Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

hallo,

 

even horen hier

ik heb vorig jaar een vespa vna1t gekocht

alles goed en wel maar had geen papieren

begonne met de papierwerk via een tussepersoon die alles regelde en uiteindelijk via douane roos formulier gehad bij me in de bus

daar vignet op gekleefd terug naar persoon verstuurd die hopelijk alles geregeld heeft en dit naar DIV verstuurd heeft maar nu ,

niks meer van hoor al gedurende zo een 4 a 5 maand .

 

die persoon had mij mail verstuurd dat dit in de Cel geschillen zit bij de DIV

kan ik via de douane terug roos formulier terug opvragen ???

 

ga ook proberen de Div te bellen als ik binne geraak

 

had ook gehoord van een bende in charleroi dat der fraude werdt gepleegd met de papieren iemand daar meer weet van ???

 

misschien dat jullie me kunnen helpen ?

 

mvg ,

anthony

Link naar reactie

Er zijn er veel zoals u, ik heb dezelfde problemen, na enkele keren gebeld en gemaild te hebben met div eindelijk een mail terug gehad dat de vespa niet kan ingeschreven worden omdat er een fraude onderzoek loopt naar ingevoerde motos met vervalste documenten en dat de dossiers overgemaakt werden aan de politie. Van zodra de div meer informatie heeft kan nagegaan worden of de vespa kan ingeschreven worden. Hoe lang dit gaat duren weet ik ook niet. Afwachten dan maar.

Link naar reactie

alé dan kurtie dan zit je op dezelfde boot als mij

 

blijkbaar vinde mensen het grappig 250 euro te bieden terwijl ze goed genoeg de waarde van een vespa kennen

@Wolf002, ? de waarde van je vespa is nihil = €000.00, als je dan nog eens post en antwoord dat je in hetzelfde schuitje zit als Kurtie. >> Je geeft (mijn inziens) via een bocht eigenlijk toe dat er een gestolen exemplaar in je garage staat. En dat wil je nou nog even doorverkopen omdat je nattigheid voelt... ...????????????

Je kan hem nog demonteren en verkopen in onderdelen, of hem in je woonkamer plaatsen, maar er mee rondbollen zal niet meer lukken. Het is een les in het leven voor jou, koop nooit zonder alle documenten of oorsprongbewijzen én geloof geen praatjes. Is iets "goedkoop" zonder echt aanwijsbare redenen = afblijven, is verbrand. Mocht ik uiteindelijk ongelijk hebben dan zal ik dat hier zeker horen.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

voor alle duidelijkheid ik heb deze gekocht van iemand in luik die deze vna1t gekocht heeft in italie

met mede voor duidelijkheid dat ik deze niet heb gestolen .!!!

anders zou ik nog niet eens aan een roos formulier zijn geraakt bij de douane .

 

alleen zit dit nu ergens vast waar ik nog niks van gehoord heb bij de Div misschien zijn hier er nog mensen zo die al te lang wachten of al misschien antwoord van gehad hebben ?????

al dat wachten geeft me gewoon geen zin meer in deze vespa laat dan nog staan om ermee te rijden .

 aangezien ik iets anders van oldtimer in het oog heb en mijn zinnen heb op gezet

een wagen zou ik die wel misschien van de hand doen.

 

voor mij hoeft de vespa niet weg maar mag weg zolang ik men geld er maar terug van heb.

anders blijft die der staan tot die wegrot

maar blijkbaar zijn er nog meer idioten die er rondlopen als ik :)

mvg,

 

anthony

Link naar reactie

heb al verder reeds opzoekingen gedaan via italiaanse site's en staat in de database daar niet als gestolen opgegeven.!

dus dan maar weer verder zoeken wat ik er nog aan kan doen .

 

blijkbaar kunde in deze omstandigheden de eerlijkheid van de mensen niet meer vertrouwen.

op den duur zou ik nadien zelf nog de bandiet zijn bij zo een praktijken

terwijl ik dan maar in het zak wordt gezet.

Link naar reactie

Beste Wolfs,

 

Italiaanse voertuigen worden/werden massaal geïmporteerd zonder papieren uit italië. Een vignet 905 van de douane is niets meer dan een bewijsje dat je hem hebt ingeklaard. Dat kan je altijd krijgen, zolang je zelf een verkoopovereenkomst op papier kribbelt.

 

Omdat er zoveel italiaanse voertuigen zonder papieren zijn hebben een aantal mensen daar een commercieel model in gezien. Het papierwerk regelen voor die scooters. 

 

Je bent niet in de fout gegaan door een vespa zonder papieren te kopen, maar zodra je een tussenpersoon je papieren probeerde in orde te laten brengen (wat dus schriftvervalsing is) neem ik aan dat je wist dat dat niet de officiële weg was? Dat had je beter niet gedaan. Anders had je nog een kans om hem ingeschreven te krijgen. 

 

Bekijk het zo... stel dat er 5 manieren zijn om aan papieren te geraken, waarvan er 3 legaal zijn en 2 illegaal. Dan probeer je natuurlijk met 1, 2 en 3. Jij bent naar 5 gegaan ;-)

 

Dus ja... je bent in het zak gezet... en ja, daarna heb je zelf een beetje bandiet gespeeld.

 

Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald? En er dus terug voor wil hebben? Ik heb misschien interesse, maar ik laat me dan wel niet in het zak zetten ;-)

Link naar reactie

is er nog een weg om aan papieren te geraken dan voor mijn vespa ?

ik heb dit op aanraden van de verkoper via die tussepersoon gedaan aangezien ik er niet zoveel van wist toen ?

 

en laat je intresse in die aankoop maar vallen aangezien er hier al genoeg belachelijke biedeingen hebben gedaan .

ik laat de vespa zoals ik al gezegd heb dan nog liever wegrotten dan onzin te horen .:)

 

mvg,

anthony

Link naar reactie

Met alle respect voor jouw principes, Anthony ("nog liever wegrotten dan verlies nemen") maar Fico Luciano heeft in se gelijk. Een Vespa zonder papieren is vandaag en in de toekomst onverkoopbaar en (in z'n geheel) de facto € 0,- waard. Gedemonteerd een paar honderd euro's aan onderdelen (motor, frame, fourche, billen, kop,...), meer niet. Tenzij je 'm (zeer bewust) in een andere dommerik (scusi, maar daar komt het op neer) z'n pollen draait en het probleem gewoon (willens nillens) naar iemand anders doorschuift. 

 

Persoonlijk zou IK daar dan wél principiële problemen mee hebben...

Je heb je in de zak laten zetten, Anthony. Niet meer, niet minder.

 

Je kan maar beter eerst verhaal halen bij de verkoper (met inbegrip van eventuele klacht neerlegging bij de Politie).

Indien dit niks oplevert; tja... dan zou ikzelf liever +/- €500~750 recupereren i.p.v. m'n hele investering te laten wegrotten...

Link naar reactie

heb al verder reeds opzoekingen gedaan via italiaanse site's en staat in de database daar niet als gestolen opgegeven.!

dus dan maar weer verder zoeken wat ik er nog aan kan doen .

 

Bewijst niks...

 

Daarenboven zijn begin jaren '90 massaal veel Vespa's in Italië uit het verkeer genomen naar aanleiding van een soort 'eco-premie'. Een DEMOLIZIONE-vergoeding die de Italianen kregen bij de "vernietiging" van hun Vespa (wegens te vervuilend). De papieren werden vernietigd en de Vespa werd uitgeschreven (en diende naar de schroothoop gestuurd te worden). Maar rara... waar kwamen al die Vespa's terecht...

 

blijkbaar kunde in deze omstandigheden de eerlijkheid van de mensen niet meer vertrouwen.

 

You got the message...

Link naar reactie

Ik hoorde ondertussen ook wat je betaald hebt.

 

Een VNA is geen zeldzaam model. Wat jouw vespa uniek maakt is dat hij er mooi origineel uitziet. Maar dat zou je natuurlijk enkel mogen kunnen verzilveren als hij dan ook kan ingeschreven worden. 

De kans is groot dat de verkoper even goed wist dat het niet zou lukken, dus ik zou ook proberen je geld terug te krijgen. Indien niet, sluit ik me volledig bij Frederik aan. Enkel nog iets waard als onderdelen (en daar heb je de pech dat het 'maar' een VNA is, dus geen specifieke zeldzame onderdelen) of om naar te kijken. 

 

Ik kocht enkele maanden terug een Rally 200 voor 600 euro. Mét papieren ;-)

 

Op je vraag of er nog aan papieren te geraken is nu... Je weet dat je gegevens nu doorgespeeld zijn aan de politie. Hoe denk je dat ze bij de div zullen reageren als je plots nog eens met een ander verhaal komt? :-) In jouw plaats zou ik niet meer durven.

Link naar reactie

Ah, en nog iets...

 

Hier komen klagen dat je in het zak gezet bent... En vervolgens hetzelfde proberen doen bij iemand anders?

 

http://www.kapaza.be/nl/scooters/vespa-80947540.htm

 

Er is wel degelijk een verschil tussen 'geen papieren' en 'niet meer aan papieren te geraken' hoor. Je gaat de volgende eigenaar gewoon met hetzelfde probleem opzadelen.

 

'te koop wegens andere interesse'... zucht... 

 

Binnen enkele maanden hetzelfde probleem in een ander topic.

Link naar reactie

alles is hier zo vaag dat ik en anderen wss er nooit uitkomen hier om iets in orde te krijgen op deze forum

dan is het dit dan is het dat ????

 

is er dan iemand die wel degelijk kan helpen om aan papieren te geraken.???

het enige papier dat ik via de verkoper heb gekregen is een copie van identificatie van de vespa in italie dat is alles wat ik heb dervan.

de vespa zou eerste maal ingeschreven zijn op 7.10.1958

 

heb deze idd op het net gezet voor te verkopen als ik er niet aan uit geraak.

Link naar reactie

alles is hier zo vaag dat ik en anderen wss er nooit uitkomen hier om iets in orde te krijgen op deze forum

dan is het dit dan is het dat ????

 

is er dan iemand die wel degelijk kan helpen om aan papieren te geraken.???

het enige papier dat ik via de verkoper heb gekregen is een copie van identificatie van de vespa in italie dat is alles wat ik heb dervan.

de vespa zou eerste maal ingeschreven zijn op 7.10.1958

 

heb deze idd op het net gezet voor te verkopen als ik er niet aan uit geraak.

 

heb de vespa al terug van het net gehaald intussen aangezien de commentaar is idd niet zo leuk voor de volgende

die zoiets zou aankopen .

Link naar reactie

Het is simpel. Je had éérst je vragen moeten stellen. Bij voorkeur voor je de vespa kocht. En anders voor je een tussenpersoon inschakelde. Het is vaag omdat er geen enkele legale manier meer is om hem ingeschreven te krijgen. En zelfs de legale manieren zijn geen netjes omlijnd proces. Verwacht je nu echt dat het zo simpel is?

De belgische wetgeving is duidelijk! Je moet het originele inschrijvingsbewijs hebben. Anders kan het niet. Er zijn een paar mogelijkheden als je dat niet hebt, maar die zijn beperkt. En die moeten hier niet uitgelegd worden, want zijn in jouw geval zéker niet meer mogelijk. 

 

Als jij er niet aan uit geraakt gaat iemand anders er ook niet aan uit geraken. De manier waarop je jouw vespa op kapaza zet doet denken dat het wel nog mogelijk is om hem in te schrijven (hoge prijs, de reden van verkoop, de beschrijving). En dan ben je geen haar beter als de verkoper die jou in het zak heeft gezet. 

 

Ik snap je verontwaardiging wel hoor... je hebt de prijs voor een vespa met papieren betaald voor één die geen papieren heeft. En dan is het frustrerend te horen dat het niet lukt, want in jouw ogen is het niet je eigen schuld. 

Een vraag: zou je ooit een auto kopen zonder papieren? Nee toch? Ik snap niet dat iedereen wel overhaald kan worden om Vespa's zonder papieren te kopen.

Link naar reactie

Ik denk dat je beter werk maakt van "jezelf indekken". Eerst verhaal halen bij de verkoper, dan es (voorzichtig) polsen bij de politie wat jouw opties zijn...(?).

Link naar reactie

volgens mij heb ik gewoon geen opties meer dervoor .

kan verlies van papieren aanvragen bij politie met een gerust hart .

 

maar dan ben ik nog niet verder mee wss ?

en via piaggio eu nog documenten laten zoeken zal al minder zijn aangezien die van 1958 is .

 

ik kan percies beter de hoop opgeven om daar ooit nog mee te rijden.

 

anyway toch bedankt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...