Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Openingsfeest Tartoer Vespa Bar - Antwerpen


scras

Aanbevolen berichten

Ben ik hier de enige die zich afvraagt wat taart en vespa's gemeen hebben?

 

Groetjes, nero.

De winstmarge :-)))))

Link naar reactie

Vandaag stond er in de "gazet van Antwerpen" een artikeltje over de nieuwe koffiebar van Sanne en Anke Cras .

 

De uitgestalde Vespa's zijn ook te koop en in de zomer wil Sanne ' Vespa-tours door de stad organiseren.

 

Sanne werkt samen met zijn vader in hun Vespa-zaak in Sint-Job in het Goor... ..en dan is er KOFFIE  :)

Link naar reactie

Vandaag stond er in de "gazet van Antwerpen" een artikeltje over de nieuwe koffiebar van Sanne en Anke Cras .

 

De uitgestalde Vespa's zijn ook te koop en in de zomer wil Sanne ' Vespa-tours door de stad organiseren.

 

Sanne werkt samen met zijn vader in hun Vespa-zaak in Sint-Job in het Goor... ..en dan is er KOFFIE  :)

als ze nen echte stads gids nodig hebben ... 1 addres :)

Link naar reactie

En als ik in een decor van vintage scooters wil vertoeven kan ik evengoed in mijn garage gaan zitten...

En zeg nu eerlijk wie drinkt er nu koffie terwijl hij aan't sleutelen is??? :blink: Een goede pint begot (je zit toch ook op een omgekeerde leg bak bier in uw garage i.p.v. op een stoel ;)).

 

Hmmm, dat is misschien nog eens een hip en trendy idee. Een garage/bar openen voor/met vintage scooters, waar je de pinten maar uit de bakken bier te nemen hebt die daar op de grond staan, of uit de oversized vintage koelkast van de overleden bomma en waar je dus tegelijkertijd ook kunt sleutelen aan uw vintage scooter (no curry or plastic crap please!).

Om helemaal in de sfeer te komen hier geen Vespa prullaria, maar echt 'gereedschap' en reserve onderdelen die je zo uit de rekken kan nemen.

Natuurlijk mogen de heerlijke geuren van (al dan niet synthetische) tweetakt olie vermengt met een vleugje benzine, een licht snedige ondertoon van smeervet en een indringende WD-40 prikkel in je neus niet ontbreken in deze bar/garage...

En oh ja, aan de muren hangen posters of artikels, met plakband, een punaise of nietje (afhankelijk van de ondergrond) die scooter gerelateerd zijn en dus zo uit de betere scootermagazines gerukt zijn, dus niet netjes uitgeknipt, maar met van die ongelijke scheurkarteltjes en waar sommige delen van de poster verwijderd zijn (meestal aan één van de hoeken) die eigenlijk niet weg mochten, maar je kent dat hé, te snel en te bruut willen zijn...

In de hoeken of onder een tafel of helemaal bovenaan op een rek liggen een verwrongen kader, geschaafde bil(len) en/of een gedeukt spatbord(en) en/of een gescheurd zadel(s).

En het heilige rek met "offerings to the god of speed" is ook aanwezig. You get the picture?! :rolleyes:

 

Dat lijkt me toch veel leuker dan een taartje te eten met een koffie erbij in een vintage decor vol Vespa's en prullaria... <_<
Maar ieder zijn ding hé.

Link naar reactie

En als ik in een decor van vintage scooters wil vertoeven kan ik evengoed in mijn garage gaan zitten...

En zeg nu eerlijk wie drinkt er nu koffie terwijl hij aan't sleutelen is??? :blink: Een goede pint begot (je zit toch ook op een omgekeerde leg bak bier in uw garage i.p.v. op een stoel ;)).

 

Hmmm, dat is misschien nog eens een hip en trendy idee. Een garage/bar openen voor/met vintage scooters, waar je de pinten maar uit de bakken bier te nemen hebt die daar op de grond staan, of uit de oversized vintage koelkast van de overleden bomma en waar je dus tegelijkertijd ook kunt sleutelen aan uw vintage scooter (no curry or plastic crap please!).

Om helemaal in de sfeer te komen hier geen Vespa prullaria, maar echt 'gereedschap' en reserve onderdelen die je zo uit de rekken kan nemen.

Natuurlijk mogen de heerlijke geuren van (al dan niet synthetische) tweetakt olie vermengt met een vleugje benzine, een licht snedige ondertoon van smeervet en een indringende WD-40 prikkel in je neus niet ontbreken in deze bar/garage...

En oh ja, aan de muren hangen posters of artikels, met plakband, een punaise of nietje (afhankelijk van de ondergrond) die scooter gerelateerd zijn en dus zo uit de betere scootermagazines gerukt zijn, dus niet netjes uitgeknipt, maar met van die ongelijke scheurkarteltjes en waar sommige delen van de poster verwijderd zijn (meestal aan één van de hoeken) die eigenlijk niet weg mochten, maar je kent dat hé, te snel en te bruut willen zijn...

In de hoeken of onder een tafel of helemaal bovenaan op een rek liggen een verwrongen kader, geschaafde bil(len) en/of een gedeukt spatbord(en) en/of een gescheurd zadel(s).

En het heilige rek met "offerings to the god of speed" is ook aanwezig. You get the picture?! :rolleyes:

 

Dat lijkt me toch veel leuker dan een taartje te eten met een koffie erbij in een vintage decor vol Vespa's en prullaria... <_<

Maar ieder zijn ding hé.

 

 

wanneer is het de opening?

Link naar reactie

@ Erix, Da is gesproken si. Normaal als alles goed gaat gaan we in het voorjaar hiermee van start.

We gaan het eerst uit proberen en zullen wel zien of het iets wordt. Het zou een plaats worden waar je aan je eigen

vespa kunt sleutelen, stukken aan een schappelijke prijs kunt krijgen, waar de nodige pinten koud staan en een retro

achtige omgeving.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Erix,

Eigenlijk nodig je ons dus nu uit om met al onze vintage vespa's naar jou garage te komen, we zullen zelf ons bier meebrengen.

When?

Ik nodig niemand uit in mijn garage want daar is die helaas veel te klein voor. Ik moet nu al mijn scooters al buiten zetten als ik aan eentje wil werken op mijn werkbank/lift...

Ik was gewoon hardop aan het dromen, vandaar dat ik ook zei: "Hmmm, dat is misschien nog eens een hip en trendy idee". Een idee is nog niet per definitie iets dat ook effectief zal uitgevoerd worden, maar een mens mag al eens dromen en hopen dat het misschien ooit in de praktijk zal omgezet worden. ;)

 

@ Marc T: als er iemand een grote ruimte ter beschikking heeft aan een schappelijke prijs dan kan dat snel gaan hé :D

 

@ JRJS: that's the spirit! :lol:

 

@ DAXX: ik had het over 'vintage' omdat de topicstarter het ook constant heeft over vintage in zijn eerste post (ik wou daar een beetje de draak mee steken). Als gij aan mijn garage/bar zou staan ben je natuurlijk altijd welkom :)

 

@ de Makke: ahzo, mijn idee voor een garage/bar (of bar/garage) gaat dus al uitgevoerd worden door anderen? Goed om weten, dan moet ik daar niet mee beginnen hé :P

 

Damn, nu ben ik die mens zijn topic hier aan't kapen, maar ondertussen ook elke keer naar boven aan't kicken... <_<

Link naar reactie

Hallo,ik lees hier ergens , noem geen namen,dat ik aan mijne GTS aan het sleutelen ben . Ik dacht dat aan een GTS sleutelen alleen door de dealer mocht gedaan worden. Groetjes olympium

 

Das zekers datte,,,,,en euhmm ik verwacht dan ook nog een GAS boete,voor aan mijne eigen scooter te werken ;))),,,anyway als mijne dealer den huidige toestand van mijne GTS ziet,,krijgt'em een "malheur" ;),,,ik wil die mens da ni aandoen ;)

 

CHEERS

Link naar reactie

Al bij al zal "bar Tartour" bezocht worden door mensen die niet op het Vespaforum zitten, of iets met Vespa's te maken hebben. Tegenwoordig rijzen coffee-bars

 

als paddestoelen uit de grond en dan gaat het erom dat je met een origineel idee moet komen om "uit de massa" te springen". Dat idee, gecombineerd met een

 

prachtligging in het hart van de 'oude binnenstad', zou wel eens een "schot in de roos kunnen zijn" als deze zaak met hart en ziel wordt uitgebaat. .. :)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hoi .. ben er vandaag geweest.. vriendelijk meiske achter de bar.. prima koffie en thee.. en.. die juffrouw kan ook meeklappen over vespa's :)    leuke locatie in de binnenstad.

Groetjes

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...