Ga naar inhoud
Vespaforum.be

To good to be true?


Frederik9111

Aanbevolen berichten

tja, op de keper is dit eigenlijk gewoon een min of meer correcte prijs, vespa's worden nu tegenwoordig volledig overrated, zodat we verrast zijn als er eens een normale prijs passeert. Is natuurlijk ook moeilijk om op basis van één foto een correcte prijs te geven.

Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met al die 125cc die in werkelijkheid 150cc zijn, zeker met de keuring in de toekomst... En ik zou hier ook wel eens willen vragen als er mensen met een A-rijbewijs (moto) wel happig zijn om zo'n verkeerd ingeschreven vespa te kopen? Ik ga voor mijn motorrijbewijs voor jan 2013 en eenmaal ik het heb, zal ik toch niet zo happig zijn om zo eentje aan te kopen. Nu goed, da's mijn gedacht.

Link naar reactie

@ geertvespa&mr160: Ik kan er misschien naast kijken, maar ik zie het laatste halfjaar vrijwel geen enkele (met uitzondering van afgeleefde PX'en en Tupperware-Vespa's) rijdende en roestvrije motoscooter op leeftijd voor minder van de hand gaan. Zelfs niet in de schoot van dit fijne forum. Tips zijn uiteraard van harte welkom (voor een tip die tot een aankoop leidt, loof ik nochtans graag een paar bakken Duvel :-D )!

@ carl&MatsEnLiselot: Ben ik het 100% mee eens. Met een beetje geluk heb ik eind oktober ook m'n A-tje op zak. Misschien kijk ik inderdaad beter uit naar een correct ingeschreven scootbeest.

Link naar reactie
tja, op de keper is dit eigenlijk gewoon een min of meer correcte prijs, vespa's worden nu tegenwoordig volledig overrated, zodat we verrast zijn als er eens een normale prijs passeert. Is natuurlijk ook moeilijk om op basis van één foto een correcte prijs te geven.

Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met al die 125cc die in werkelijkheid 150cc zijn, zeker met de keuring in de toekomst... En ik zou hier ook wel eens willen vragen als er mensen met een A-rijbewijs (moto) wel happig zijn om zo'n verkeerd ingeschreven vespa te kopen? Ik ga voor mijn motorrijbewijs voor jan 2013 en eenmaal ik het heb, zal ik toch niet zo happig zijn om zo eentje aan te kopen. Nu goed, da's mijn gedacht.

dat ge voor uw motorrijbewijs gaat is zeker een pluspunt.

Maar al de rest is wat naief vrees ik,kan jij zien aan een vespa als de motor een 150 of 125 cc is,zo op zicht zonder de cilinder te demonteren en te meten?

denk je echt dat ze dat in een keuringstation gaan doen?

Ik kom daar dagelijks en ken de werking redelijk goed.

Heb je er een gedacht van hoeveel auto's er rondrijden waarvan de motor niet meer comform is met het gelijkvormigheidsattest?

neenee,zover zijn we echt nog niet zulle...

Link naar reactie

mijgedacht :-))

ge moet al is durven tegen de wind in pissen ;-)

Link naar reactie

@ domi: je hebt gelijk hoor Domi, die cilinder zullen zeker niet demonteren, en idd, zo ver zal het ook niet komen, maar om nu het voorbeeld te geven van een sprint: nooit gemaakt in 125cc en via een databank kan dat gemakkelijk gecontroleerd worden. Dat gaan ze ook niet meteen doen, maar toch, als ik mijn A haal, dan schaf ik me er toch eentje aan met correcte papieren. En van tegen de wind te pissen, worden je schoenen nat :-), pis je met de wind mee, pis je veel verder!

Link naar reactie
Ik ben er zeker van dat 75% van de "ijzeren" vespa's niet meer conform is met wat er op het GVA of COC staat. So what?

ge moet eerst al is ééntje vinden met een GVA.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...