Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Winterrust


brahman

Aanbevolen berichten

Hallo Vespavrienden,

Ik ga binnenkort mijn vespa klaarmaken voor de winter, dat wil zeggen poetsen, hier en daar wat insmeren enz.

Ik kan hem niet in mijn garage laten staan dus gaat hij een plaats krijgen in het tuinhuis.

Zijn er tips of adviezen waar ik best oplet?

Groeten,

Link naar reactie

Idd, best de batterij afkoppelen en vorstvrij bewaren.

De benzinetank leegrijden of laten leeglopen.

De vespa met de wielen van de grond plaatsen zodat de banden niet vervormen.

Eventueel overdekken met een laken tegen het stof (geen waterdichte overtrek gebruiken).

De koelvloeistof controleren of ze voldoende vorstvrij is.

Misschien best de olie vervangen.

Groetjes, nero.

ps: als ge uw fuck me botjes aandoet kunde bijna de hele winter door rijden.:)))

Link naar reactie

Gewoon doorrijden...

Het is eigenlijk heel leuk rijden in de herfst -winter en lente. Zolang het niet glad is (sneeuw of ijzel) is het geen probleem.

Soms een beetje koud, maar met een extra laagje kan je daar tegen.

Je hebt ook minder last van die mooie weer en weekendrijders ;-)

Link naar reactie

Allé, bedankt allemaal en diegene die menen dat een echte vesparijder niet stopt in de winter, puf?! Een echte is in mijn ogen iemand die iedereen zijn ding laat doen en niet als een gefrustreerde kleuter zijn bekrompen en niet overwogen mening suist als kokende fluitketel.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Een metalen (niet gecoate) benzinetank laat je best vol staan om te vermijden dat de tank binnenin begint te roesten.

Ik vermoed dat de tank bij een GTS van kunsstof is. Om te vermijden dat de benzine van kwaliteit verminderd laat je volgens mij best de tank leeg als de vespa lang buiten gebruik blijft.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Volgens mij is een halfvolle tank ook ideaal. De benzinepomp licht helemaal onder de brandstof en bij de tart van het nieuwe seizoen kan je deze oude benzine aanvullen met 50% verse van betere kwaliteit. Helemaal vol is het tweede alternatief, want dan is er weinig ruimte voor verdamping en degradatie van de benzine. Helemaal leeg is volgens mij het slechtste wat je kunt doen.

Link naar reactie

Ik ga er nu zeker nog mee rijden, als het droog en koud is, maar ga me toch ook een druppellader aanschaffen.

Waar zit die batterij eigenlijk bij een 300GTS ? Zou ik die er in laten zitten of binnen aan de lader hangen?

Is dat een 12V batterij ?

Link naar reactie

Blijven rijden met de GTS zolang het droog blijft,bij glad weer toch extra voorzichtig zijn hoor.

Is 12V en zit onder rubber deksel in midden van voettredeplank.Druppellader is niet slecht als em in ijskoude ruimte staat,rijden is beter,batterij moet er in principe niet uit.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...