flyingpig Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Gisteren gestart met het demonteren van een Motovespa 150 S Mijn grootste dilemma momenteel is het volgende : Het originele blok restaureren of er een PX blok onderhangen ? Wat zijn de pro's en con's Graag ook enkele tips ivm het vervangen van de bodemplaat, de originele is niet echt in slechte staat maar vertoont toch wel ernstige put corrosie.Alle dwarsbalken zijn in goede staat. Foto's volgen weldra Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Daar zit een pistonported VNA-achtig blokje onder toch? Dat blokje heeft geen power en zuipt (5%) olie - PX is the way to go! Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Ok PX motorblok is in bestelling. Heb eveneens wat problemen met het bestellen van onderdelen voor de carrosserie. Motovespa is blijkbaar een mengelmoes van GS en een sprint of zie ik dat verkeerd. Chassis,billen, zadel zou moeten idem zijn aan een GS160 , voorvork en verlichting zou een sprint zijn. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 @Flyingpig. er is een spaanse site waar je al die stukken kan bestellen. Stuur mij en PM en ik kan je daar wel bij helpen Grtz Sindo Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Moet je even een foto posten, want er zijn verschillende modellen (ook met SS billen). Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Ok PX motorblok is in bestelling....voorvork en verlichting zou een sprint zijn. Dan is het een van na 65. wat is het chassis nr? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 De billekes volgen nog. Hij is van het bouwjaar 1966 Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 idd, mijn geboortejaar, kan niet beter zijn. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 hahaha Lucky Bastard zijn wij dan van hetzelfde bouwjaar... Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Nog goeie dingen van 1966 Kost zoveel als een Vespa, alhoewel ik liever de Vespa heb Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 http://www.scooterclasico.com/index.php?option=com_content&view=article&id=88&Itemid=54 een overzicht van de MotoVespa Modelen. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 @Sindo THX Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Och schattig, twee vriendjes van hetzelfde bouwjaar die zich gevonden hebben:) @flyingpig succes met je project. @Sindo laat die jongen toch verder doen:) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 jaja en in Leuven hebben we zelfs een Clubke de Mannen van 66 )) Ik help wel of hedde da nog niet door, MR LML! allez t is schoon weer om een ijsje te eten ga nog een bekke oefenen ))) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 en als ik goed kan zien staat het originele "El Tigre" zadel er nog op. conserveren die handel!!! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Vette scooter!!! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Yep heel voorzichtig met de goeie/originele onderdelen want moeilijk te vinden. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 zadel gaat eraf en handschoenkastje verdwijnt ook. zoek eigenlijk een reservewielhouder voor aan het beenschild in de plaats van de originele reservewielhouder komt een benzinetank Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 ey , heb ook zojuist nog eentje bijgekocht buiten mijn p125x , ook een spaanse (125) van 1965 , ziet er zelfde uit als de uwe enkel handschoenkastje in de linkerbil en niet vooraan. ik ga er mij px blokje ook onder hangen (aagezien dat al helemaal in orde is kwazi tandwielen en cilinder) maar dan moet je ook elentric omzetten naar 12volt , want deze staan op 6 volt e ... kristof Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 ik ga er mij px blokje ook onder hangen (aagezien dat al helemaal in orde is kwazi tandwielen en cilinder) maar dan moet je ook elentric omzetten naar 12volt , want deze staan op 6 volt e ... kristof Idd, maar alles wordt vernieuwd van de eerste tot de laatste vijs, nieuwe kabels, etc Heb al een excel file klaar met alle onderdelen en de prijzen Spuiten wordt gedaan op school, dus dat is al een minderkost Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Vette scooter!!! eigenlijk is het meer "een vettige scooter" Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.