Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop 300 super of super sport


tyro13

Aanbevolen berichten

Ik ga dit weekend als vespaleek een aankoop doen van een 300 super of supersport.

Ik,heb via mail wat offertes gestuurd naar officiële dealers. Één met mooie condities was vromoto in Beveren leie.

Iemand hier ervaring mee? Andere suggesties welke dealer ook mooie kortingen geeft steeds welkom.

Regio speelt eigenlijk geen rol aankoop is toch eenmalig en onderhoud doe ik tochnzelf na de garantieperiode.

Alvast bedankt

Link naar reactie

pas op met die houding "wie de mooiste korting geeft" want tegenwoordig met die crisis en het koopgedrag van de mensen tegenwoordig zijn er bij die slim zijn, en de scooter(of auto, in dit geval scooter) geld om geld verkopen zonder winst dus maar als je dan de eerste keer op onderhoud gaat dan tellen ze het verlies van die scooter bij op dat onderhoud.

heb al genoeg mensen auto's zien kopen op die manier : "goh nog eens 300€ korting gekregen, zo goed heb ik onderhandeld" , ondertussen word auto geleverd, 1000km verder auto gaat binnen voor eerste onderhoud(die dan dus niet gratis was), "goh duur onderhoud zeg, 450€ !!" eens zien, onderhoud 150€ + 300€ korting op aankoop is 450€ :-)

wie heeft dan gewonnen ;-)

als de garantie periode voorbij is is het idd een goed idee om het zelf te doen, dan weet ge tenminste zeker dat hij ook een onderhoud heeft gehad, ikzelf kan iets anders vertellen over het onderhoud ik heb gehad op mijn wesp bij de garage Herroelen in Dilsen-stokkem...

Link naar reactie

Dat is natuurlijk een punt. Maar wie garandeert dat een dealer die geen korting geeft u al dan niet bij u "pietjen" pakt

Gratis een eerste onderhoud is nog zoiets dat moeilijk te controleren valt. Daarmee ook mijn vraag wie heeft goede ervaringen met dealers en korting. In eerste geval zou ik mij bij de persoon moeten goed voelen. Iemand die de laagste prijsgeeft maar waar ik mij niet goed voel zou ik niet kopen.

Bij nieuwkoop doe ik het enkel bij officiële dealer en ik vermoed dat elke dealer toch een bepaalde verantwoordelijkheid heeft om een onderhoud goed uit te voeren ook al heeft hij destijds een scherpe prijs gekregen. Ik vind het een mes dat langs twee kanten snijd. Mensen die scherpe prijzen geven veronderstel ik dat ze goed verkopen en een vrij groot klantenbestand hebben en dus naderhand hier ook het werk van hebben.

Link naar reactie
Als je zelf het onderhoud gaat doen, bestel er dan ineens maar alle speciale gereedschappen die je nodig hebt bij!

Dat is nu net t leuke als je zelf sleutelt vind je het ook leuk om gereedschap aan te kopen. Ik ben van t princiepe als je iets zelf doet moet je niet besparen op gereedschap...

Ik heb wel t geluk dat ik al veel gereedschap heb en dat mijn schoonvader garagehouder is...en die heeft natuurlijk ook al heel wat. Maar je hebt gelijk natuurlijk geen speciaal vespa gereedschap.

Link naar reactie

het meeste korting ?????????? is bij mij NOOIT doorsslaggevend , stel je jezelf maar eens voor wat er gebeurt als ik bij je baas eens uitreken hoeveel ik wel goedkoper ben dan jij ????? Pers gewoon nog wat meer je dealer uit en op den duur zal deze toch moeten stoppen als het niet meer loont , als "vespa leek" moet je wel begrijpen dat als je een vespa wilt je deze niet op de markt in Marokko koopt (waar afbieden normaal is , meer bedoel ik hier niet mee )

Link naar reactie

zelf heb ik elke week klanten , die ooit gekocht hebben bij degene die de meeeste korting gaf , na enkele jaren bestonden deze sjoemelaars niet meer , of ze krijgen een probleem niet opgelost , of ze hebben zogezegd het betreffende materiaal tweedehands gekocht of overgenomen. Als het over centjes gaat verschiet ik nog elke dag hoe vlug mensen allerlei schone en eerbare principe's opzij schuiven .

by the way ; het verschil tussen de twee 300-ders is enkel esthetisch , koop je dan een uitgeklede als het om het rijden aan de voordeligste prijs gaat .

alvast mijn excuses voor het misschien grof over komen , maar ik krijg direct " de wubbes " als de prijs alleen maar belangrijk is,

mvg Erwin

Link naar reactie

Als je de moeite doet van "mijn" post te lezen , zal je zien dat ik niet naar de LAAGSTE korting vraag. Enkel wie ervaring heeft met een dealer die een mooie korting geeft. Ik heb ook niet gezegd dat ik iemand uitpers. Ik heb ook niet dealers tegen elkaar opgezet laat dat duidelijk zijn. De dealer die duurder was heb ik vriendelijk geantwoord, sorry Mr maar ik heb een betere prijs misschien tot een volgende keer. Niet meer en ook niet minder.

Mijn vraag naar dealers naartoe was enkel heeft u een 300 super staan en welke voorwaarden kan je me geven! In hemelsnaam wat is daar verkeerd aan.

Moest ik misschien vragen wie is de duurste, wie doet er nog wat bovenop de prijs! Sorry als ik hierdoor grof overkom. Maar als goede Belg lijkt het me toch normaal dat je de voorwaarde vraagt en of je nog iets kan doen aan de prijs. Je moet niet heiliger zijn dan de paus vind ik. Er lopen er niet veel rond die als ze een serieuze aankoop geen prijs vragen en gewoon bij de eerste de beste kopen aan de volle pot. Maar bon u heeft u zeg gedaan en ik de mijne. Laten we het gezellig houden, tenslotte delen we dezelfde passie ook al insneden nog heel pril maar ik moet ergens starten. En mijn welgemeende excuses als ik op uw lange teen heb getrapt..

Link naar reactie

Maar 1 ding weet je zeker bij de Nero, hij zit nie op de vespa als hij gedronken heeft.

Ps: de Cara staat naast mij, maar popcorn is op.

ON TOPIC: zoek u ne dealer met goeie service! Ge zult hem misschien nog dankbaar zijn, ook al doet ge uw onderhoud zelf.

Misschien laat ge zelfs beter uw onderhoud doen, dan de gereedschappen zelf aan te schaffen. ;-)

Link naar reactie
Maar 1 ding weet je zeker bij de Nero, hij zit nie op de vespa als hij gedronken heeft.

Zo is dat, maar in plaats van hier op mijn kap te zitten is het misschien beter om jullie in te schrijven voor de Belgian Vespadays, http://www.vespaforum.be/nl/node/23581 dan kunnen jullie het daar doen! :)))

En voor de vele nieuwkomers hier is dit een aangename kennismaking met het scooterwereldje!

En nu terug on topic: GTS'en zijn veur... :)))

Groetjes, nero

Link naar reactie
Als je de moeite doet van "mijn" post te lezen , zal je zien dat ik niet naar de LAAGSTE korting vraag. Enkel wie ervaring heeft met een dealer die een mooie korting geeft. Ik heb ook niet gezegd dat ik iemand uitpers. Ik heb ook niet dealers tegen elkaar opgezet laat dat duidelijk zijn. De dealer die duurder was heb ik vriendelijk geantwoord, sorry Mr maar ik heb een betere prijs misschien tot een volgende keer. Niet meer en ook niet minder.

Mijn vraag naar dealers naartoe was enkel heeft u een 300 super staan en welke voorwaarden kan je me geven! In hemelsnaam wat is daar verkeerd aan.

Moest ik misschien vragen wie is de duurste, wie doet er nog wat bovenop de prijs! Sorry als ik hierdoor grof overkom. Maar als goede Belg lijkt het me toch normaal dat je de voorwaarde vraagt en of je nog iets kan doen aan de prijs. Je moet niet heiliger zijn dan de paus vind ik. Er lopen er niet veel rond die als ze een serieuze aankoop geen prijs vragen en gewoon bij de eerste de beste kopen aan de volle pot. Maar bon u heeft u zeg gedaan en ik de mijne. Laten we het gezellig houden, tenslotte delen we dezelfde passie ook al insneden nog heel pril maar ik moet ergens starten. En mijn welgemeende excuses als ik op uw lange teen heb getrapt..

Pluis de markt maar uit, groot gelijk. Vespa's zijn altijd dure vogels geweest. In de millet periode moest men ook een vespa hebben.

Link naar reactie

Allee de kogel is door de kerk. Aankoop is gebeurd , het is een mat zwarte 300 super sport geworden. Maandag nr plaat aanvragen en hopelijk dinsdag of woensdag kan ik ze afhalen...pffff dat worden lange dagen!

Link naar reactie
Allee de kogel is door de kerk. Aankoop is gebeurd , het is een mat zwarte 300 super sport geworden. Maandag nr plaat aanvragen en hopelijk dinsdag of woensdag kan ik ze afhalen. pffff dat worden lange dagen!

Ge hebt toch niet vlug een matzwarte 300 besteld, om van dat "forumgelul" vanaf te zijn ?. haha. want hou je maar vast aan de takken van de mast. want vanaf nu begint het maar pas. <:o)). veel rijplezier met je GTS !!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...