Ivannikon Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Beste Vespisten, Reeds twee jaar ben ik in het bezit van een Gts 250ie en heb hiermee al 11.000 km mee rondgetoerd. Nog steeds ben ik zeer tevreden met de aankoop van toen. Nu na twee jaar heeft de microbe van Vespa me zo erg te pakken dat ik overweeg om een tweede aankoop te doen en ditmaal voor de handgeschakelde LML Star bicolor 200. Het is ook wel via dit forum dat ik de overtuiging om een handgeschakelde motor te pakken heb en een paar leden van VC Sint-Truiden rijden eveneens met LML. Mijn 250 daarentegen behoud ik uiteraard ook. Graag wil ik jullie gedacht hierover wel eens horen, is dit een verstandige keuze of niet. Iedereen nog veel rijgenot toegewenst en al op voorhand bedankt voor de reacties, groeten Ivan Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Als je de 250 behoudt zou ik voor een echte 2T gaan, en geen "tussenoplossing". Het plezier van het rijden kan je al, alleen een 2T-handgeschakelde vespa gaat een echte meerwaarde voor je betekenen ( het schakelen, the sound, de smell en niet te vergeten het sleutelen). Groetjes, nero Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 ben akkoord met nero. voor 1 scoot zou de lml een goei keuze zijn, als 2e speelscoot is nen 2 takt veel leuker. Link naar reactie
WISKE Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 de LML kopen, super aankoop. Ben net met mijn LML naar Dakar gereden, door zand en off road, hitte en koude. Niets stuk aan gegaan (sommige andere hadden meer last vrees ik) Link naar reactie
josse Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 De raad van Nero opvolgen en voor 2t gaan. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Yep niets toffer als ne 2 takt. 4 takt ook tof maar een 2 takt biedt je wat meer mogelijkheden indien je wat wil oppeppen. Grtjs Makke Link naar reactie
Fakjeggfffddff Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Ik heb een LML 200 cc bicolor (oranje/ivoor). Hij is van maart 2012 en heeft nu 1300 km. Ik heb hem eigenlijk gekocht voor mijn vrouw maar ze kan geen weg met de versnellingen en ik overweeg om hem weg te doen, gezien er toch amper mee gereden wordt. Dus moest je er uit zijn welke je wel en je hebt interesse mag je altijd eens komen kijken naar de mijne. Link naar reactie
Quick Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 Als ze met de mijne toen echt hadden gepikt , was ik nu waarschijnlijk voor de LML 200 4takt gegaan... Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 @Quick, hoes meende da geene 2t ne meer?? Grtjs Makke Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 Tot nu toe al bedankt voor de raadgevingen. Sven van SDN Scooterschop heeft me een Ginellie uitlaat aangeraden op mijn vraag of ik het geluid van de LML 200 4Takt wat pittiger wou, iemand hiermee ervaring? Nero thx doch het sleutelen is niet aan mij besteed, daarom toch liever nieuwe met retrolook en handgeschakeld om dat ik zoveel lovende woorden hoor over het schakelen. Flat twin power vindt dit een mooi voorstel maar kan dan achteraf moeilijk met men twee wespen op onderhoud gaan bij Sven. Opstekertje van Quick want de Biocolor is niet in 2Takt te verkrijgen. Grtj Ivan Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2012 In "uitlaat LML" van Robbie het geluid van een 4takt met een Gianellie kunnen aanhoren (zal toch dezelfde als Ginellie zijn) en inderdaad is net een grasmachien. Wordt een moeilijke keus, temeer er nu drie leden van de club een mooie oldtimer op de kop hebben kunnen tikken. Misschien toch nog eens goed nadenken over de raad van Nero en de andere. Of een Oldie of een 2takt van LML? Groeten, Ivan Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2012 Eindelijk is de kogel door de kerk...en het is een realy oldie geworden een VBB van '62. Had nooit gedacht dat ik eigenaar ging worden van een oldie. Groeten, Ivan Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Een fotootje? (ik houd mijn hart vast) Groetjes, nero. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2012 Zal wel oké zijn, Sven van SDN is een eerlijke gast en daar gekocht. Zodra hij thuis is zal ik wat foto's nemen. Groeten, Ivan Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 22 november 2012 Delen Geplaatst: 22 november 2012 Efkes meedoen, foto'kes:)) Als je hem bij Sven hebt gekocht zal die inderdaad wel in orde zijn. Grtjs Makke Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2012 Oké, zoals hierboven reeds gezegd foto's volgen zeker. Hij wordt nog opgemaakt zoals ik hem graag wil, en wil dit op het gemakje doen en zekers Sven niet opjagen. Er zijn nog wachtende voor mij. Grtj, Ivan Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 Wanneer gaat Vespa doorhebben dat ze terug op de markt moeten komen met een P 200 E ( PX met 200 cc ) ,daar zou enorm veel vraag naar zijn !!! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Wanneer gaat Vespa doorhebben dat ze terug op de markt moeten komen met een P 200 E ( PX met 200 cc ) ,daar zou enorm veel vraag naar zijn !!! Hier bij ons misschien wel, maar ginder in het zuiden zijn de 150cc veel aantrekkelijker. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 In het zuiden rijden er ook heel veel zwaardere Japanese sooters rond ;Vespa staat zeker niet op de eerste plaats qua verkoopcijfers in vele zuiderse landen ... voor mijn part mogen ze de PX 200 direct terug uitbrengen ( desnoods in 4-takt als ze euro 4 norm niet halen );op de Belgische markt zou er veel vraag naar zijn omdat hij pittiger rijd dan een 125-150 cc . Link naar reactie
vh_bram Geplaatst: 29 april 2015 Delen Geplaatst: 29 april 2015 Eindelijk is de kogel door de kerk...en het is een realy oldie geworden een VBB van '62. Had nooit gedacht dat ik eigenaar ging worden van een oldie. Groeten, Ivan Ben je nog steeds tevreden wanneer je terugkijkt naar deze beslissing? Ik ben namelijk over hetzelfde aan het twijfelen. Waarvoor heb je hem voornamelijk gebruikt? Link naar reactie
propliner Geplaatst: 30 april 2015 Delen Geplaatst: 30 april 2015 2-takt... rules hihi.. Charme en vakantiegevoel... en af en toe eens wat aan sleutelen natuurlijk.. maar makkelijker dan aan een 4-takt sleutelen.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.