Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vreemde aanhangwagen?


Myxx

Aanbevolen berichten

Max snelheid zal er niet op staan. Maar moet ook niet overdrijven . Leken band kan altijd gebeuren. Denk wel dat je een voorzichtig persoon bent. En geen wegpiraat. Veel plezier. Gr. Jrjs.:)

Link naar reactie

Ik heb net nog de vorige eigenaar gebeld voor wat info, dat ik daar niet eerder ben opgekomen.

Hij auto is automekanieker en heeft mij toch wat gerust gesteld ivm met de snelheid.

120/km/u is geen probleem, hij heeft er zelfs 150 mee gereden. Dat vindt ik zelf wat overdreven en gevaarlijk.

De bandendruk mag op 3kg, zo worden de banden minder warm en is er weinig gevaar voor een klapband.

Enfin we zien wel het afloopt, verslag over 10 dagen.

Link naar reactie
@wutsie75 ik rij zelf met remorken. En kijk altijd bang als ik iemand zie voorbijrijden met kruiwagenwielen en niet geschouwde lichten,... Tegen 120 km/uur die nog zelfs nog niet kan achteruitrijden zonder zijne kop buiten te steken. Waarvoor ik met rijbewijs be en keuringsbewijs met moeite 90 km/uur rij . Maar toch veel plezier:))

Hey JRJS, ok, oef, ik dacht al dat er een nieuwe regel was. Je hebt wel gelijk wat betreft die wrakken van aanhangwagentjes (mijn pa heeft er ook zo eentje) en ik ben me er van bewust dat het rijgedrag van vele zaken afhankelijk is. Rij 60000km / jaar waarvan 5000km met de caravan of aanhangwagentjes, zware auto, lichte (750kg), laaggebouwde, goed onderhouden caravan met splinternieuwe banden, parkeer zonder moeite achteruit en neem geen enkel risico op de weg bij druk verkeer, hellingen of regen... gewoon op gevoel... (80-90km/u is vrachtwagensnelheid en dat vind ik soms gevaarlijker maar soit, einde off-topic)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

En we zijn weer veilig terug thuis.

De heenreis was lang zeer lang met een paar uur slaap en toch wat nerveus omwille van de eerste aanhangwagen rit. Alle zorgen waren immer voor niets. De Janetten britellen (zoals JRJS het zo leuk zegt:-)hebben het zonder probleem gehouden. Veiligheidshalve had ik er nog een setje bijgehangen. Wat de snelheid betreft, 120km/u is echt geen probleem.De aanhanger gedraagt zich perfect, een plezier om mee te slepen :-)

Maar...zeer teleurgesteld in de Vespa. Ik heb amper 300km gedaan op 10 dagen vanwege een of ander defect.

Telkens als hij warm werd starte hij niet, hij draaide nog een 2 maal rond en niets meer.

Ik moest dan een half uurtje wachten tot hij koud was en dan deed hij het terug. Dit heeft eigenlijk alles zowat verpest, kon nergens ver naar toe. Stel dat hij op een moment in de middle of nowhere niet meer zou starten dan stond ik daar mooi. Uiteindelijk heb ik een halfuurtje online kunnen geraken en heb hier op het forum gevonden dat het de bobijn zou kunnen zijn. Onmiddelijk ben ik opzoek gegaan naar een dealer. Ik had er drie gevonden waarvan één mij wilde helpen. Voor de 2 andere stuur ik wel eens mailtje naar Vespa. Vespa dealer zijn en mij weigeren te helpen?? Een dealer zei, ik verkoop meerdere merken en kan uw Vespa niet herstellen dat doen we niet?? Wat een antwoord, de andere in Marseille had nog een gaatje binnen 3 weken. Hij had mij op zijn minst even tot daar kunnen laten komen. Ze zien waarschijlijk in een oogopslag wat er mis is. Misschien had ik het met de juiste stukken zelf kunnen herstellen.

Uiteindelijk bij die ene een nieuwe bobijn besteld, 2 dagen moeten wachten. Bij het demonteren zit er dan 1 boutje zover achterin dat je er zonder potsleuteltje totaal niet aankan. Wat een ellende, ik heb het dan maar opgegeven en hem enkel nog gebruikt om 's morgens naar de winkel te rijden.

De enkele ritten die ik heb kunnen doen waren wel de moeite, prachtige landschappen met kronkelende wegen. Dat was genieten a volonté. Het had een mooie Vespa vakantie kunnen zijn...

Sommige zullen misschien de korte broek en sletsen afkeuren maar bij 30 graden + ...? :-)

img0659cc.jpg

img0664yz.jpg

img0692kg.jpg

img1135t.jpg

Voor het geval hij kantelt :-),

Nee, even een bandenprobleem gehad maar dat is een zaak voor BMW, het was niet alleen de Vespa.

.

Link naar reactie

Pech voor je vakantie...

Wat betreft je panne gok ik eerder op de benzinepomp, weet zelf niet of een injectie een hoogspanningsbobijn heeft.

Er is een serie uitgekomen met slecht funcionerende naftpompen. Normaal worden die bij de dealer onder garantie verbangen. Laat anders eens checken of de uwe reeds vervangen is geweest.

Toch mooie foto's!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Vandaag de Vespa binnen gedaan.

Ik heb hem van de week van de remorque gehaald met een platte band.

Geen idee vanwaar dat nu weer komt, de band was ok als ik hem erop gezet heb.

Ik kan de band ook niet meer opblazen?

Geluk is precies niet mijn kant.

Inderdaad Nero, Vespaciao, het zou de benzinepomp zijn.

Als hij bij een officiële dealer is gekocht wordt het gratis vervangen, anders mag je 4 a 500 euro neertellen.

Nog 2 Vespa's in Marseille die de moeite waren om te fotograferen

img0627n.jpg

img0303kc.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...