Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wesp Op Stal


IvesWesp

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Ik heb een klein vraagje ik rijd namelijk met een vespa px 125 en nu de winter voor de deur staat en herfst is is mijn vraag,hoe zet zet ik mijn wesp aan de kant zoals,moet ik de batterij afleggen, of is dat niet nodig alle tips zijn welkom dank u.

Link naar reactie

Volle benzinetank...dan kan de binnekant al niet roesten...

En af en toe laat ik de mijne gewoon even draaien... ..heb de batterij er nog nooit uitgehaald...

 

 

trouwens, zo lang het kan ...RIJDEN begot :)

Link naar reactie

Volle benzinetank...dan kan de binnekant al niet roesten...

En af en toe laat ik de mijne gewoon even draaien... ..heb de batterij er nog nooit uitgehaald...

 

 

trouwens, zo lang het kan ...RIJDEN begot :)

hier wil ik heel even op inkomen,een volle naftbak voor miss. 3 a 4 maand stilstaan is ook weer niet goed. de benzine van tegenwoordig (de meeste toch) verliezen zo snel hun kwaliteit dat bijvoorbeeld de benzine na " maand echt veel van zijn kwaliteit verliest.ik weet dit van met mijn eigen wagens(old-timers) die na de winter een hele boel vermogen kwijt waren en niet zo super draaiden.op aanraden van benzine er af gelaten nieuwe erop en alles meteen ok. dit had ik voor op meerdere wagens.als ze bij mij even stil staan zit er juist weinig benzine in zodat als ik ga rijden er nieuwe op kan.

groetjes tim

Link naar reactie

Zoals Cult zegt, af en toe bij droog weer de vespa van stal halen en er een (klein) toerke mee doen is het beste.

 

Anders de vespa op blokken zetten zodat de banden niet vervormen door te lang op dezelfde plaats te staan en de tank vullen met benzine. Voeg wel geen 2T-olie toe aan de benzine. Deze kan verharden en uw carbu (sproeiers) doen verstoppen. Wel niet vergeten dan om in het voorjaar er wel olie bij te voegen als je weer gaat rijden.

 

Voor de rest kan je ook de carterolie vervangen en er voor zorgen dat de vespa in een droge ruimte staat (eventueel een plastic op de grond leggen onder de vespa om opstijgend vocht tegen te gaan.

 

De vespa zeker niet afdekken met een plastic, dan gaat deze juist sneller roesten.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

hier wil ik heel even op inkomen,een volle naftbak voor miss. 3 a 4 maand stilstaan is ook weer niet goed. de benzine van tegenwoordig (de meeste toch) verliezen zo snel hun kwaliteit dat bijvoorbeeld de benzine na " maand echt veel van zijn kwaliteit verliest.ik weet dit van met mijn eigen wagens(old-timers) die na de winter een hele boel vermogen kwijt waren en niet zo super draaiden.op aanraden van benzine er af gelaten nieuwe erop en alles meteen ok. dit had ik voor op meerdere wagens.als ze bij mij even stil staan zit er juist weinig benzine in zodat als ik ga rijden er nieuwe op kan.

groetjes tim

als je bij een vespa geen benzine in de tank doet gaat deze onherroepelijk roesten

Link naar reactie

't Is ne nieuwe PX, dan kan die wel met naft dat enkele maanden niet gevloeid heeft vlotjes terug rijden... 2-takt olie ook vullen zodat die binnenkant ook niet roest. Al is af en toe rijden zeker aan te raden. Je batterij misschien ook aan een druppellader leggen. Ik haal die er uit in putje winter want de vespa staat niet vorstvrij (houten tuinhuis)

De vespa inderaad zeker niet afdekken met plastiek, ik leg wel een grote handdoek over mijn zadel en chroom rekje achteraan. Dat helpt tegen de vliegestronten op het zadel en de aantasting van het chroom. De chroomdelen op zich wrijf ik in met WD40 voor de winter. 'k weet niet of het helpt maar ik vermoed dat dat toch wat beschermd tegen roestplekjes of andere aanslag.

Link naar reactie

Wij hebben een maaidorser die minder dan 1 maand per jaar draait, die moeten we regelmatig aanzetten. Eens per maand 5 minuten of zo, anders krijg je ernstige problemen.

Ik denk nog altijd dat er niets beter is dan een motor regelmatig te doen draaien en alle mechanische delen even doen werken, benzine is dan wel een speciaal geval tegenwoordig, dat vervalt na een tijd blijkbaar en kan de mechaniek aantasten. In de handleiding van mijn 4 takt grasmaaier staat dat je de tank voor de winter leeg moet maken, en motor laten draaien tot alles weg is. ik dacht zelfs dat er iets in stond van de bougie losdraaien en iets in de cylinder te doen, oilie of benzine, ben niet meer zeker...

Link naar reactie

't Is ne nieuwe PX, dan kan die wel met naft dat enkele maanden niet gevloeid heeft vlotjes terug rijden... 2-takt olie ook vullen zodat die binnenkant ook niet roest. Al is af en toe rijden zeker aan te raden. Je batterij misschien ook aan een druppellader leggen. Ik haal die er uit in putje winter want de vespa staat niet vorstvrij (houten tuinhuis)

De vespa inderaad zeker niet afdekken met plastiek, ik leg wel een grote handdoek over mijn zadel en chroom rekje achteraan. Dat helpt tegen de vliegestronten op het zadel en de aantasting van het chroom. De chroomdelen op zich wrijf ik in met WD40 voor de winter. 'k weet niet of het helpt maar ik vermoed dat dat toch wat beschermd tegen roestplekjes of andere aanslag.

 

brave, uw olietank is van plastic...

Link naar reactie

dus , zoveel mogelijk naft indoen, benzinekraan toe en leeg laten draaien. Als blijkt dat je benzine niet goed meer is na de winter, benzine vervangen door nieuwe.

of nog beter, gewoon rijden met dat ding, dat dient daar voor

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...