Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Naast Donza Zadels, Ook Donza Valbaren?


khalilou

Aanbevolen berichten

Ik kocht onlangs een VNB3t 1962 in originele staat van de eerste eigenaar, die er laatst mee gereden heeft in 1973.

Wat me pas vandaag opviel is dat er op beide achterste valbaren nog restanten van Donza stickers te zien zijn.

Iemand dit al eerder gezien?

Die valbaren zijn inderdaad in Deinze gemaakt door de firma Van Autreve & Van Hauwaert. In de jaren 50 en 60 hebben ze niet alleen zadels maar allerlei vespa toebehoren gemaakt, waaronder valbaren, rekjes, windschermen, zadeltassen, enz. Deze firma zou de eerste in België geweest zijn die de verchroom techniek toepaste. Deze onderdelen werden op de markt gebracht onder de merknaam "Donza".

Bijzonder aan deze valbaren is dat het stickertje nog aanwezig is, want is meestal "weggepoetst". Dus best je stickertje met een transparante lak beschermen.

  • Like 1
Link naar reactie

Die valbaren zijn inderdaad in Deinze gemaakt door de firma Van Autreve & Van Hauwaert. In de jaren 50 en 60 hebben ze niet alleen zadels maar allerlei vespa toebehoren gemaakt, waaronder valbaren, rekjes, windschermen, zadeltassen, enz. Deze firma zou de eerste in België geweest zijn die de verchroom techniek toepaste. Deze onderdelen werden op de markt gebracht onder de merknaam "Donza".

Bijzonder aan deze valbaren is dat het stickertje nog aanwezig is, want is meestal "weggepoetst". Dus best je stickertje met een transparante lak beschermen.

Bedankt voor de info Edwin, ik ga het bagagerekje nu ook wel eens van dichter bij bekijken..

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...