Sucho10 Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Allen, Kan iemand me bevestigen of de klinknagel op foto juist zit georiënteerd net zoals toen die de fabriek verliet ? Of moet ie net andersom ? Alvast bedankt voor jullie medewerking. Groeten. Luc Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 heu ik vraag mij af of er in 't fabriek enige richtlijn was over de orientatie als het voor de goede werking niet hinderde... Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Dat was er volgens mij wellicht wel en dit om volgende redenen : Er moet een tool bestaan hebben om de klinknagel na montage aan het uiteinde te dichten (pletten) zodat die niet meer kon loskomen. Om deze tool te gebruiken zal de benzinetank op 1 bepaalde wijze moeten geörienteerd zijn geweest in één of andere mal. Bijgevolg zal de rivet steeds op een welbepaalde manier moeten gemonteerd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit at random is gebeurd. Groeten. Luc Link naar reactie
janvda Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Luc, of misschien werd de tool wel in de andere richting gebruikt wanneer er een links- dan wel rechtshandige arbeider de klinknagels aanbracht? Stof tot nadenken! btw, "ad randum" bestaat niet echt, at random is de juiste schrijfwijze (als jij mag kommaneuken over hoe een scooter in elkaar zit, dan mag ik kommaneuken over taal hé ;- ) Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Hallo janvda, Da's niet kommaneuken over hoe een scooter in elkaar zit... da's gewoon just as it should be... menneken. Ik heb de klinknagel (S 3212) gemonteerd zoals op de technische tekening : de bolle kop richting 2 bevestigingsgaten. Link naar reactie
dewiene Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 opgelet , als er rode cijfertjes op de tekening staan zijn er meerdere versie's mogelijk , dit werd vroeger soms eens gedaan en dan werden de nieuwe versie's met de rode pen gemerkt , het is dus best mogelijk dat jouw machine van voor de wijziging dateert en dan ben je nog niet zeker , tenzij je kunt achterhalen of de wijziging betrekking heeft op een ander stuk ( lijkt me hier het geval te zijn , misschien andere materiaalkeuze voor de vleugelmoer ) veel succes bij je restauratie , ziet er piekfijn aangepakt uit Link naar reactie
bas. Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Volgens mij moet het bolle kopje richting het stuur, mocht het zo zijn dat hij los komt trilt hij er niet uit. Plus dat er inderdaad een tool bestaat, en daarin zit het handvat om hem vast te persen aan de stuurkant. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 misschien even nakijken bij een ongerestaureerde Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Bas, Wat jij zegt klopt niet met de tekening. Link naar reactie
bas. Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Dan snap ik je vraagstelling niet, waarom een vraag stellen als je het antwoord al weet? ''Allen, Kan iemand me bevestigen of de klinknagel op foto juist zit georiënteerd net zoals toen die de fabriek verliet ? Of moet ie net andersom ?'' Dat was jouw vraag, ik antwoord daarop met mijn ervaringen. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 volgens mij bolletje naar achteren Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Sorry hoor bas, maar met ervaring alleen kom ik er niet. Ik kan alleen verder met zekerheden en net daarom vroeg ik een 'bevestiging'. Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Het klinknagelkop wijst naar het motor maar heb daar geen foto van gemaakt ,te laat aan gedacht . Hopelijk kan je verder met je project . Mvg Gio Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Chit, 't is een splitpen ipv een klinknagel! Groetjes, nero. Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 23 augustus 2013 Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 Hallo janvda, Da's niet kommaneuken over hoe een scooter in elkaar zit... da's gewoon just as it should be... menneken. Ik heb de klinknagel (S 3212) gemonteerd zoals op de technische tekening : de bolle kop richting 2 bevestigingsgaten. Als je goed naar de schets kijk, zie je dat onderdeel S3212 geen klinknagel, maar splitpen is. De klinknagel is onderdeel S10860. Op de eerste foto zit de klinknagel dus aan de verkeerde kant van de tankstop, de kop moet tevens naar voor gericht. Aan de ander kant (waar nu de klinknagel zit), moet een splitpen komen met de kop naar achter gericht. Beide onderdelen moeten ook in de kleur van de vespa zijn, omdat ze al gemonteerd waren vóór het opspuiten. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.