Thomassker Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 Vandaag heb ik de ganse dag staan vloeken op de verrekte koppelingsmoer (kasteelmoer). De volledige motor is reeds gedemonteerd, maar die koppelingsmoer verroert van geen kanten, waardoor enkel krukas en koppeling nog vast zitten. Ik heb ze gisteravond ingespoten met WD40, omdat ik al dacht dat dit geen eenvoudig karwei zou worden (want dat is het nooit). Het probleem is dat de "kantelen" van de moer reeds afgesleten zijn, waardoor mijn koppelingssleutel geen grip heeft. Zo kan ik ook geen kracht zetten op de sleutel... Heeft iemand tips/trucs om die moer dan toch los te krijgen? Eeuwige dank! Link naar reactie
blen Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 Met bijteltje of oude schroevendraaier achter een van de "kantelen" voorzichtig loskloppen (de moer is toch voor de vuilbak!). Ik vervang deze, steeds ik een los doe, door een nieuwe. Voor de prijs van een moer kan je niet sukkelen... Link naar reactie
josse Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 kleine doorslag gebruiken en loskloppen. Eens hij een 'tik' gehad heeft, kun je de speciale dopsleutel nog eens proberen. En inderdaad, altijd een nieuwe gebruiken ! Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2013 Intussen met een pons en een hamer eens een paar tikken gegeven, maar nog geen beweging in te krijgen... Voor zover ik weet, hebben alle krukassen een normale draad? Kwestie dat ik niet naar de verkeerde kant draai of klop.. Morgen probeer ik nogmaals. M'n laatste redmiddel is het boren van 3 gaatjes tussen de kantelen rondom de schroef, in de hoop dat ik ze in 3 delen er af krijg. De krukas is toch aan vervanging toe, dat is de reden van revisie. Sowieso wordt ze vervangen, en ditmaal met een DRT moer. Dat voorkomt hetzelfde probleem een volgende keer. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 3 februari 2013 Delen Geplaatst: 3 februari 2013 in uustakker wil het soms eens lukken Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2013 Je hebt een mail, Frank.. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 4 februari 2013 Delen Geplaatst: 4 februari 2013 doorslijpen+afkloppen (kans op meer schade). zware moerkop oplassen en bolleneur gebruiken... Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2013 Die dingen zijn nu niet meteen bereikbaar met een slijpschijf, zonder de koppelingskooi te beschadigen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 februari 2013 Delen Geplaatst: 4 februari 2013 Heb je al geprobeerd om een stevige sleutel (ipv een ratel) op de kroonmoertool te zetten, en de sleutel een paar flinke tikken met een hamer te geven? Je moet de kroonmoertool stevig op zijn plek weten te douden, mischien door, met hulp, een vuistje er tegenaan te houden. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 4 februari 2013 Delen Geplaatst: 4 februari 2013 koppelingsmoer: een gat of 4 geboord ( de sleutel ging er niet meer op ) moer in stukken geklopt et voila Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2013 Merci Frank! Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Lang leve the pig:))) Grtjs Makke Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Merci Frank! héél graag gedaan , enne , die merci hoeft niet, ben al blij dat je verder kan Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 12 februari 2013 Delen Geplaatst: 12 februari 2013 drastisch,maar efficient... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.