dirk1965 Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Hi allemaal, Weet er iemand of het Vespa Kettingslot 120cm (zie link hieronder) door het achterwiel van een GTS300 geraakt? Er is weinig plek tussen schijfrem en velg, en veel kettingen geraken er gewoon niet door. Liever eerst vragen of die erdoor gaat dan bestellen en niet kunnen gebruiken. Ervaring met dit slot welkom! http://www.easyparts.be/showarticles_info/0041602942M/0-1688-9-32-148/Kettingslot_Vespa_L.120cm.html Txk in advance Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Ja, vreemd he, een kettingslot van Vespa en vrij moeilijk bruikbaar voor een Vespa. Ik heb het gebruikt. Gaat nu net met de eerste schakel door het voorwiel van mijn PX. Met de GT(S) ging het iets beter... Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Ik heb nog geen enkel kettingslot gevonden dat ik door het achterwiel kreeg. Ik heb er een, maar het gaat dus door het voorwiel... Mvg, Luciano Link naar reactie
timve Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Gaat vanzelf door het wiel, heb juist dezelfde. (gts 300SS) grtz tim Link naar reactie
dirk1965 Geplaatst: 25 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Thanks voor de info tim! Aangezien de uw 300 nog hebt veronderstel ik dat het kettingslot helpt, of ge al veel geluk hebt gehad . Gelukkig is het hier niet zo erg als in Nederland, waar Vespa's, volgens wat ik lees op hun fora, aan de lopende band de benen nemen. Alle beetjes helpen en als de boefjes kunnen kiezen houden ze het liefst zo makkelijk mogelijk en pakken ze de volgende (waarmee ik niet bedoel dat het OK is om die sukkelaar naast u te bestelen). Misschien een tweede oproep: Zijn er leden die hun Vespa ondanks kettingslot (geef fietsslotje hé) toch kwijt zijn geraakt? Ik voel me er niet echt gemakkelijk bij om de mijne onbewaakt achter te laten . Diefstalverzekering is in verhouding een zeer dure zaak, daarvoor koop ik elk jaar 10 kettingsloten. Met 10 kettingsloten voel je je waarschijnlijk wel wat geruster, maar verbuitk de 300 waarschijnlijk 10 liter meer Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Kettingslot van Vespa is zeker niet de meest veiligste. En het gewoon kopen omdat er Vespa op staat is zeker onnozel. Een kettingslot is zowiezo niet het meest veiligst, wel het onhandigst. Ik heb iets gelijkaardigs als dit gekocht in de Brico http://www.mevowatersport.nl/artikel/150110301?lang=nl Mijn slot is maar 1.5 m iets dikker, veiligheidsniveau 15 voor €65. Je moet al goed zoeken om dit veiligheidsniveau te halen met een kettingslot. Dit is lichter, plooibaar en beschadigd de wesp niet. Ik heb dit slot voor de gewone moto. Als je rond de vloerplaat gaat heb je beter 1m80. Diameter is ook kleiner, nog niet geprobeerd om het door het wiel van een moderne wesp te steken. Maar wie wil mag het bij mij komen proberen. Link naar reactie
timve Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 even bijvermelden, gaat vanzelf door het voorwiel, had slecht gelezen. Achteraan pas ik straks even en laat het weten. Idd er zijn wel betere slotenop de markt. Je kan ook je wesp vasthangen aan de ijzeren lus, onder je vloerplaat. Doch geen enkel slot is bestand tegen bvb een slijpmolen en slijpschijf ! ze leggen een deken bovenop om het geluid te dempen en 10 seconden later is ie weg. Zonder paranoia te willen zijn. grtz tim Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Sommige sloten laten je slijpschijf gewoon vastlopen, ik geloof dat het mijne deze kwaliteit heeft. Een kettingslot bevriezen kost nog minder moeite. Ik geloof dat ze dat met vloeibare stikstof doen. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 ik heb deze http://www.easyparts.be/showarticles_info/0238124/0-1688-9-32-148/Kettingsloten.html maar kan jammer genoeg niet door het achterwiel... merkte ik ook maar op toen ik het slot al besteld had en opgestuurd kreeg. blijkt voor zn prijs wel degelijk maar weegt als zot. Link naar reactie
timve Geplaatst: 26 maart 2014 Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Just gepast, gaat netjes door achterwiel. Je moet enkel de schakels links - rechts kwartje draaien om erdoor te gaan, maar lukt prima. Nu da'k het nog eens heb vastgepakt toch behoorlijke kwaliteit. grtz tim Link naar reactie
dirk1965 Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Hoeveel weegt dat Vespa slot eigenlijk, er staat nergens specificaties bij? Sommige van die kettingsloten wegen tot 5 Kg, maar die zware gaan sowieso niet door het achter wiel. Ik heb al verschillende foto's gezien van de anti-diefstal beugel onderaan de wesp, simpelweg doorgeknipt. Zwaar slot daaraan lijkt me niet echt nuttig. Link naar reactie
timve Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 gewicht valt goed mee, zit in een mooi zakje voor op te bergen. De discussie is natuurlijk ook op een ander level te voeren. Waar laat je hem staan, hoelang, en hoe druk is het daar. Ik laat mijn wesp enkel achter, op slot (ketting, liefst aan straatmeubilair vastgehangen, stuurslot, ...) EN ik heb er zicht op, of ben in de onmiddellijke omgeving op een drukkere plek (bvb voor een taverne ofzo) of (liefst) op bewaakte parking (bvb vlakbij de parkingwachter, onder een camera, ... . 's nachts slaapt hij altijd binnen, achter een groot ijzeren hek, in een afsloten garage, ...). Hem voor langere tijd laten staan, op regelmatige momenten doe ik nooit. Kan je niet anders: 2 in de grond verankerde beugels en vastleggen op de twee wielen met zware beugels en hangsloten. Denk ook aan alarm en/of track jack (gps tracking) grtz tim Link naar reactie
Bever Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Ik ben aan het kijken voor een kettingslot voor een PX125. Hoe lang zou dat ongeveer moeten zijn om rond de bodemplaat te gaan en dan nog rond een paal/boom? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Ik ben aan het kijken voor een kettingslot voor een PX125. Hoe lang zou dat ongeveer moeten zijn om rond de bodemplaat te gaan en dan nog rond een paal/boom? dat hangt ervan af hoe dik de paal/boom is he Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Ik heb t zelfde gedaan voor de px. Ik heb me een dikke kabel laten maken die geplastificeerd is en daar zijn 2 ogen aangeperst. Hier hang ik dan een zwaar motorslot aan. LEngte is 2meter. Dit gaat prima als je net naast een paaltje staat om er de paal en bodemplaat bij te nemen. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Dus 170cm is eigenlijk wat kort om naast de bodemplaat nog een lantaarnpaal of een hek of zo mee te nemen? Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Dat zal heel nipt zijn. Neem eens een draad he van die lengte en probeer het even. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Dat zal heel nipt zijn. Neem eens een draad he van die lengte en probeer het even. De Vespa is er nog niet, en als hij er wel is, zou ik graag ook het slot al hebben Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 6 oktober 2014 Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 'T is hier precies de gewoonte aan 't worden om een ander zijn topic naar zichzelf te buigen. Start eens een nieuw please... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 7 oktober 2014 Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 Just gepast, gaat netjes door achterwiel. Je moet enkel de schakels links - rechts kwartje draaien om erdoor te gaan, maar lukt prima. Nu da'k het nog eens heb vastgepakt toch behoorlijke kwaliteit. grtz tim Het gewicht zegt helaas niets over de kwaliteit... Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 7 oktober 2014 Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 Belangrijk is dat het slot niet op de grond ligt i.v.m het doorknippen van de ketting. Het "oog" aan de Vespa zelf is niet gemaakt van een gehard metaal en makkelijker door te knippen als een ketting. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 7 oktober 2014 Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 Waarom is een ketting die op de grond ligt makkelijker door te knippen? Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 7 oktober 2014 Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 als een dief bij een knippoging één van de twee poten van een betonschaar op de grond kan zetten, dan moet hij veel minder kracht zetten als de ketting de grond niet raakt dan moet alle kracht dus uit zijn armen komen... Link naar reactie
Bever Geplaatst: 7 oktober 2014 Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 als een dief bij een knippoging één van de twee poten van een betonschaar op de grond kan zetten, dan moet hij veel minder kracht zetten als de ketting de grond niet raakt dan moet alle kracht dus uit zijn armen komen... Aha, capice! Bedankt voor de tip! Als ik dus de bodemplaat mee wil nemen, steekt het al nauw, want die hangt vrij dicht tegen de grond. Zijn er nog goede plaatsen aan een Vespa om de ketting rond te doen? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 7 oktober 2014 Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 Buiten een dubbelslot kan ik niets verzinnen. Wat bedoel ik met een dubbelslot..Men neme een ketting met twee sloten aan. Eén die je aansluitend sluit rond bv. het stuur, met het tweede slot kan je de Vespa aan het decor vastmaken. Ketting is dan een stuk minder lang, het doorknippen gaat dan ook iets moeilijker, want dan licht het niet op de grond. Abus heeft zoiets, maar je zou iets steviger moeten hebben. Mijn ideetje en het minst dure, koop je een ketting van het gewenste formaat, met dichtgelaste schakels, en de gewenste kwaliteit en koop je twee deftige hangsloten. Brei een beschermkous voor rond je ketting, duct tape met een vod onder, maak er iets mooi van dat je Vespa beschermd. Buiten rond je vloerplaat, wiel en het stuur zie ik niet veel meer opties Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.