Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geschikte Kledij Op De Wesp?


JurVek

Aanbevolen berichten

Gezien het regenseizoen zijn definitieve intrede lijkt te hebben gedaan, ga ik dit weekend op zoek naar geschikte kleding voor op de Wesp.
Geschikt = regenbestendig, ingebouwde bescherming.

Hebben jullie enige tips?

 

Ik liet mijn oog vallen op een Richa Challenger vest + passende broek, maar alle tips zijn welkom.

 

http://www.richa.eu/nl/products/textile-rainwear/challenger/

Link naar reactie

Gezien het regenseizoen zijn definitieve intrede lijkt te hebben gedaan, ga ik dit weekend op zoek naar geschikte kleding voor op de Wesp.

Geschikt = regenbestendig, ingebouwde bescherming.

Hebben jullie enige tips?

 

Ik liet mijn oog vallen op een Richa Challenger vest + passende broek, maar alle tips zijn welkom.

 

http://www.richa.eu/nl/products/textile-rainwear/challenger/

ik ben zeer tevreden van de richa challenger

Link naar reactie

ik ben zeer tevreden van Richa, maar ook van het huismerk van zwarte arend/joma in Aartselaar. De naam ontsnapt me nu even.

Ook op richa hebben ze daar mooie kortingen (veel einde reeksen, overstocks,...)

Link naar reactie

Bedankt voor de tips!  Heb ik wat aan gehad.  Is uiteindelijk een Richa Challenger vest en een Richa Monsoon broek geworden.  

http://www.richa.eu/products/textile-rainwear/challenger/

 

http://www.richa.eu/products/trousers/monsoon/


Wel even geschrokken van de prijs van zo'n broek, maar ik hield de ritsen en de hoogte in het achterhoofd. :)

 

Aartselaar was even te ver voor vandaag, maar ik heb 'm genoteerd. Thx! :)

Link naar reactie

Richa is top, zorg er alleen voor dat je broek laag genoeg kom (in zithouding) anders staan je schoenen binnen de kortste keer vol water en dat je sweater niet bloot komt te zitten onderde jas (dan trkt het water langs daar naar boven).

 

Groetjes, nero.

combats is de oplossing deed ik 25 jaar geleden al

Link naar reactie

Wat Richa betreft wil ik toch een kanttekening maken bij de bovenstaande ervaringen. Ik heb zelf een aantal vesten en broeken van Richa gehad en gebruikte die dagelijks voor woon-werkverkeer. Wat me altijd opviel bij elk model was dat de drukknoppen vaak loskwamen en dat de ritssluiting na verloop van tijd ook altijd stuk gaat.

Om die redenen ben ik dan ook  overgestapt naar een ander merk (Hein Gericke) en tot op heden heb ik daar die problemen niet mee ondervonden (minder drukknoppen om te beginnen).

Als je die vest en broek natuurlijk maar 1 of 2x per week gebruikt dan zal dat probleem niet aan de orde zijn (hoop ik dan toch).

Link naar reactie

Tis eigenlijk heel simpel met diene cinéma...ge hebt uw dagdagelijkse moto kleding,,,gaat het regenen, dan doet ge nen regen overall over uw motokleding,, zo simpel is dat en thrust me dat is het meest efficient en goedkoopst, MY2CENTS.

CHEERS

Link naar reactie

om verder aan te sluiten , blijf ook aanstaande winter (hopelijk) doorrijden , elke dag 2 x halfuur op de wesp , zit me af te vragen of ik ga voor :

a/ beenkleed (dan wel vespa of tucano )

b/ faco twin screen of vespa hoog (en dan bijgesneden) scherm

c/ stuurmoffen of electrische handvatten

 

heb volgende bedenkingen bij deze thread tot nu toe : 

- ik rijd altijd met mijn werkbroek en werkschoenen aan ( kunnen ruimschoots de sterkte test aan met vele motorkledij) , dus verwisselen op het werk is me te omslachtig

- vind het nu s'ochtends om 06h15 ook al redelijk fris met mijn klein 'fly screen en jet helm + buff "tube"

- s'avonds naar huis in de regen is niet zo erg , s'ochtends klentsnat aan je dagtaak (buiten ) beginnen is niet zo prettig

 

iemand die zijn ervaringen wil delen om tot een "toppie" winteruitrusting te komen 

 

thanks in advance Dewiene

Link naar reactie

@dewiene,

 

als ik mijn motorjeans aanheb, heb ik ook zoals steeds een goede regenbroek bij. Heb die in de praktijk al uitgetest, prima resultaat, er was niets doorgekomen. (en het was een stevige bui, geen paar druppelkes)

Die regenbroek heeft me geloof ik €18,- gekost, en krijg je vlot aan en uit.

En als je niet direct in een integraal helm wil investeren, er bestaan toch van die helmmutsen/bivakmutsen. Peins dat dat al een verschil zal maken, niet zoals een integraal maar beter als niets.

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...