Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoi Allemaal ;-)


Lolacara69

Aanbevolen berichten

Fijn om alle info en foto's hier te zien :-)

 

Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenares van een Lml 125 cc 2 T. Overgekocht

van mijn schoonzus, hij stond al een tijdje bij haar stil en ik dacht, ach waarom niet :-)

 

Ik heb vroeger altijd met zwaardere moto's gereden nl : 1e Suzuki Intruder 800 dan een Suzuki

Sv 600s en als laatste scheurde ik met mijn Yamaha R6 door de bochten. Echter de laatste 10 jaar

had ik het motor rijden vaarwel gezegd en kocht me een cabriotje.

 

Maar nu die Lml daar zo stond te staan :-) :-), tja, max. snelheid 90 km/u (mag niets sneller meer kopen van de wederhelft), dacht ik ok, prima om lekker mee te cruisen :-) :-) en ja het is fijn, I like it !!!

 

Wat me wel tegenvalt is de jankende 2 T, of is dat bij de 4 T ook zo ? En het schakelen aan het stuur, korte koppel. Ik twijfel er zelfs over om me een nieuwe 4 T automatica aan te schaffen, maakt het cruisen wat leuker en dan durft mijn vriendin er misschien ook eens mee rijden :-) en eventueel in 151cc of 200cc, maar denk dat daar geen automaat in bestaat :-(

 

Voila ...

post-9176-0-07788000-1377362691_thumb.jp

Link naar reactie

Ik zie een boete van 220 euro per persoon...

De staatskas moet toch gesponserd worden! :unsure:

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij heel goed weer toch zeer verleidelijk is hoor om in een schortje op de vespa te kruipen.

Handschoentjes daarentegen zou ik wel aanraden om altijd te dragen...

Link naar reactie

Een korte(re) koppel is het logisch gevolg van de mindere cilinderinhoud, evenals het "janken" bij het (snel) optrekken.

 

Als je zwaarder gaat (150 of 200cc in 2T) of een GTS300 gaat het janken evenredig verminderen, tenzij men de "racetoer" op gaat.  

 

Als je met de vriendein achterop wilt gaan cruisen zou ik voor een GTS300 gaan, een 2takt is nogal nipt qua zitplaats als je langere ritten wilt maken.

 

Welkom trouwens!

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Welkom op het LML. euh  Vespaforum. zie ik op de foto hierboven, op het schild van je zwarte LML, een helblauw Vespa-logo hangen ?

 

Als je 'automatisch',  zonder 'janken', comfortabel en met genoeg reserve, wil cruisen, ga je best voor een Vespa 300 GTS , ook omdat je er een rijbewijs voor hebt.

 

Nog veel rijplezier en cruisegenot met je vriendin. ciao !!!

Link naar reactie

Bedankt allemaal voor de reacties ;-)

Inderdaad, boetes lol, maar het was toen die dag 35 ° C en ik heb het geriskeerd om zo te rijden, het echte vakantiegevoel even

voelen hé ;-)

 

Inderdaad er kleeft een vespa embleem vooraan op de lml, was er al op, dus die laat ik maar hangen om onnodige lakschade te

vermijden ;-)

 

GTS 300, ga ik eens een proefrit voor vragen dan, lijkt me wel wat merci ;-)

Link naar reactie

amai ik wou dat mijn madam ook zo gepasioneerd was door 2 wielers, helaas is het anders...

 

anyway ik sta iedereen bij die u een GTS 300 aanraden, ik ben al licht onder de indruk van mijn 125 hoe die met automobilisten kan "afrekenen" op korte en/of bochtige stukken, echt dikke lol die 4 takt motor en dan die roffel met die dikke uitlaat eronder... mmm... :-)

 

ps mijn uitlaat is niet origineel.

Link naar reactie

Ik kan je alvast vertellen dat een 300 fantastisch rijd en een beetje macht is altijd leuk als je de boogt uitkomt!

Ik kan natuurlijk niet refereren naar een 2takt of met versnellingen... . Maar met zo een 300 rijd je echt heel relax.

Ik kan hem van harte aanbevelen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...