Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kleine vraag voor de smallframe helden


fajes

Aanbevolen berichten

welke setup gebruiken jullie voor een DR75 kitje?

liefst correcte info en geen "supertoprijdikzonaardekloten" opstellingen. gewoon een cruise-rond bakske!

Link naar reactie

Geen ervaring mee. Cee of Maarten (mr160) gaan dat wel weten denk ik.

Link naar reactie

Ik heb alleen ervaring met de DR85, die reed ik met een 16.16 en een banaantje. Met volle bepakking en toen ik vaker met 2 op de scoot zat eens een periode geswitched naar een 19.19.

DR85: Trekkrachtcilinder ooit voor de Ape ontwikkeld. Met 16.16 rond de 70, met 19.19 rond de 75. Beetje luie cilinder (geen champ op hoge toeren).

Carb: 16.16 haalt niet de max uit de cilinder, maar je loopt minder risico op een rollerbank.

Banaan: ET3 versie, zwaarder metaal, iets meer trekkracht + 3km op de top erbij. Minder opvallend dan een Polini blerpijpje. Past goed bij luiheid van een DR, alhoewel die banaan het op een HP 75 Polini ook prima tot zijn recht kwam.

Primair: aanpassen naar zoveel mogelijk richting 3.00 (de 3.00 zelf is recht vertand, moet je van houden) of accepteren dat je de 1 niet meer gebruikt en niet meer hoeft te schakelen in de stad (alles in z'n 3 :P). Onder de 3.00 is eigenlijk iets te lang.

Je kunt een setup hier opzoeken, en vergelijken met wat je hebt?

http://sfs.alexander-hepp.de/

Link naar reactie

is niet voor mij, een maat van me heeft een DR75 geplaatst op z'n standaard 50cc-tje en vroeg zich af welke setup (carbu,...) er het beste bij past om er gewoon in de buurt (lees stad en omstreken, geen touringfratsen) mee rond te cruisen.

Link naar reactie

Ik weet dat ik elke dag rollerbank.nl moest checken voor ik de deur uit ging :) Dus 16.16 voor stad en omstreken, of als je in de buurt van een drukke schoolroute woont :) Als 'em dat niet boeit, en gewoon hard wilt kunnen gaan met genoeg power voor 2 man, dan werkt een 19.19 ook prima.

Link naar reactie

Ik had vroeger op mijn PK50Xl (DR77cc) gewoon een 19mm carbu en een sito+ uitlaat. Ging vlotjes vooruit en nooit problemen mee gehad en ik heb daar toch 6 jaar mee rondgeknald. Trok op als een speer en lekker veel koppel. Bij de kickstarter was het wel precies of je een enduro in gang moest trappen (zo veel druk dat daar op stond). :-)

Link naar reactie

19.19 is in mijn ogen te groot op zo ne dr75..

16.16ipv dieje 16.10 carbu, zo een malossi filterke. banaan uitlaat, misschien versterkte koppelingsveer indien nodig.

dat primair tandwieltje van pinaso met 1 of 2 tandjes verschil doet ook veel, verschil van ong 10a15km u :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...