Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat Denken Jullie Van Deze ?...........


Adrian

Aanbevolen berichten

Leuk projectje, maar 2500 is veel te duur. 800 is de max, denk ik.

 

Paar bedenkingen: Supers waren 8", er sit een rare uitstulping op de vliegwielkape die, die een LML blok doet vermoeden, kickstart is ook van een later model. De kans bestaat dat er een ombouw heeft plaatsgevonden, maar 10" wielen en niet originele motor is ook een indicatie van aziatische import (en dus linke soep) - je zou kunnen uitzoeken of de scooter recentelijk is geimporteers.

Link naar reactie

het is niet erg duidelijk, maar headset klopt volgens mij ook niet. Ik denk dat deze van een late rally is met contactslot op het stuur. 

Hij lijkt mij te hoekig voor 68

 

Voordeel is dat ie goed geïnspecteerd kan worden nu hij uit elkaar ligt :-)

Link naar reactie

olla,

 

even nagevraagd

 

Klopt dus, is een lml blok dat er onder ligt.

Serienummer is wel van een 68er

Blijkbaar ooit gekocht geweest in hechtel-eksel > classicscootershop

Ben aan twijfelen over bod, ... <_<

iemand suggesties

 

gr

adrian

Link naar reactie

in mijn ogen is het zonde van je tijd en geld.

 

Als je hem opknapt (van restauratie is niet echt sprake met dat blokje) is hij niet veel meer waard (laat ons zeggen 2000-2500) en heb je er véél meer geld ingestoken. 

Voor onder de 1000 euro vind je denk ik wel interessantere restauratieprojectjes. 

 

Zoals Maarten zegt... meer dan 800 zou ik er ook niet voor geven.

Maar de meeste mensen lachen je uit als je een reëel bod doet, met als argument 'weet je wel wat de prijs is van een vespa tegenwoordig?'. Dat is het moment dat ik gewoonlijk eens terug lach en zeg 'ja'. :-)

 

succes in elk geval!

Link naar reactie

Volgens mij is het een GTR, een TS of een rally (zie badge achteraan).

 

Krijg eerst zekerheid ivm het model, dit kan prijsbepalend zijn (bvb een Super een paar 100€'s , een rally 200 een paar 1000€'s).

 

Kijk na of je project compleet is (billen voor een rally/ TS kosten snel een paar 100€'s.

 

Als de papieren kloppen kan dit ook een +punt zijn bij latere verkoop.

 

De motor is niet de originele, voor mij zou dit ook een minpunt zijn.

 

Kort samen gevat: is het een super met (nieuwe) LML-motor, zou ik tot 1600€ gaan, is het een rally met LML- motor, idem.  :)

 

Als je rekent op minstens nog een paar 1000€'s voor alles piekfijn in orde te krijgen, ben je snel 3600- 4000 € kwijt. Voor deze prijs vind je (als e een beetje zoekt) een geiefder ( om niet te zeggen "een minder ordinair model :) ) dan een super met LML-motor.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een rally is het niet. Een rally frame is aan de linkerkant hoger uitgesneden. Je kan hier door het frame zien dat het de typische bult heeft van de vroegere modellen (waar vroeger de chassisnummer stond). Het is ook geen rally tank die erbij ligt. 

 

Een gtr heeft een headset zoals de vroege type rally's. Dus zonder contactslot op het stuur. Ik zie bij deze precies een gat. Maar goed er kan ook hier of daar 'een' onderdeel fout zijn. 

 

De voorvork lijkt wel degelijk 8", want er lijkt een conversievelgje op te zitten. Dus denk dat het wel degelijk een super zal zijn van origine. 

 

Van de TS ken ik niets van de details... enkel dat ie ook 10" is. 

Link naar reactie

Heb serienummer gekregen van het frame  , en dat was wel degelijk van een super uit 68.

Maar ga het laten voor wat het is en geduldig verder zoeken

Nog merci voor alle hulp

slot erop zou ik zeggen

 

cheers

 

adrian

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...