jeansprint Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Beste vrienden, misschien een gekke vraag, maar ga ze toch stellen! Is het carter van een smallframe 50cc en een 125cc idem? Kan je een een 50cc m.a.w. ombouwen naar een 125cc of zijn er verschillen? Heb geen wilde plannen, gewoon uit interesse... Jeanke. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Ja, je moet dan wel de krukas veranderen voor de 125cc te kunnen zetten. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2011 Ik ben zo een beetje aan een 50cctje aan het sleutelen en het zijn fascinerende blokjes! Compact opgebouwd en als je het internet zo bekijk, lekker snel. Het blokje van mijn 50 start niet tot zeer slecht, een vleugje startpilot en ze is weg. Ze draait dan heel onregelmatig en van een deftige vrijloop is geen sprake, na een tijdje valt het blokje gewoon weer weg. Bij demontage van de cilinder en piston heb ik gezien dat één van de krukas wangen een diepe kras heeft, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Vandaag het blokje eens opendoen en verder kijken! Groeten Jan. NB: uitlaat + bocht, luchtfilter, vlotternaald zijn nieuw. De cilinder heeft mijn inziens voldoende compressie. Benzine toevoer is oké. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Standaard zijn ze niet vooruit te branden maar bon . Die kras klinkt niet gezond, heb je u elektriciteit ook nagekeken? Probeer eens ralenti hoger te zetten en zie of hij dan misschien blijft draaien? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 @mr160 ook altijd problemen daje weet wa het is wa je nodig hebt maar niet weet heo het noemt xd Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Die kras zou een oorzaak kunnen zijn, maar een beschadiging aan het loopwerk in de carter (de vacuum pad; ik weet nooit hoe dat ding heet), zou ook maar zo de oorzaak kunnen zijn. Ander opties: contactpunten, timing, bobine. Krassen op dit deel dus: Als er metaal is gaan rondzwerven dat een kras in de cilinder kan veroorzaken, heb je mazzel als dit nog onbeschadigd is. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2011 Uploaded with ImageShack.us Bedank voor het verschaffen van al de info! Ik denk dat we “prijs” hebben, de plaat aan de inlaat is wel degelijk gekrast. Voor de rest was alles zeer vettig in en rond de krukas, ook de uitlaat met bocht was vettig. Kan het probleem met de krassen enkel worden opgelost door het monteren van een “Reed Valve” of zijn er andere alternatieven? Wordt een “Reed Valve steeds gecombineerd met een krukas met 2 volle wangen? Het is een blok met elektronische ontsteking en vonk mooi, de timing is mijn inziens in orde. We kunnen natuurlijk aan het tunen gaan, maar de scooter is binnenkort voor een 16 jarige zonder rijervaring. Dus geen goed idee, alle raad en suggesties welkom! Groeten Jan. Link naar reactie
wit0285 Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 van een 50cc, een 75cc maken gaat vanzelf en loopt lekker ,ook voor iemand met weinig rij ervaring niet zo een groot gevaar, de complete set met sproeier en al kost 90 a 100 euro, heb het zelf al gedaan het is een makkie groeten BERT Link naar reactie
cee Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 hey Jan, jep, probleem is enkel op te lossen met een reedvalve. polini heeft deze voor 16mm carbu's waardoor je dezelfde carbu nog kan gebruiken. De kans is ook groot dat de startproblemen hier aan te wijten zijn , maar als je het blok toch open doet, zou ik ineens voor een dr50 cilinderkitje gaan, bespaart misschien veel last achteraf Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Cee kwou juist hetzelfde zeggen xd kzou wel ni voor 75cc gaan want ne keer ze u pakken hebde het zitten Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2011 Polini heeft inderdaad een Reed-Valve in zijn gamma voor een 16mm carburator, maar deze is enkel verkrijgbaar met 2 vijzen en niet met 3 vijzen. De PK en de PK-XL hebben 3 studs om de inlaat te monteren. Dus de kleinste verkrijgbaar is 19mm, geen beetje veel voor een DR50cc cilinder? Kan een standaard krukas blijven dienen? Groeten Jan. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Het 'mag' eigenlijk niet, maar je zou de kras provisorisch kunnen dichten/vlak maken met koudmetaal of epoxy ofzo... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 @mr160: hoe lang blijft dit "provisorisch"? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 19mm is overkill op dr50 Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Of oplassen en nadien vlakken? http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/14820 Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Ah - 'compressieplaat', dat was 'em! @Tyrian: nou ik dacht ei'k hieraan: http://www.aluminumrepair.com/video_new.asp en dat ziet er op zich wel solide uit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.