Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje Over Kettingslot


dirk1965

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Weet er iemand of het Vespa Kettingslot 120cm (zie link hieronder) door het achterwiel van een GTS300 geraakt? Er is weinig plek tussen schijfrem en velg, en veel kettingen geraken er gewoon niet door. Liever eerst vragen of die erdoor gaat dan bestellen en niet kunnen gebruiken. Ervaring met dit slot welkom!

 

http://www.easyparts.be/showarticles_info/0041602942M/0-1688-9-32-148/Kettingslot_Vespa_L.120cm.html

 

Txk in advance

Link naar reactie

Gaat vanzelf door het wiel, heb juist dezelfde. (gts 300SS)

 

grtz

 

tim

Link naar reactie

Thanks voor de info tim! Aangezien de uw 300 nog hebt veronderstel ik dat het kettingslot helpt, of ge al veel geluk hebt gehad :) . Gelukkig is het hier niet zo erg als in Nederland, waar Vespa's, volgens wat ik lees op hun fora, aan de lopende band de benen nemen. Alle beetjes helpen en als de boefjes kunnen kiezen houden ze het liefst zo makkelijk mogelijk en pakken ze de volgende (waarmee ik niet bedoel dat het OK is om die sukkelaar naast u te bestelen).

 

Misschien een tweede oproep: Zijn er leden die hun Vespa ondanks kettingslot (geef fietsslotje hé) toch kwijt zijn geraakt? Ik voel me er niet echt gemakkelijk bij om de mijne onbewaakt achter te laten :(. Diefstalverzekering is in verhouding een zeer dure zaak, daarvoor koop ik elk jaar 10 kettingsloten. Met 10 kettingsloten voel je je waarschijnlijk wel wat geruster, maar verbuitk de 300 waarschijnlijk 10 liter meer :huh:

Link naar reactie

Kettingslot van Vespa is zeker niet de meest veiligste. En het gewoon kopen omdat er Vespa op staat is zeker onnozel. Een kettingslot is zowiezo niet het meest veiligst, wel het onhandigst.

 

Ik heb iets gelijkaardigs als dit gekocht in de Brico http://www.mevowatersport.nl/artikel/150110301?lang=nl Mijn slot is maar 1.5 m iets dikker, veiligheidsniveau 15 voor €65. Je moet al goed zoeken om dit veiligheidsniveau te halen met een kettingslot. Dit is lichter, plooibaar en beschadigd de wesp niet. Ik heb dit slot voor de gewone moto. Als je rond de vloerplaat gaat heb je beter 1m80. Diameter is ook kleiner, nog niet geprobeerd om het door het wiel van een moderne wesp te steken. Maar wie wil mag het bij mij komen proberen.

Link naar reactie

even bijvermelden, gaat vanzelf door het voorwiel, had slecht gelezen.  Achteraan pas ik straks even en laat het weten.  Idd er zijn wel betere slotenop de markt.  Je kan ook je wesp vasthangen aan de ijzeren lus, onder je vloerplaat.  Doch geen enkel slot is bestand tegen bvb een slijpmolen en slijpschijf !  ze leggen een deken bovenop om het geluid te dempen en 10 seconden later is ie weg.  Zonder paranoia te willen zijn. 

 

grtz

 

tim

Link naar reactie

Just gepast, gaat netjes door achterwiel.  Je moet enkel de schakels links - rechts kwartje draaien om erdoor te gaan, maar lukt prima.

Nu da'k het nog eens heb vastgepakt toch behoorlijke kwaliteit.

grtz

tim

Link naar reactie

Hoeveel weegt dat Vespa slot eigenlijk, er staat nergens specificaties bij? Sommige van die kettingsloten wegen tot 5 Kg, maar die zware gaan sowieso niet door het achter wiel. Ik heb al verschillende foto's gezien van de anti-diefstal beugel onderaan de wesp, simpelweg doorgeknipt. Zwaar slot daaraan lijkt me niet echt nuttig.

Link naar reactie

gewicht valt goed mee, zit in een mooi zakje voor op te bergen.  De discussie is natuurlijk ook op een ander level te voeren.  Waar laat je hem staan, hoelang, en hoe druk is het daar.  Ik laat mijn wesp enkel achter, op slot (ketting, liefst aan straatmeubilair vastgehangen, stuurslot, ...) EN ik heb er zicht op, of ben in de onmiddellijke omgeving op een drukkere plek (bvb voor een taverne ofzo) of (liefst) op bewaakte parking (bvb vlakbij de parkingwachter, onder een camera, ... .  's nachts slaapt hij altijd binnen, achter een groot ijzeren hek, in een afsloten garage, ...).  Hem voor langere tijd laten staan, op regelmatige momenten doe ik nooit.  Kan je niet anders: 2 in de grond verankerde beugels en vastleggen op de twee wielen met zware beugels en hangsloten.

Denk ook aan alarm en/of track jack (gps tracking)

 

grtz

 

tim

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Ik ben aan het kijken voor een kettingslot voor een PX125. Hoe lang zou dat ongeveer moeten zijn om rond de bodemplaat te gaan en dan nog rond een paal/boom?

dat hangt ervan af hoe dik de paal/boom is he

Link naar reactie

Ik heb t zelfde gedaan voor de px. Ik heb me een dikke kabel laten maken die geplastificeerd is en daar zijn 2 ogen aangeperst.

Hier hang ik dan een zwaar motorslot aan. LEngte is 2meter. Dit gaat prima als je net naast een paaltje staat om er de paal en bodemplaat bij te nemen.

Link naar reactie

Just gepast, gaat netjes door achterwiel.  Je moet enkel de schakels links - rechts kwartje draaien om erdoor te gaan, maar lukt prima.

Nu da'k het nog eens heb vastgepakt toch behoorlijke kwaliteit.

grtz

tim

Het gewicht zegt helaas niets over de kwaliteit...

Link naar reactie

als een dief bij een knippoging één van de twee poten van een betonschaar op de grond kan zetten, dan moet hij veel minder kracht zetten

als de ketting de grond niet raakt dan moet alle kracht dus uit zijn armen komen...

Aha, capice! Bedankt voor de tip!

 

Als ik dus de bodemplaat mee wil nemen, steekt het al nauw, want die hangt vrij dicht tegen de grond. Zijn er nog goede plaatsen aan een Vespa om de ketting rond te doen?

Link naar reactie

Buiten een dubbelslot kan ik niets verzinnen. Wat bedoel ik met een dubbelslot..Men neme een ketting met twee sloten aan. Eén die je aansluitend sluit rond bv. het stuur, met het tweede slot kan je de Vespa aan het decor vastmaken. Ketting is dan een stuk minder lang, het doorknippen gaat dan ook iets moeilijker, want dan licht het niet op de grond. Abus heeft zoiets, maar je zou iets steviger moeten hebben.

 

Mijn ideetje en het minst dure, koop je een ketting van het gewenste formaat, met dichtgelaste schakels, en de gewenste kwaliteit en koop je twee deftige hangsloten. Brei een beschermkous voor rond je ketting, duct tape met een vod onder, maak er iets mooi van dat je Vespa beschermd.

 

Buiten rond je vloerplaat, wiel en het stuur zie ik niet veel meer opties

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...