Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geïntrigeerd maar achterdochtig...


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Wie weet er meer over deze Misa?

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-gl-misa-vglb1t-125cc-132327857.html?qq=vespa&pcpl=&pc_id=&afd=

Staat al een hele tijd te koop, maar intrigeert me mateloos (omdat ik m'n collectie binnenkort wil uitbreiden met een vintage scoot mét betrouwbare motor).

Ik dacht dat de Belgische Misa GL enkel als 150cc werd gebouwd? Of vergis ik me?

Volgens deze verkoper is hij op dit moment als 125cc ingeschreven (met PX200-blok eronder).

Ken iemand het "verhaal" van deze Vespa?

Any thoughts?

Link naar reactie

Achzo!

- Waarom denk je dat? Kijk ik ergens overheen?

- En is dat goed of slecht nieuws?

(Ik weet de Cosa's berucht waren om hun vele onbetrouwbare elektrische componentjes (benzinepompje, lichten,...). Je stond er destijds meer mee bij de dealer dan in je eigen garage, maar of dat ook voor het blok geldt weet ik eigenlijk niet)

Link naar reactie

Antwoord aan mezel

Vraag 1: Ah! De vinnetjes op de remtrommel. Lang leve Google! :)

Vraag 2: Iemand?

Link naar reactie

Ben absoluut neit zeker maar zou het kunnen dat het over een vespa gaat van DimitiPX125?

De verkoper lijkt in ieder geval goed te weten waarmee hij bezig is, en als het klopt wat hij zegt is dit een topresto.

De elektronica van een cosa is hier niet van toepassing (als de electronische choke is aangepast).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

En heeft het vliegende varken de scoot in kwestie ook IRL gezien? Er mee gereden?

Ik ben ondertussen nog meer geïntrigeerd, maar twijfel nog steeds. Ik zoek een écht betrouwbaar machien. Ik heb écht voldoende kilometers een comateuze wesp huiswaarts gestampt.

Link naar reactie

@smook: Dude... Bedoeling is dat we 't elkaar makkelijker maken. Je bericht zou voor iedereen (dus ook de Hollanders en de oudere generaties) in 1 keer begrijpbaar moeten zijn zonder eerst door een vertaalmachine te moeten. Het middel is correct schrijven. Daarbij toont het respect: als jij de moeite niet doet, waarom zouden anderen dan wel moeite voor jou doen?

Link naar reactie
@smook: Dude... Bedoeling is dat we 't elkaar makkelijker maken. Je bericht zou voor iedereen (dus ook de Hollanders en de oudere generaties) in 1 keer begrijpbaar moeten zijn zonder eerst door een vertaalmachine te moeten. Het middel is correct schrijven. Daarbij toont het respect: als jij de moeite niet doet, waarom zouden anderen dan wel moeite voor jou doen?

excuseer, ik dacht dat ik klare taal sprak, ik herlees mijn berichten en dacht dat ze altijd duidelijk voor iedereen waren. Ik heb respect voor iedereen en indien ik iets niet verstaanbaars zou zeggen mag je altijd verduidelijking vragen. Ik zal erop letten, al communiceer ik al jaren met hollanders via online schrijftaal en is nooit een barriere geweest.

Toch bedankt dat je me erop wijst, maar ik kan ook geen 100% nederlands, ik ben franstalig, niemand is perfect...

Link naar reactie
Ik zoek een écht betrouwbaar machien. Ik heb écht voldoende kilometers een comateuze wesp huiswaarts gestampt.

Hoe betrouwbaar is betrouwbaar? een oud machien zal nooit "betrouwbaar" zijn, maar als ge der een bekke mee overweg kunt is een probleem vaak snel verholpen.

Mijn ervaring is 2wielen = duwen :D, zo een scooterke kunt ge bijna op uwe rug smijten, da valt nog mee. als ge ni wilt duwe en ge koopt nen oldie, zorgt da ge een compleet depanneerkitje samesteekt en da ge u machien leert kenne, ze vertroeteld en ze regelmatig een onderhoudsbeurtje geeft.

en indien ge der geld tegenaan smijt voor de garantie en dit ent geen, dan moet ge nog altijd langs de weg staan wachte da ze u kome takele :D

Link naar reactie

@Smook: ik denk dat er bijna in ieder topic waar je iets in postte iemand wel ergens een 'verborgen' tip heeft gegeven over je schrijfwijze...

zoals janvda al zei: volhouden!!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...