Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goeie dopsleutelset?


.carl.

Aanbevolen berichten

Goede dopsleutels "duwen" in het midden van de kanten zodat je de bout of moer nooit kan "door draaien". Langs de binnenzijde zie je ook geen 6-of 12 kant maar bolle kanten.

Denk dat de dopsleutels van Ironside dit ook hebben.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

geef mij maar facom, facom en facom is ook goed

Ik heb er de ratelset van 3/8 en 1/2 , 1 set schroevedraaiers (gewoon) ,1 set schroevendraaiers (electriciteit) ,1 set steek en ring sleutel,

1 set steek en ringratel sleutel , grote handboog zaag ,vijlen enz

op het werk hebben wij ook voor bijna alles facom (behalve tangen inderdaad knipex)en het is inderdaad zo bij normaal gebruik is er levenslang garatie (natuulijk een schroevendraaier is geen beitel hé)

een ratelset van 1/4 heb ik ook van hazet ook tevreden van maar deze heeft nog een andere waarde voor mij omdat dit een erfenis is van de overleden grootvader van mijn vrouw

voor de rest snap-on is ook zeer goed maar nog een ietjes duurder dan facom

bij mij is het zo dat ik zulke zaken meestal als geschenk vraag voor mijn verjaardag ,nieuwjaar enz

grtz sidvespa

Link naar reactie

hej, het is facom geworden... Op een schoon 1/4 setje gebotst (met doppen van 5,5 tem 14) op internet en ook een aparte 3/8 ratel gekocht. Mijn vader zegt: als je begint gerief te kopen, koop dan iets deftigs, of anders sta je toch altijd maar te klooien met bucht.Doppen heb ik van een vorige set. Zal zien hoe die doppen meevallen, maar anders idd goede tip voor gelegenheden. Ter info aan de forumleden: ik verjaar op 26 mei, dus als je ergens nog iets wil bestellen voor mij, doet moet nog lukken :-D!

Voor wie toch liever geen facom wil: tengtools eens gaan bezien en ik ben echt wel fan, ik vind de ratels handig plat, maar is ook goed prijzig. Ziet er wel beetje plastic uit, maar liggen erg goed in de hand. Ook levenslange garantie, dus aantrekkelijk. Voor de rest: Mannesman heeft mooie sets tegen zachte prijzen, evenals proxxon (vooral gebruikt in Nederland, dacht ik, en dus nog zachtere prijzen :-)), en beide merken zijn volgens gemiddelde internetcommentaren van goede kwaliteit. Daar heb je wel geen levenslange garantie (mannesman 10 jaar en proxxon 2 jaar). Ironside (10 jaar garantie) heeft naar mijn mening ook goeie en kwaliteitsvolle sets, gelijken eigenlijk verdacht veel op Mannesman.. Andere merken zoals Stallwihle (bestaat het nog?) of Gedore niet tegengekomen, maar ook niet specifiek gezocht. Beta lijkt me trouwens ook erg goed en blijkbaar ook met levenslange garantie.

Bedankt voor de commentaren!

Als ik nu iets verkloot, kan ik helaas moeilijk op het materiaal steken, zit ik nu te denken...

Groeten, .c.

Link naar reactie

Ik heb ook al gehoord dat goei gereedschap onder een afdak moet hangen?

Link naar reactie

Voor mij gene Facom-ratel meer,zeker de nieuwe generatie,en geloof mij door mijn werk gebruik ik dat dagelijks 1/4 en 1/2 zelfs nieuw just uit de verpakking had ik er al vodden mee en ik ni alleen hé nog andere collega's ook en wat betreft die levenlange garantie op nen ratel,,,da's goe gelachen...da wordt teruggestuurd met als uitleg " onjuist gebruik",,,tja de rest van facom is over het algemeen goei gerief...maar geloof me vrij,,,er zijn zeker nog betere merken.

Ge moet op uwe ratel kunnen rekenen of anders hebt ge geregeld "nieuw vlees " op uw knokels en ellebogen ;)))

Link naar reactie

Ik gebruik ook alleen maar Facom , een paar weken geleden nog ratel stuk gewoon naar de winkel en direct nen nieuwe gekregen.

Op het werk gebruiken ze ook Facom en daar hoor ik ook verhalen van opsturen , weken wachten en dan toch niks krijgen wegens 'onjuist' gebruik...

Veel hangt blijkbaar af van je handelaar en gelukkig heb ik een *****-handelaar.

1 adres =>L&S Trend 'legerstock' Bekkevoort.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...