Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie Weet Van Wie Deze Vespa Is


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Een subframe lassen waar de motor in past en een ophangingspunt zoeken voor uw achterveer...

En vooral uw eigen ding doen

http://www.vespaforum.be/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2489

Link naar reactie

post-4289-0-06129700-1392031201_thumb.jpHallo,

 

Ik ben de trotse eigenaar van "Rusty" :) .

 

Om het LX125 blok in een PX frame te krijgen moet je het frame volledig aanpassen en verstevigen waar nodig. 

 

Eerst een subframe maken en daarna een px frame overzetten daar ga je geen plaats voor hebben! 

 

Een LX125 blok met achterwiel is veel langer (4-takt) en hoger (carburatie) dan een PX blok.

 

Daar "Rusty" zo laag mogelijk verlaagd moest worden (-12cm vergeleken met een standaard PX) moest de benzinetank verhuizen naar het reservewiel.

 

Reserve wiel = benzinetank!!! (inhoud 6 liter)

 

Mvg. Johnny Cant

 

post-4289-0-62760300-1392031329_thumb.jp

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Dat is nog eens een unieke Vespa, met het gemak van een vario :rolleyes:

het achterwiel dat zo ver naar achter staat in de combinatie met de verlaging is TOP.

 

vraag:

heb je dat PX frame in originele staat gekocht of was het een donorframe waar al wat aan gewerkt was?

heb die achterkant met de 2 lichtgaten volgens mij hier al eens passeren... een oude creatie van DAXX :ph34r:

Kan best verkeerd zijn ook hoor want die 2 lichtgaten zag je wel meer.

Link naar reactie

Dat is nog eens een unieke Vespa, met het gemak van een vario :rolleyes:

het achterwiel dat zo ver naar achter staat in de combinatie met de verlaging is TOP.

 

vraag:

heb je dat PX frame in originele staat gekocht of was het een donorframe waar al wat aan gewerkt was?

heb die achterkant met de 2 lichtgaten volgens mij hier al eens passeren... een oude creatie van DAXX :ph34r:

Kan best verkeerd zijn ook hoor want die 2 lichtgaten zag je wel meer.

Dit is een zeer proper project en diene kader(creatie) is niet van mij,,,ik vermoed dat uw "referentie" nu ergens in de kempen rondrijdt ;))

 

CHEERS

Link naar reactie

Dit is een zeer proper project en diene kader(creatie) is niet van mij,,,ik vermoed dat uw "referentie" nu ergens in de kempen rondrijdt ;))

 

CHEERS

Het was een wilde gok, je had er ooit es een paar foto's van gepost maar kan ze niet meer vinden... den diene die in je smeerput gefrabriceerd hebt ;-)

Link naar reactie

Is inderdaad op papier een Px125.

Heb van 2 PX kaders "Rusty" gemaakt.

De eerste kader kwam van S. v. Ham, deze was inderdaad al voorzien van de 2 gaten achteraan + een cutdown.

De tweede kader heb ik gebruikt voor verschillende donorstukken en de fourche buis, deze heb ik er uit geslepen en vooraan op de andere kader gelast, welliswaar 8 cm hoger dan de originele fourche.

Voorvork is apart verlaagd + ook de vering, samen een 4-tal cm. (Om aan die 12 cm te komen)

Het stuur is van een HD + een eigen gemaakte aanpassing om het op het voorvork te kunnen monteren en demonteren.

De uitlaat is een Remus uitlaat voor een BMW 1250 GS, deze is voor de helft ingekort. De uitlaatbochten zijn volledig aangepast naar de beschikbare ruimte die er was naar de uitlaatcollector. (Da was ni veel).

Het voorste spatbord is van een ISO-scooter.

Wanneer de scooter volledig klaar was is het volledige frame en spatborden ingesmeerd met een zuur voor het roest proces wat sneller op gang te brengen daarna nog wat old-style schilderwerk aangebracht en klaar was "Rusty".

Ik heb met deze scooter al ettelijke kilometers gebold (in 2012 ong. 1200km op 8 dagen, frankrijk-italie-frankrijk met een zotte zatte bende, zalige verlof) en heb er nog nooit serieuze problemen mee gehad!

Johnny

Link naar reactie

Aha! 

 

De eerste kader kwam van S. v. Ham, ...
Johnny

 

Van S.v. Ham heb ik in 1992 m'n allereerste Vespa in bouwpakket gekocht :) 

Memoires...  

Nog maar es een bewijs dat de wereld bijzonder klein is! :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 9 maanden later...
  • 1 maand later...

Beste heb hem ontmoet toen ik bij zijn buur aan het werk was. Heb toen even met rusty gereden, vandaar. Maar verder heb ik niets meer van hem vernomen. Weet wel dat hij in ekeren woont maar ga zijn adres nu niet zonder toestemming openbaar maken... Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...