Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa versus LML


Ivannikon

Aanbevolen berichten

Beste Vespisten,

Reeds twee jaar ben ik in het bezit van een Gts 250ie en heb hiermee al 11.000 km mee rondgetoerd. Nog steeds ben ik zeer tevreden met de aankoop van toen. Nu na twee jaar heeft de microbe van Vespa me zo erg te pakken dat ik overweeg om een tweede aankoop te doen en ditmaal voor de handgeschakelde LML Star bicolor 200. Het is ook wel via dit forum dat ik de overtuiging om een handgeschakelde motor te pakken heb en een paar leden van VC Sint-Truiden rijden eveneens met LML. Mijn 250 daarentegen behoud ik uiteraard ook. Graag wil ik jullie gedacht hierover wel eens horen, is dit een verstandige keuze of niet.

Iedereen nog veel rijgenot toegewenst en al op voorhand bedankt voor de reacties, groeten Ivan

Link naar reactie

Als je de 250 behoudt zou ik voor een echte 2T gaan, en geen "tussenoplossing". Het plezier van het rijden kan je al, alleen een 2T-handgeschakelde vespa gaat een echte meerwaarde voor je betekenen ( het schakelen, the sound, de smell en niet te vergeten het sleutelen). :)

Groetjes, nero

Link naar reactie

Ik heb een LML 200 cc bicolor (oranje/ivoor). Hij is van maart 2012 en heeft nu 1300 km. Ik heb hem eigenlijk gekocht voor mijn vrouw maar ze kan geen weg met de versnellingen en ik overweeg om hem weg te doen, gezien er toch amper mee gereden wordt.

Dus moest je er uit zijn welke je wel en je hebt interesse mag je altijd eens komen kijken naar de mijne.

Link naar reactie

Tot nu toe al bedankt voor de raadgevingen. Sven van SDN Scooterschop heeft me een Ginellie uitlaat aangeraden op mijn vraag of ik het geluid van de LML 200 4Takt wat pittiger wou, iemand hiermee ervaring?

Nero thx doch het sleutelen is niet aan mij besteed, daarom toch liever nieuwe met retrolook en handgeschakeld om dat ik zoveel lovende woorden hoor over het schakelen.

Flat twin power vindt dit een mooi voorstel maar kan dan achteraf moeilijk met men twee wespen op onderhoud gaan bij Sven.

Opstekertje van Quick want de Biocolor is niet in 2Takt te verkrijgen.

Grtj

Ivan

Link naar reactie

In "uitlaat LML" van Robbie het geluid van een 4takt met een Gianellie kunnen aanhoren (zal toch dezelfde als Ginellie zijn) en inderdaad is net een grasmachien. Wordt een moeilijke keus, temeer er nu drie leden van de club een mooie oldtimer op de kop hebben kunnen tikken.

Misschien toch nog eens goed nadenken over de raad van Nero en de andere. Of een Oldie of een 2takt van LML?

Groeten, Ivan

Link naar reactie

In het zuiden rijden er ook heel veel zwaardere Japanese sooters rond ;Vespa staat zeker niet op de eerste plaats qua verkoopcijfers in vele zuiderse landen ... voor mijn part mogen ze de PX 200 direct terug uitbrengen ( desnoods in 4-takt als ze euro 4 norm niet halen );op de Belgische markt zou er veel vraag naar zijn omdat hij pittiger rijd dan een 125-150 cc .

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Eindelijk is de kogel door de kerk...en het is een realy oldie geworden een VBB van '62. Had nooit gedacht dat ik eigenaar ging worden van een oldie.

Groeten, Ivan

Ben je nog steeds tevreden wanneer je terugkijkt naar deze beslissing? Ik ben namelijk over hetzelfde aan het twijfelen. Waarvoor heb je hem voornamelijk gebruikt?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...