vespadiverso Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Wie weet van wie deze vespa is? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Stond vorig jaar ook op de costumshow als ik me niet vergis. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Die is van een clublid van de vca, waarom? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Cool Origineel moteurke Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Geert, wil hem eens vragen wat hij allemaal heeft moeten doen voor de ombouw naar automatic. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Een subframe lassen waar de motor in past en een ophangingspunt zoeken voor uw achterveer... En vooral uw eigen ding doen http://www.vespaforum.be/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2489 Link naar reactie
Jonneke Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Hallo, Ik ben de trotse eigenaar van "Rusty" . Om het LX125 blok in een PX frame te krijgen moet je het frame volledig aanpassen en verstevigen waar nodig. Eerst een subframe maken en daarna een px frame overzetten daar ga je geen plaats voor hebben! Een LX125 blok met achterwiel is veel langer (4-takt) en hoger (carburatie) dan een PX blok. Daar "Rusty" zo laag mogelijk verlaagd moest worden (-12cm vergeleken met een standaard PX) moest de benzinetank verhuizen naar het reservewiel. Reserve wiel = benzinetank!!! (inhoud 6 liter) Mvg. Johnny Cant Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Schitterende realisatie! Vraagje terzijde: op papier is dit nog steeds PX? Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Dat is nog eens een unieke Vespa, met het gemak van een vario het achterwiel dat zo ver naar achter staat in de combinatie met de verlaging is TOP. vraag: heb je dat PX frame in originele staat gekocht of was het een donorframe waar al wat aan gewerkt was? heb die achterkant met de 2 lichtgaten volgens mij hier al eens passeren... een oude creatie van DAXX Kan best verkeerd zijn ook hoor want die 2 lichtgaten zag je wel meer. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Dat is nog eens een unieke Vespa, met het gemak van een vario het achterwiel dat zo ver naar achter staat in de combinatie met de verlaging is TOP. vraag: heb je dat PX frame in originele staat gekocht of was het een donorframe waar al wat aan gewerkt was? heb die achterkant met de 2 lichtgaten volgens mij hier al eens passeren... een oude creatie van DAXX Kan best verkeerd zijn ook hoor want die 2 lichtgaten zag je wel meer. Dit is een zeer proper project en diene kader(creatie) is niet van mij,,,ik vermoed dat uw "referentie" nu ergens in de kempen rondrijdt ) CHEERS Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 misschien nog even nen tip meegeven,,,die ronde gaten zitten standaard achter de rechte kont van nen GS(T5),,ge moet ze alleen wa groter maken ) CHEERS Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Dit is een zeer proper project en diene kader(creatie) is niet van mij,,,ik vermoed dat uw "referentie" nu ergens in de kempen rondrijdt ) CHEERS Het was een wilde gok, je had er ooit es een paar foto's van gepost maar kan ze niet meer vinden... den diene die in je smeerput gefrabriceerd hebt ;-) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Jonneke, bedankt voor de info. Ik ga dit weekend eens in Italië zien voor zo'n blok. Misschien een 150 op de kop tikken. Link naar reactie
Jonneke Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Is inderdaad op papier een Px125. Heb van 2 PX kaders "Rusty" gemaakt. De eerste kader kwam van S. v. Ham, deze was inderdaad al voorzien van de 2 gaten achteraan + een cutdown. De tweede kader heb ik gebruikt voor verschillende donorstukken en de fourche buis, deze heb ik er uit geslepen en vooraan op de andere kader gelast, welliswaar 8 cm hoger dan de originele fourche. Voorvork is apart verlaagd + ook de vering, samen een 4-tal cm. (Om aan die 12 cm te komen) Het stuur is van een HD + een eigen gemaakte aanpassing om het op het voorvork te kunnen monteren en demonteren. De uitlaat is een Remus uitlaat voor een BMW 1250 GS, deze is voor de helft ingekort. De uitlaatbochten zijn volledig aangepast naar de beschikbare ruimte die er was naar de uitlaatcollector. (Da was ni veel). Het voorste spatbord is van een ISO-scooter. Wanneer de scooter volledig klaar was is het volledige frame en spatborden ingesmeerd met een zuur voor het roest proces wat sneller op gang te brengen daarna nog wat old-style schilderwerk aangebracht en klaar was "Rusty". Ik heb met deze scooter al ettelijke kilometers gebold (in 2012 ong. 1200km op 8 dagen, frankrijk-italie-frankrijk met een zotte zatte bende, zalige verlof) en heb er nog nooit serieuze problemen mee gehad! Johnny Link naar reactie
Cult Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Johnny, ik ben al fan vanaf den eerste dag ik deze scoot zag... Respect voor het werk !!! Mooi resultaat Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Aha! De eerste kader kwam van S. v. Ham, ...Johnny Van S.v. Ham heb ik in 1992 m'n allereerste Vespa in bouwpakket gekocht Memoires... Nog maar es een bewijs dat de wereld bijzonder klein is! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Kader ok, motor ok, hydraulische remmen ok, 11 duim velgen ok. Nu nog eens kijken als ik er een LX voorvork op kan monteren. Link naar reactie
einzelganger Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 jonneke we zijn elkaar dit jaar tegengekomen toen ik een paar huizen van bij u op een dak aan het werken was je ging me je gegevens mailen maar heb niets meer vernomen bij deze mvg dennis Link naar reactie
vespafrans77 Geplaatst: 7 januari 2015 Delen Geplaatst: 7 januari 2015 Super cool gedaan man ,dikke proficiat met de realisatie van dit project.Wil die Johnny wel het een en ander vragen ivb met dit project?Beste Johnny heb je daar nog meer foto's van en hoe rijd die wesp met die vario erin?Grtz Link naar reactie
einzelganger Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Vespa rijd ontzettend goed zeker met de vario . Relax rijden.. Link naar reactie
vespafrans77 Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Beste einzelganger kent u de johnny goed of bent u eigenaar vam Rusty?Kan ik die Johnny ergens bereiken om meer foto's te bemachtigen?grtz Link naar reactie
einzelganger Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Beste heb hem ontmoet toen ik bij zijn buur aan het werk was. Heb toen even met rusty gereden, vandaar. Maar verder heb ik niets meer van hem vernomen. Weet wel dat hij in ekeren woont maar ga zijn adres nu niet zonder toestemming openbaar maken... Mvg Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.