Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nederlands


gem

Aanbevolen berichten

Gisteren gehoord op TV:alle Antwerpenaren moeten Nederlands kunnen!

U luistert dan wel héél slecht naar het nieuws want het ging over allochtonen die als 'nieuwe Belg' in Antwerpen een uitkering of sociale woning wensen Nederlands moeten leren als inburgering/integratie (aantonen dat ze Nederlands willen leren)-> dat is de kern van die maatregel en het gaat dus helemaal niet over Antwerpenaren.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121211_074

Link naar reactie
Zeg mannekes, 1302 vergeten?

Kortrijk, de Slag der Gulden sporen, De "echte" Leeuw van Vlaanderen?

Toen was Ieper, Brugge Kortrijk het centrum van Vlaanderen (en dus de wereld) én gebruikten ze een dorpje aan de Schelde als parking voor hun karren :-)

ik wil nog wat olie op het vuur gooien ... de Antwerpenaren vochten mee in de Guldensporenslag, zeker weten, maar ... . (en das wel heel spaaatig) aan de Franse zijde. dus 11 juli als vlaamse feestdag kiezen is een kleine vergissing. eingenlijk hebben enkel de west en oost vlamingen recht op die verlof dag.

Link naar reactie
@ smook : wat jij verteld is bijna juist .Een deel zijn naar Nederland gevlucht , vooral protestanten .

Deze zijn toen gevlucht naar Mokum.Daarnaast lag enom drassig land , wat toen door de Antwerpenaren is gedeeltelijk is droog gelegd door middel van palen in de grond te steken . Daar is dan Amsterdam uit ontstaan . wat men nog steeds terug vindt in de stads kleuren van deze stad , rood en wit.

stad20logo20nr20120smal.png

50298547.png

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Dus is eigenlijk Amsterdam een stukje Antwerpen , ze hebben ook een beetje de zelfde karakter eigenschappen , welbespraakt , werelds en enorm bescheiden.

Dank u Quick

Groeten

Guido

Link naar reactie
ik wil nog wat olie op het vuur gooien ... de Antwerpenaren vochten mee in de Guldensporenslag, zeker weten, maar ... . (en das wel heel spaaatig) aan de Franse zijde. dus 11 juli als vlaamse feestdag kiezen is een kleine vergissing. eingenlijk hebben enkel de west en oost vlamingen recht op die verlof dag.

Klopt als een bus, alleen vergeet ge de Walen die eigenlijk ook recht hebben op een Vlaamse feestdag! :))

De guldensporenslag is voor een (over)groot deel een verzinsel van onze vriend Conciënce, die zijn volk leerde lezen, schrijven en liegen???? :)))

Groetjes, nero.

ps: Lievin: van u moet ik genen goeiendag meer hebben, mijn kot ligt hier al vol! :))

Link naar reactie

De guldensporenslag is voor een (over)groot deel een verzinsel van onze vriend Conciënce, die zijn volk leerde lezen, schrijven en liegen???? :)))

Groetjes, nero.

ps: Lievin: van u moet ik genen goeiendag meer hebben, mijn kot ligt hier al vol! :))

Nero, het is wel ConScience, he...misschien hebben ze de half walen niet leren schrijven :-)))

En in Antwerpen zijn we de kaaien aan het verhogen, dus we zullen op post blijven! :-)

Link naar reactie

"U luistert dan wel héél slecht naar het nieuws want het ging over allochtonen die als 'nieuwe Belg' in Antwerpen een uitkering of sociale woning wensen Nederlands moeten leren als inburgering/integratie (aantonen dat ze Nederlands willen leren)-> dat is de kern van die maatregel en het gaat dus helemaal niet over Antwerpenaren."

@Erix:Dat gaat niet veel helpen als die allochtonen Nederlands spreken en de Antwerpenaren aantwaarps:)

Link naar reactie
Gisteren gehoord op TV:alle Antwerpenaren moeten Nederlands kunnen!

U luistert dan wel héél slecht naar het nieuws want het ging over allochtonen die als 'nieuwe Belg' in Antwerpen een uitkering of sociale woning wensen Nederlands moeten leren als inburgering/integratie (aantonen dat ze Nederlands willen leren)-> dat is de kern van die maatregel en het gaat dus helemaal niet over Antwerpenaren.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121211_074

Het ging over allochtonen ? Dus toch één derde van de antwerpenaren :-D .

Link naar reactie

ik ben ondertussen al enige tijd een vlotte vlaamse prater :), gewoon een beetje dat puur nederlandstalig woordgebruik dat wringt, maar ik denk niet dat dat er nog ooit gaat uitgaan :)... Rondom mij praat iedereen zo een beetje frans en vlaams door mekaar.

Link naar reactie

@Verplicht Nederlands,

Das nou jammer,Ik vind het net zo sexy als een Vrouw Vlaams praat!

(Vlaams weerbericht is ook een van mijn favoriete TV programa's)!...HaHa,

Groet,AJ

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...