Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe Klinknagel Benzinedopsluiting Monteren ?


Sucho10

Aanbevolen berichten

Dat was er volgens mij wellicht wel en dit om volgende redenen :

Er moet een tool bestaan hebben om de klinknagel na montage aan het uiteinde te dichten (pletten) zodat die niet meer kon loskomen. Om deze tool te gebruiken zal de benzinetank op 1 bepaalde wijze moeten geörienteerd zijn geweest in één of andere mal. Bijgevolg zal de rivet steeds op een welbepaalde manier moeten gemonteerd zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat dit at random is gebeurd.

 

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Luc, of misschien werd de tool wel in de andere richting gebruikt wanneer er een links- dan wel rechtshandige arbeider de klinknagels aanbracht? Stof tot nadenken!

 

btw, "ad randum" bestaat niet echt, at random is de juiste schrijfwijze (als jij mag kommaneuken over hoe een scooter in elkaar zit, dan mag ik kommaneuken over taal hé ;- )

Link naar reactie

opgelet , als er rode cijfertjes op de tekening staan zijn er meerdere versie's mogelijk , dit werd vroeger soms eens gedaan en dan werden de nieuwe versie's met de rode pen gemerkt , het is dus best mogelijk dat jouw machine van voor de wijziging dateert en dan ben je nog niet zeker , tenzij je kunt achterhalen of de wijziging betrekking heeft op een ander stuk ( lijkt me hier het geval te zijn , misschien andere materiaalkeuze voor de vleugelmoer )

veel succes bij je restauratie , ziet er piekfijn aangepakt uit 

Link naar reactie

Volgens mij moet het bolle kopje richting het stuur, mocht het zo zijn dat hij los komt trilt hij er niet uit.

Plus dat er inderdaad een tool bestaat, en daarin zit het handvat om hem vast te persen aan de stuurkant.

Link naar reactie

Dan snap ik je vraagstelling niet, waarom een vraag stellen als je het antwoord al weet?

 

''Allen,

Kan iemand me bevestigen of de klinknagel op foto juist zit georiënteerd net zoals toen die de fabriek verliet ?

Of moet ie net andersom ?''

 

Dat was jouw vraag, ik antwoord daarop met mijn ervaringen.

Link naar reactie

Hallo janvda,

Da's niet kommaneuken over hoe een scooter in elkaar zit... da's gewoon just as it should be... menneken.

 

Ik heb de klinknagel (S 3212) gemonteerd zoals op de technische tekening : de bolle kop richting 2 bevestigingsgaten.

2rfsc4j.jpg

 

Als je goed naar de schets kijk, zie je dat onderdeel S3212 geen klinknagel, maar splitpen is. De klinknagel is onderdeel S10860.

Op de eerste foto zit de klinknagel dus aan de verkeerde kant van de tankstop, de kop moet tevens naar voor gericht.

Aan de ander kant (waar nu de klinknagel zit), moet een splitpen komen met de kop naar achter gericht.

Beide onderdelen moeten ook in de kleur van de vespa zijn, omdat ze al gemonteerd waren vóór het opspuiten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...