Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie vespa sprint veloce


arnev

Aanbevolen berichten

Heb de elektrische schema's er even bij genomen en gezien dat ik de kabelboom van de sprint v. niet kan gebruiken. De kleuren van de draden komen niet overeen.

Wat is de beste optie? een kabelboom aanschaffen van een ander model? Welk dan?

Of kan ik zelf de kabelboom samenstellen en draden leggen, zoja, kom ik met volgend pakket toe? http://www.allekabels.nl/montage-kabel/142/1066719/set-montagekabels-10-kleuren-60m-meeraderig.html

 

Nog tips?

 

Grtz,

 

Arne

Link naar reactie

Het is niet omdat de kleuren niet overeen komen dat de kabelboom niet past. :)

Heeft de Sprint V kabelboom een batterij-aansluitng?

 

Vertrek altijd van de eenvoudige dingen ontsteking aansluiten,  bedrading naar kill switch en bekijk dan welke kabels en hoeveel er overblijven die stroom geven en massa. Hier kan je de verlichting op aansluiten.  

 

Wel ga je voor de verlichting waarschinlijk over een stroombegrenzer moeten gaan.

 

Groetjes, nero;

Link naar reactie

Das waar, maar dacht dat et misschien eenvoudiger en duidelijker was om de kleuren van op een schema te volgen. Mocht er later deffecten zijn of bij verkoop aan iemand anders is er dan geen verwarring.

Op het schema van mr160 van de px200e zie ik geen batterij staan? Voor mij hoeft dit ook niet... Of is het toch aan te raden één te steken?

 

Grtz

Link naar reactie

Alleen als je iets met stroom wilt, zoals een SIP digitale teller, of een aansluiting voor navigatie. Is vrij simpel toe te voegen door je spanningsregelaar te vervangen voor 1 die ook een B aansluiting heeft.

 

Voor de werking van je Vespa heeft het weinig meerwaarde (mijns inziens).

Link naar reactie

Als je kabelboom er eentje voor een sprint zonder batterij moet je 2 draden nieuw trekken (eentje van de voeding naar de remschakelaar en van de remschakelaar naar je stoplicht), de originele kabels moet je isoleren en in het frame duwen(worden dus niet meer gebruikt)  De remschakelaar moet ook vervangen worden door een maaktype.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Deze week ga ik beginnen met het leggen van de elektriciteit.
Ik heb een kabelboom van sprint Velocé liggen, maar aangezien er een 200 onder komt zou ik zelf alle kabels leggen. Daar komt als leek wat denkwerk bij.
Ik zou er geen batterij onder steken, dus daardoor kan ik het model van mr160 gebruiken (waarvoor dank :-))

Ik heb me er even over gebogen en zit met enkele vraagjes.

Hieronder het schema met de aanduidingen:

 

ytsy.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

1. Wat is deze startonderbreker precies (is dit de zogenaamde 'breek'schakelaar die vervangen dient te worden door een maak?) en waar bevindt deze zich, of beter waar dient deze te komen?

2 en 3: Ik zie op het schema de kabels samenkomen. Worden deze aan elkaar bevestigd dmv. kabelschoentje? Of is er iets waar ik moet op letten.

 

Grtz,

 

Arne
 

Link naar reactie

Schakelaar is optioneel; die maakt kortsluiting zodat je niet kunt starten, net als je motorstopknop. Is een maakschakelaar, if een slotschakelaar.

Als je 2 draden in een schoentje voorelkaar krijgt, vooral doen :)

Link naar reactie

1 is volgens mij een killswich die zich op de lichtschakelaar bevindt, de breekschakelaar is de voetremschakelaar die (als het een breekschakelaar is) moet vervangen worden door een maakschakelaar.

 

2 de gele draad voedt de lampen en claxon, waar je de die verbinding maakt lijkt me niet zo belangrijk (in de koplamp of aan de claxon). Je kan gewoon 2 draden vastnijpen in een fichken.

 

3 is de massa, je kan die draad doorverbinden naar beide lampen (toekomen op het achterlicht en doorverbinden naar de stop of omgekeerd) of, als je daar bloot metaal hebt, zelfs aftakken van het frame.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Welke draad gebruik ik het best? om de kabelboom te maken? 0.50 , 0.75, 1.50?

Ik heb een kabel gekregen van een kennis met daarin 12 kleuren... de dikte is maar 0.50 carré, ik vroeg me af of deze bruikbaar is?

 

Grtz

Link naar reactie

De standaard kabels (kabelboom, kant en klaar), die ter vervanging worden gebruikt , heeft volgens mij zelfs nog geen dikte van 0,5 !!

Het lijkt wel telefoondraad , in mijn GLX met een p200 blok er onder heb ik deze ook gebruikt en werkt prima.

Dan heb je gelijk de juiste kleuren en lengtes ….en dubbel gecoat .

Link naar reactie

Je kunt voor blauw uit het blok, zwart en geel tot aan de spanningsregelaar best ook een iets dikkere nemen. De draad van een aanhanger. Met veel kleuren er in is een goeie basis. De draden van je spoelplaat zijn ook wat dikker.

Link naar reactie

momenteel blauw en zwart van cdi naar regulator 1.5 carré, mr 160 wat bedoel je met de gele naar de omvormer?

Wat doe ik met de killswitch (groen)? kan dit ook 0.5 of beter 1.5?

 

Hier onder foto's van de kabels provisoir gelegd.

igy9.jpg


huy5.jpg


seqd.jpg

 


 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...