Ga naar inhoud
Vespaforum.be

zadel laten overtrekken met echt leder, iemand ervaring? wat bij slecht weer?


Ryckeboer Koenraad

Aanbevolen berichten

Leder is niet waterdicht dus als je dat zadel niet regelmatig behandelt en de scooter buiten staat in de regen zal de mousse van je zadel nat worden en beginnen schimmelen.

Link naar reactie

Nu nog een serieuze en deftige reaktie en dan weet ik iets meer of ik mij dat lederen zadel wel zou aanschaffen, het is toch wel een dure aanschaf en de top koffer zou toch in hetzelfde matriaal moeten, dus al gauw een € 700. En ja JoeVespa de twee afgelopen hete dagen was het wel degelijk zweet op da skai gedoe.

Groeten Ivan

Link naar reactie

700€ ?? da's toch met nen electrische relax in dan?!

Link naar reactie

700 euro voor een zadel vind ik er zwaar over maar soit, ik ga ervan uit dat de lederen zadels van vespa zelf wel de nodige behandeling heeft gekregen om waterdicht te zijn

Link naar reactie

Waarom niet laten overtrekken met skai? Dat is namaak/kunststof leder wat men ook gebruikt voor het overtrekken van zetels voor speedboten etc. Verschil is amper te zien, wel te ruiken =)! Ik heb er zo eentje laten overtrekken, is waterdicht en mooi afgewerkt. Maar gij bedoelt eerder zo een tweedelig (mono)seatje zeker?

Link naar reactie

Neen het volledige zadel en skai heb ik nu al dus...wil gewoon weten van iemand die een originele lederen zadel van Vespa op zijn 250 heeft welke ervaring hij daar over heeft, da's alles. Lederen zadel + lederen kussen op top koffer (was toch duidelijk, niet?) zou rond de €700 liggen.

Link naar reactie

Aan Domi en bleuvespa:

Het lederen zadel ( ééndelig ) kost € 459 , het ruggesteuntje in leder voor topkoffer € 199,

plaatsing € 21 .

Mvg Jacky,

Jo's motorshop

Sorry inderdaad had mij vergist is maar € 687. Tja dan ga ik nu maar op zoek naar nen echte skooter zekers?

groeten Ivan

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ken iemand met zo'n lederen Vespa-zadel en dat is na een paar jaar echt niet meer mooi.

Zelf heb ik het originele zadel laten overtrekken in leer, en ben daar heel tevreden van. Paar keer per jaar insmeren met leervet (voor paardenzadels) en bij felle regen doe ik er wel een hoes over. Na 3 jaar ziet het er nog altijd als nieuw uit!

Heb toen wel gemerkt dat de prijzen om te laten overtrekken ook heel sterk uiteen lopen, dus best eens op verschillende plaatsen informeren! Bij mij was er toen 550€ verschil tss de goedkoopste en de duurste, daar kan je al eens iets anders mee doen hè !

Link naar reactie
Aan Domi en bleuvespa:

Het lederen zadel ( ééndelig ) kost € 459 , het ruggesteuntje in leder voor topkoffer € 199,

plaatsing € 21 .

Mvg Jacky,

Jo's motorshop

Sorry inderdaad had mij vergist is maar € 687. Tja dan ga ik nu maar op zoek naar nen echte skooter zekers?

groeten Ivan

ter vergelijking :

ik heb de zadel van mijne lambretta + ruggesteun laten overtrekken in skai in 2 kleuren voor 120€

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...