Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goeie dopsleutelset?


.carl.

Aanbevolen berichten

Dag,

mijn ratel-van-de-tombola-van-de-bingo-avond-van-de-turnkring is eindelijk kapot :-) en dus ga ik op zoek naar een nieuwe dopsleutelset. Op het forum vond ik er geen topic van terug. Zijn er mensen die een bepaalde voorkeur van merk hebben of die een goede prijs/kwaliteit merk in gedachten hebben. Ik ben zelf al wat aan het surfen geslaan en ben precies wel te vinden voor tengtools (http://www.vynckier.biz/nl/onze-producten/catalogus-online). Ik lees er goede dingen van en is van prijs nogal te doen. Er zullen nog wel betere zijn (facom, gedore, stahlwille, snap on, mannesman, ...), maar het is nu niet dat ik dagelijks lig te sleutelen.

Iemand ervaring met Ironside dopsleutelsets?

Mijn vorige ratel was maat 3/8 en vond ik wel ok van grootte. Zijn er voorstanders van 1/4? Is toch wat klein, niet? En 1/2 alleszins te groot, mijn gedacht.

Sowieso best gaan voor zeskantdoppen ipv twaalfkantdoppen, neem ik aan?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten!

c.

Link naar reactie

Bwah, wat je ook kunt doen om eventueel wa geld te besparen is je doppen die je hebt bij houden en enkel een nieuwe ratel van een merk kopen (bij mij is da ne Facom) die erop past.

Zowel de 6 kant als mulitkants hebben alle 2 zo hun voordeel.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Ik heb een setje 1/2" en een setje 1/4" potsleutels .

1/4" is van het merk FACOM

1/2" zijn potten van HEYCO, de Ratel FACOM.

Vind FACOM de beste ratels hebben en levenslang garantie ( zo zijn er nog )

Goedkoop is duurkoop, is toch mijn mening. Heb alles nu al zo een 25 jaar en nog geen breuk gehad, en er is al wat mee gesleuteld geweest.

Tangen : KNIPEX

Schroevendraaiers : FACOM en HEYCO

Steeksleutels : STAHLWILLE

Ringsleutels : HEYCO

Hamers : GEDORE

Link naar reactie

Bij mij een mengeling van Hazet,Stahlwille,Facom,Knipex en jawel Topcraft ;-)

Link naar reactie

Ik heb al heel wat Topcarft etc setjes versleten. Doen hun ding, maar eigenlijk rommel.

Ik heb vorig jaar een set in de Gamma gekocht, de duurste versie van hun eigen merk, en eigenlijk best tevreden van. Is echt geen rommel en betaalbaar.

Tip : als je veilingsites als Moyersoen etc volgt, zie je soms wel setjes van topmerken passeren van faillisementen.

Link naar reactie

Ik kreeg een tijdje terug een koffertje van een groottante van mijn vrouw, uit Engeland. Miljaar das oud maar goei marchandise met oa Chrom Vanadium Elora (made in West-Germany), Bedford Chro-Van, Gordon Tools en Britool uit Engeland! Klein kitje samengesteld voor onderweg...

Link naar reactie
die ring-ratel-sleutels, werkt dat eigenlijk prettig ? Heb op het punt gestaan zo de 10/11, 12/13 aan te schaffen, maar twijfelde over het nut en duurzaamheid.

Je moet idd plaats genoeg hebben om hem op de kop/moer te plaatsen zoals Nero zegt, en dat heb je bij een scooter nu niet echt altijd. De beste ratelringsleutels zijn diegene waarvan de kop ook nog scharniert.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...