dubbelu Geplaatst: 3 december 2013 Delen Geplaatst: 3 december 2013 Hallo, Enkele jaren geleden heb ik door (fiets)omstandigheden mijn vespa's verkocht. De vespa is echter mijn aandacht blijven trekken en op de world days stond het vast, er moest een nieuwe komen. Ik heb nu een nieuwe maar zit toch met een paar vragen. Is elk small frame hetzelfde of verschillen de afmetingen van bvb een pk50 t.o.v een pk125 ? dubbelu Link naar reactie
dubbelu Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2013 Het is in orde. Volgens mij is het een P125ETS , morgen zal ik een foto posten voor de zekerheid. Toch bedankt dubbelu Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 3 december 2013 Delen Geplaatst: 3 december 2013 Tecnica is your friend my dear Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 december 2013 Delen Geplaatst: 3 december 2013 Met Belgisch papieren? Ik ben niet zeker of dat type gehomologeerd is voor Belgie, maar kan verkeerd zijjn... Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Dat zou een goeie score zijn - maar zekerheid heb je alleen met de nummertjes erbij. Link naar reactie
dubbelu Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2013 Vandaag m'n plaat gehad, komt in orde dus ... En enkele foto's dubbelu Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Lijkt me geen ETS, toch? Link naar reactie
dubbelu Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2013 Na dit antwoord slaat de twijfel weer toe en ik ben opnieuw gaan zoeken. Het is zeker geen P125ETS en de angst van een gewoon 50cc frame te hebben neemt weer toe. De knopjes om de billen te openen zouden dit vermoeden kunnen bevestigen. Dit is een P125ETS, neus is veel hoekiger en de totale lengte lijkt me ook langer. dubbelu Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Wat staat r op het inschrijvingsbewijs en welke zijn de chasisnr's? Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Da's een PK 50/125 XL met een niet-origineel zadel. "XL" is te herkennen aan de smalle neus en de 6 toetergleufjes. Cilinderinhoud is niet aan de buitenkant te zien. 50 en 125cc hebben een identiek frame. Daarover hoef je geen zorgen te maken. Kan natuurlijk altijd oorspronkelijk een 50cc onder gezeten hebben. Middels 2 vijzen en wat kabels wissel je in een half uurtje de motor. Zolang je maar papieren hebt met 125cc op, maakt het eigenlijk niet uit. Vind je een chassisnummer? De internetbronnen spreken elkaar soms tegen... Voor een eigen PK XL project heb ik alles ooit es in een overzichtje gegoten; maar kan niet garanderen dat het geen fouten bevat... VIN Prefix Model Year cc. V5X1T Vespa PK50 1982-1986 49,79 cm³ - Vespa PK50FL2 1993-? 49,79 cm³ VSP1T Vespa PK50N PLURIMATIC 1989-90 49,79 cm³ VA51T Vespa PK50S AUTOMATICA 1984-? 49,79 cm³ V5X2T Vespa PK50S 1982-84 49,79 cm³ VAS1T Vespa PK50SS 1984-? 49,79 cm³ V5S1T Vespa PK50SS 1983-87 49,79 cm³ V5X3T Vespa PK50XL 1987-93 49,79 cm³ VAS2T Vespa PK50XL 1987-93 49,79 cm³ V5X5T Vespa PK50XL 1989-? 49,79 cm³ V5S2T Vespa PK50XLS 1986-89 49,79 cm³ V8X5T Vespa PK80S 1982-86 79 cm³ VA81T Vespa PK80S AUTOMATICA 1982-86 79 cm³ V9X1T Vespa PK100S 1982-87 ? cm³ V9X2T Vespa PK100XL 1986-90 ? cm³ VMX1T Vespa PK125 1982-85 121,1 cm³ VMS1T Vespa PK125ETS 1985-87 or 1984-1985 ? 121,1 cm³ VMX5T Vespa PK125 1982-86 121,1 cm³ VMX5T Vespa PK125S 1983-84 121,1 cm³ VAM1T Vespa PK125S AUTOMATICA 1983-84 121,1 cm³ VMX6T Vespa PK125XL 1986-90 121,1 cm³ VVM1T Vespa PK125XL PLURIMATIC 1987-1990 121,1 cm³ VMX7T PK 125 XL Pl 1991-96 121,1 cm³ Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 zeker geen ets, die heeft een andere stuurafdekkap, uitlaat, achterlicht,... het basisframe is wel hetzelfde Link naar reactie
roufio Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 zoals nero schrijft , controleer die punten eerst Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Deze "motovespa" heeft zelfs geen degelijke motofourche, maarwel een gewone 50cc fourche. Knip en plakwerk dus! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Waar zie je het verschil tussen een 50cc fourche en een 125cc fourche dan ? @philip1 Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 @artibella: is bij die modellen steeds een XL2 fourche, principe van PX Lusso. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 Vork is voor alle PK xl's dezelfde: http://www.sip-scootershop.com/en/main/base/Details.aspx?ProductNumber=13347000 So, no worries... Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 4 december 2013 Delen Geplaatst: 4 december 2013 de kenners weten het blijkbaar beter, dus no worries... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 er zijn wel degelijk verschillen in de fourche. Er zijn 2 types, eentje met een lange swingarm en eentje met een korte. Deze zijn wel onderling uitwisselbaar. Volgens mij (maar ik ben niet zeker) is die met de lange swingarm gebruikt op de PK125. Ik heb in ieder geval een PK125S gehad waar een fouche in zat met een lange swingarm. De link hierboven van sip is ook eentje met een lange swingarm, maar dus anders dan diegene dan diegene die in de blauwe scooter hierboven zit (of ik zie het verkeerd op de foto) Uw chassisnr (de eerste letters en cijfer) zullen soelaas moeten brengen Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Dat klopt. T'is heel simpel: alle 125cc PK's en PK XL's hebben een lange swingarm, idem voor de 50cc versie PKXL2 en 50cc Automatica. Deze lange swingarm is voorzien van een veel betere vering en betere remdosering. De uitzondering is de PK 75XL (motovespa, deze heeft een gewone swingarm. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 6 december 2013 Delen Geplaatst: 6 december 2013 Eindelijk nog eens informatie gekregen waar eigenlijk dit forum voor dient Bedankt Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 december 2013 Delen Geplaatst: 6 december 2013 Als dubbelu nu nog even een updateje schrijft, lijkt t wel kerst. Link naar reactie
dubbelu Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2013 Dubbelu is nog altijd aan het volgen hoor, alleen ligt de situatie op dit ogenblik iets moeilijker. Als alles afgehandeld is volgt er zeker een stand van zaken, op dit moment ben ik met de verkoper bezig en hoop meer duidelijkheid te krijgen. Nummers op een forum zetten ben ik iets voorzichtiger mee, dat kan leiden tot ellenlange discussies die op het einde niet meer to the point zijn. dubbelu Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 december 2013 Delen Geplaatst: 6 december 2013 Met alleen de prefix van frame en blok nummers, ben je al een heel eind hoor ... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 7 december 2013 Delen Geplaatst: 7 december 2013 en scooterhelp.com Link naar reactie
Cult Geplaatst: 7 december 2013 Delen Geplaatst: 7 december 2013 Ah, ben jij met die blauwe gaan lopen? Was er ook in geinteresseerd... Succes ermee! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.