nero Geplaatst: 21 november 2013 Delen Geplaatst: 21 november 2013 Ben ook benieuwd naa het eindresultaat, in ieder geval gedurfder en boeiender dan een "full paintjob" ! Groetjes, nero. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 22 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2013 Merci! Ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 23 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2013 Heb de elektrische schema's er even bij genomen en gezien dat ik de kabelboom van de sprint v. niet kan gebruiken. De kleuren van de draden komen niet overeen. Wat is de beste optie? een kabelboom aanschaffen van een ander model? Welk dan? Of kan ik zelf de kabelboom samenstellen en draden leggen, zoja, kom ik met volgend pakket toe? http://www.allekabels.nl/montage-kabel/142/1066719/set-montagekabels-10-kleuren-60m-meeraderig.html Nog tips? Grtz, Arne Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 november 2013 Delen Geplaatst: 23 november 2013 Het is niet omdat de kleuren niet overeen komen dat de kabelboom niet past. Heeft de Sprint V kabelboom een batterij-aansluitng? Vertrek altijd van de eenvoudige dingen ontsteking aansluiten, bedrading naar kill switch en bekijk dan welke kabels en hoeveel er overblijven die stroom geven en massa. Hier kan je de verlichting op aansluiten. Wel ga je voor de verlichting waarschinlijk over een stroombegrenzer moeten gaan. Groetjes, nero; Link naar reactie
arnev Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2013 Das waar, maar dacht dat et misschien eenvoudiger en duidelijker was om de kleuren van op een schema te volgen. Mocht er later deffecten zijn of bij verkoop aan iemand anders is er dan geen verwarring. Op het schema van mr160 van de px200e zie ik geen batterij staan? Voor mij hoeft dit ook niet... Of is het toch aan te raden één te steken? Grtz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Alleen als je iets met stroom wilt, zoals een SIP digitale teller, of een aansluiting voor navigatie. Is vrij simpel toe te voegen door je spanningsregelaar te vervangen voor 1 die ook een B aansluiting heeft. Voor de werking van je Vespa heeft het weinig meerwaarde (mijns inziens). Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Als je kabelboom er eentje voor een sprint zonder batterij moet je 2 draden nieuw trekken (eentje van de voeding naar de remschakelaar en van de remschakelaar naar je stoplicht), de originele kabels moet je isoleren en in het frame duwen(worden dus niet meer gebruikt) De remschakelaar moet ook vervangen worden door een maaktype. Groetjes, nero. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2013 Okay... Merci! Ik zal es checken... Ik zal de zoekfunctie en jullie waarschijnlijk nog nodig hebben... En verwacht misschien domme vragen want op vlak van elektriciteit ben ik een leek. Link naar reactie
Vespa VNA2T Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Dag Arne, Ik heb het kunnen oplossen met een rechthoek uit de plaat te slijpen en er een plaat in te laten lassen. Je hebt niet stilgezeten zie ik... komt dik in orde. Groeten, Bart Link naar reactie
arnev Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2013 stap voor stap hé... Heb je aan de onderkant een dwarslat moeten lassen, of heb je de vorige niet moeten verwijderen? Grtz Link naar reactie
Vespa VNA2T Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Dag Arne, Nee, het was tussen twee dwarslatten. De plaat ter hoogte van de staander was slecht. Groeten, Bart Link naar reactie
arnev Geplaatst: 17 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2013 Deze week ga ik beginnen met het leggen van de elektriciteit.Ik heb een kabelboom van sprint Velocé liggen, maar aangezien er een 200 onder komt zou ik zelf alle kabels leggen. Daar komt als leek wat denkwerk bij.Ik zou er geen batterij onder steken, dus daardoor kan ik het model van mr160 gebruiken (waarvoor dank :-)) Ik heb me er even over gebogen en zit met enkele vraagjes. Hieronder het schema met de aanduidingen: Uploaded with ImageShack.us 1. Wat is deze startonderbreker precies (is dit de zogenaamde 'breek'schakelaar die vervangen dient te worden door een maak?) en waar bevindt deze zich, of beter waar dient deze te komen? 2 en 3: Ik zie op het schema de kabels samenkomen. Worden deze aan elkaar bevestigd dmv. kabelschoentje? Of is er iets waar ik moet op letten. Grtz, Arne Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 december 2013 Delen Geplaatst: 17 december 2013 Schakelaar is optioneel; die maakt kortsluiting zodat je niet kunt starten, net als je motorstopknop. Is een maakschakelaar, if een slotschakelaar. Als je 2 draden in een schoentje voorelkaar krijgt, vooral doen Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 december 2013 Delen Geplaatst: 17 december 2013 1 is volgens mij een killswich die zich op de lichtschakelaar bevindt, de breekschakelaar is de voetremschakelaar die (als het een breekschakelaar is) moet vervangen worden door een maakschakelaar. 2 de gele draad voedt de lampen en claxon, waar je de die verbinding maakt lijkt me niet zo belangrijk (in de koplamp of aan de claxon). Je kan gewoon 2 draden vastnijpen in een fichken. 3 is de massa, je kan die draad doorverbinden naar beide lampen (toekomen op het achterlicht en doorverbinden naar de stop of omgekeerd) of, als je daar bloot metaal hebt, zelfs aftakken van het frame.Groetjes, nero. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2013 okay, bedankt! Link naar reactie
arnev Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2013 Welke draad gebruik ik het best? om de kabelboom te maken? 0.50 , 0.75, 1.50? Ik heb een kabel gekregen van een kennis met daarin 12 kleuren... de dikte is maar 0.50 carré, ik vroeg me af of deze bruikbaar is? Grtz Link naar reactie
jje Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 De standaard kabels (kabelboom, kant en klaar), die ter vervanging worden gebruikt , heeft volgens mij zelfs nog geen dikte van 0,5 !! Het lijkt wel telefoondraad , in mijn GLX met een p200 blok er onder heb ik deze ook gebruikt en werkt prima. Dan heb je gelijk de juiste kleuren en lengtes ….en dubbel gecoat . Link naar reactie
arnev Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2013 okay... Merci! Deze week de kabels op het frame leggen, en daarna in een 'gaine' stoppen en klaarsteken... Grtz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Je kunt voor blauw uit het blok, zwart en geel tot aan de spanningsregelaar best ook een iets dikkere nemen. De draad van een aanhanger. Met veel kleuren er in is een goeie basis. De draden van je spoelplaat zijn ook wat dikker. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 okay... zal ik doen. Tot aan de regelaar een iets dikkere en vanaf dan de 0.5. Thnx Grtz, Arne Link naar reactie
jje Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Inderdaad de draden van de spoel dikker , ik had het over de kabel(boom) die in het frame zit voor o.a. de verlichting/contact enz…. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 momenteel blauw en zwart van cdi naar regulator 1.5 carré, mr 160 wat bedoel je met de gele naar de omvormer? Wat doe ik met de killswitch (groen)? kan dit ook 0.5 of beter 1.5? Hier onder foto's van de kabels provisoir gelegd. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 Op de foto hieronder zie je een veer... Deze zit aan de kant waar het handschoenkastje zit. Waarvoor dient deze veer? Grtz, Arne Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Ik vermoed voor een sleutelset of het onderhoudsboekje (kan de foto wel niet vergroten, een gokje dus ) Groetjes, nero. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 is inderdaad om een sleutelset te bergen, zodat die niet heen en weer ligt te rollen als je rijdt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.