Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olielek selector box - hulp gevraagd


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Collega's Vespisten,

Mijn nieuwste aanwinst (licht getunede Sprint) verliest olie langs de carter/selectorbox aansluiting (meer dan gezond, geen druppeltjes maar bijna een traantje). Carterolie blijven bijtopen is op lange termijn niet de gezondste optie, denk ik. De verkoper had er me eerlijk op gewezen. De pakking dient vervangen te worden (misschien meer?). Het blok is een 3-tal jaar geleden geleden heropgebouwd en draait verder perfect; start met een halve kick en gaat als een speer.

Ikzelf heb in het verleden wel es wat klein sleutelwerk verricht aan smallframes (cilindertje vervangen, carbu opvrissen,...), maar aandrijvingswerk heb ik steeds wijselijk vermeden (geen deftig sleutelmateriaal in huis, noch solide technische vaardigheden voorhanden). Basis onderhoud (olieverversen, bijstellen,...) lukt me wel, maar voor complexer werk heb ik jammer genoeg niet de tijd/goesting/talenten. (;-)). Wat zoekwerk hier op het forum leverde wel wat info op, maar het meeste klinkt vrij snel als Chinees voor me.

Mijn vragen:

- Is hier als technisch analfabeet zelf aan te beginnen?

- Zoja: ik vond op Sip een spare gasket, maar ook "spacers"? Wat dient waarvoor?

Of raden jullie een "professional" aan in de regio Waasland ~ Antwerpen stad.?

- Wie voelt zich geroepen? Laat maar weten wat je'r voor wil?

- Of een aan te raden scooterzaak in dezelfde regio?

Thx bij voorbaat!

Groeten,

Frederik

Link naar reactie

De dichting van de selectorbox vervangen zou zelf moeten lukken. Bestel ook 2 extra versnellingskabels, als deze open gekomen zijn is het heel moeilijk om deze te hergebruiken.

Mogelijk moet je een volledig pakket dichtingen kopen, denk niet dat deze apart te kopen zijn.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...