Ruff Geplaatst: 3 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2013 Ik heb een kleine how to uitgewerkt. Stap 1: alle vijzen losdoen zowel in de neus bovenaan als in het beenschildkoffer ongeveer in het midden. Stap 2 : Normaal kun je het beenschildkoffer een beetje naar je toe trekken zodat er een opening ontstaat(rode pijl) en je met een lampje(gele pijl) richting slot kunt schijnen en het kan situeren. zie foto Stap 3:Je neemt een niet al te grote schroevendraaier(platte, geen kruis) en op de foto zie je welke positie je hem moet houden. Dan ga je via het gaatje(groene pijl) met je schroevendraaier naar boven. Dan is het de kunst om met je rechterhand de schroevendraaier te bedienen en met je linkenhand tussen de opening te schijnen met je lamp zodat je de schroevendraaier juist kan zetten. Stap 4: De schroevendraaier moet daar komen waar ik het heb aangeduid op de foto(gele pijl).Je slot moet op off staan en helemaal ingedrukt zijn. Stap 5: De foto hieronder geeft het palletje weer dat ingedrukt moet worden Het is prutsen en prusten tot je merkt dat hij eraf kan. Ik heb het nu 2 maal gedaan en de eerste keer ging het vrij vlot. de tweede keer helemaal niet. Als het niet direct lukt laat het even links liggen en probeer iets later opnieuw. Ik hoop dat je er iets mee bent!! Link naar reactie
Maarten Van Hoecke Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Dag Ruff, ik ga er mij nog eens aanzetten In ieder geval mercie voor de moeite! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2013 Eindelijk is alles in orde maar...ik heb nog enkele problemen. # Als ik men vespa start en ik schakel hem in 1ste dreigt hij uit te vallen tenzij ik wat meeduw tot hij vertrekt! # Als ik naar derde schakel slipt hij er altijd uit terug richting 2de, de andere versnelling werken wel goed! # In vierde versnelling haal ik max 40 terwijl hij vroeger 45 reed, ik heb er wel een dr kitje opgestoken! Hij hapt nergens valse lucht volgens mij. # als ik een ritje van 10 min heb gemaakt en ik zet hem af kan ik hem niet meteen terug starten! Groeten Ruff Link naar reactie
Cult Geplaatst: 6 april 2013 Delen Geplaatst: 6 april 2013 komaan man! Nog een klein maandje en dan de 50 cc rit..vertrek in Mol...dus die ketel MOET klaar geraken ! Succes ! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2013 Ik weet het cult las het in je mail!! Die ga ik echt niet missen hoor Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2013 Ik heb vandaag nog een hele tijd liggen kloten. Ik heb 3 van de 4 problemen kunnen oplossen. Enkel de volgende niet. # Als ik naar derde schakel slipt hij er altijd uit terug richting 2de, de andere versnelling werken wel goed! Iemand enig idee waarom dit enkel bij de 3de vitesse is? Groeten Ruff Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Met die Dr kit zou je toch een 55 per uur moeten halen. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2013 @arti-bella: Hij haalt 45 soms is 50 maar dat is zelden. Weet jij hier de oorzaak van? Nog iemand die weet waarom de 3de versnelling slipt? Groeten Ruff Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Schakelapparaat versleten? kijk eens na of er geen speling zit op de schakelas. Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Hangt af van scooter tot scooter he ruff, eerst rodage normaal en daarna stilaan losrijden. Eens nakijken voor afstelling. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2013 @Nero: Schakelapparaat en schakelas waar situeert je dat? @arti-bella: Met rodage bedoel je toch het inrijden he? hoe doe je dat het beste, dus tegen welke snelheid gedurende hoeveel km? Groeten Ruff Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 inrijden ja, niet van in het begin volle gas he variatie in toeren, nooit op het einde gaan van je toeren,... Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2013 Allright!!! Merci!! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 13 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2013 Nero waar bevonden het schakelapparaat en as zich? Groeten Ruff Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 april 2013 Delen Geplaatst: 13 april 2013 Bij die één-kabelige versnellingskabels zou dit zich ergens aan het uiteinde ervan moeten bevinden? Sorry, vind niet direct een exploded view van een pkxl-motor... Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 13 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2013 Bedoel je dit ? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 24 april 2013 Delen Geplaatst: 24 april 2013 Hey jom !! http://www.vespaforum.be/node/23713 Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Vandaag tijdens de 50 cc rit is dit stukje in het stuur afgebroken. Iemand enig idee waar ik het kan kopen? Heb al op sip en easyparts gezocht. Het is een plastieken stukje waar de versnellingskabel aan vast hangt. Normaal is het links een rondje. gr Ruff Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 10 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2013 Niemand een idee ? Edit: Ik heb het gevonden Link naar reactie
Cult Geplaatst: 10 mei 2013 Delen Geplaatst: 10 mei 2013 hey man, waar heb je het gevonden?? Succes nog ! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 10 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2013 Op sip, maar ik was aan het kijken naar iets zwart maar op sip was het aluminium ofzo Hier Link naar reactie
Cult Geplaatst: 11 mei 2013 Delen Geplaatst: 11 mei 2013 goe! bestel er voor den andere kant ineens ook ene, en wissel die al maar om...dit gaat zowiezo sterker zijn dan de plastic Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.