog voor Wally en ik Leuven buitenwaren in het terugkeren mijn uitlaat wéér afgescheurd (hangt nu nog aan de scooter met een gaskabel die rond de ophanging geknobbeld is want centrum Leuven zonder uitlaat is net 'iets' te luid), Wally 54 keer om de 500-600m zonder nafte gevallen tussen Leuven en Boutersem en een hulpvaardige Mark die zijn eigen spiegel afreed toen em Wally wilde voortduwen en Wally besloot om even te remmen... Mark een beetje beteuterd en Wally, Erwin en ik de slappe lach! Gelachen, dat wel ja...!

Lang geleden dat ik nog zoveel chaos op één rondritje tegenkwam!

30 april nog eens?

Link naar reactie

Wally heeft nog een kabel van mij te goed THX Wally die kabel komt zeker terug uw richting uit.

@ speedracer, ge vergeet nog iemand, koen primavera is 1 van zijn 2 spiegels ook kwijt geraakt tijdens de rit, maar heeft dit vlug in de doofpot gestoken. :)

Link naar reactie

Grappige foto Stanman. Ik vond het op zich een hele mooie rit maar 50 scooters

is echt te veel ! Aangezien ik heel de tijd als laatste heb gereden (of toch

bijna :-)) was ik er gisteren echt niet goed van (overdosis tweetakt) .

Bljkbaar waren sommige mensen niet echt tevreden dat ik de rondrit vroeger heb verlaten als voorzitter van primavera(samen met jeansprint en een paar mensen van leuven)waarvoor mijn excuses maar ik rijd echt niet graag in zo'n grote groep.

Trop is teveel ! 'k weet niet of er nog mensen zijn die dit op deze manier ervaren ?

Het zal wel de prijs zijn van ons succes zeker ?

Ik denk dat we als club ook rondritten zullen moeten organiseren enkel voor

leden vd streek ( zoals squadra veloce dit trouwens ook doet !).

Graag reacties hierop !

Link naar reactie

Ik vondt het een zalige groep, maar ik ben dan ook weer niet zo oud als u hé koen :).

Awel koen ge had nooit op mijn rally mogen rijden, het was niet de groep die te groot was, het waren de rally's die uw de ogen uitstaken.Gij hebt volgens mij heimwee naar uw straatjannetten tijd :).

Link naar reactie

Ik kan best verstaan dat je niet graag de hele rit achteraan blijft rijden, kzou da ook nie zo graag doen, maar volgens mij maakt het nie veel uit of je achteraan 15 of achteraan 50 scooters rijdt. Volgende keer misschien anders afspreken, jij achteraan tot halverwege, en dan Guido achteraan voor de rest van de rit en iemand anders op kop, zo kan je ook wa op je gemak rijden.

Aan de andere kant is het voor mensen als ik die af en toe de baan wa afzetten wel goed om te weten wie er achteraan rijd, zo weten we dat als die persoon voorbijkomt, dat de hele groep gepasseerd is, en dat er geen achterkomers meer zijn... uw initiatief werd wel geapprecieerd hoor.

Hoe groter de groep hoe meer organisatie er moe zijn, maar vanaf hoeveel moet je met een bepaald aantal 'marshalls' of 'wegkapiteinen' rijden die steevast de weg afzetten via een estafettesysteem, en die de boel in de gaten houden.

En vanaf hoeveel deelnemers besluit je dan de mensen met pech (vooral Stanman) achter te laten en op te pikken met de bezemwagen (en eventueel tot aan een rustpunt te voeren om terug aan te sluiten) en de groep niet op te houden?

Ik heb in Italië in ene groep van ongeveer 500 Lambrettas gereden, en dat verliep heel vlot, maar de organistaie was er dan ook op voorzien...

Link naar reactie

Inderdaad ik stel niet voor om ALLE ritten te beperken ; mijn idee is om bepaalde

ritten ( 2 à 3 tal/jaar) open te stellen voor iedereen ( zoals bv deze traditionele paasmaandagrit) maar andere 'gewone ritten' enkel te rijden met mensen van de club ( er gaan trouwens meer stemmen op in de club om ook ons weekend in Anseremme enkel open te stellen voor leden van primavera en ik begin daar meer en meer begrip voor op te brengen ) . Anders krijg je sowieso toch kliekjesvorming ;iets waar ik een gloeiende hekel aan heb ( maar waar ik me ook wel eens aan bezondig !) !

De overrompeling van paasmaandag was toch wat overwacht en heeft dus bepaalde

gevolgen gehad zoals VEEL te laat vertrokken ( werkt danig op de zenuwen van mensen die niet moeten eten en daar gewoon maar wat staan te wachten en zeker als je geen

'kliekje' hebt om bij aan te sluiten) ; ook bij die laatste panne kreeg je

dan 2 groepen ; 1 groep die op z'n gemakske weer op't terras (wederom kliekvorming) zit en de rest die uit respect bij de in panne gevallen persoon blijft.

Resultaat opnieuw wrevel zowel bij mij ;jeansprint en nog enkele andere.

En ons vroegtijdig vertrek heeft dan weer de wrevel van guido ( organisator vd

rit) opgewekt waarvoor ik ook weer begrip kan opbrengen maar ... die 2e terrasstop vond ik ongepast - ZEKER zo kort na die eerste - en had in Tienen moeten gebeuren ( dan was ook iedereen gelijktijdig teruggereden naar Tienen)

Afijn ge ziet het ligt redelijk zwaar op mijne lever... :-)

spuw uw gal maar !

Link naar reactie
met 50 man kijken op een panne is nu ook weer niet nodig

De uitzondering zijnde als Stanman weer in panne staat, dan is het leuk om in groep te wijzen en te lachen... :-)

Ik vind (maar wie ben ik dan weer natuurlijk) dat als je een ritje wil doen met de 'locals' dat je dan gewoon elkaar een berichtje stuurt, 12.00u aan de kerk en rijd, dan moet je dat niet op het forum gooien, want als het dan mooi weer is, en dan staat daar zo'n bende, dan sta je daar zonder organisatie. Anderzijds is't goe om te weten hoeveel volk er af komt, dus in't vervolg misschien even doorgeven met hoeveel je denkt af te komen (als 't weer meezit uiteraard, slecht weer, rijden de meesten niet voor 't plezier een rondrit).

Anderzijds moet je er ook rekening mee houden dat mensen die van een beetje verder komen misschien wel al een tijdje onderweg zijn, misschien wa tijd verloren hebben onderweg (panne, Stanman weer een platte band, verloren gereden) en daardoor later aankomen dan verwacht en graag nog wa eten of drinken voor 't vertrek, mensen die van Antwerpen of Gent afkomen zijn al even onderweg natuurlijk...

het is een universeel gegeven dat een rondrit nooit op tijd vertrekt (tenzij je alleen rijd), dat Stanman altijd panne heeft, en dat Guido altijd te rap rijd voor de groep, hiermee rekening houden is maar ene kleine moeite, en als daar dan eens 50 man staat, wel wees dan bereid een paar aanpassingen te doen, 'iets' later vertrekken, de route 'iets' inkorten als 't te lang uitloopt (hoe groter de groep, hoe trager de groep rijd), en uiteraard iedereen bereid zijn 'iets' later terug te zijn, moet niet vertrekken als je om 17.00u stipt bij de bomma moe zijn om een taartje met crème-au-beurre te gaan eten (rij dan mee en kzal ik dan uw taartje gaan opeten om 17.00u).

Link naar reactie

Wat is dat hier allemaal, ik heb met al de ritten die ik tot nu gedaan heb nog maar 3 pannes gehad, 1 platte band, 1 maal gaskabel, en ik heb 1 keer mijn machien in warreme moeten achterlaten wegens small end lager die kapot was gegaan.

En ja ik heb al meer dan 3 ritten gedaan :).

Het is toch normaal als je in de staart van de groep in pan valt dat het voorste gedeelte pas na een paar km weet dat er iemand in pan staat, zeker met een grote groep.En voor mij hoeft er gaan 50 man op te staan kijken als er 6 man u aan het uitlachen is, is dat al genoeg :).Ik weet nog bij een rit van classic dat we 4km na vertrek al 4 pannes hadden :).

@ speedracer, ik moet u echt eens in de gracht duwen ;)

groetjes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...