brahman Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Hallo Vespavrienden, Ik ga binnenkort mijn vespa klaarmaken voor de winter, dat wil zeggen poetsen, hier en daar wat insmeren enz. Ik kan hem niet in mijn garage laten staan dus gaat hij een plaats krijgen in het tuinhuis. Zijn er tips of adviezen waar ik best oplet? Groeten, Link naar reactie
Gette Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 vergeet u strandsleffers ook ni te kuisen Link naar reactie
sindo Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 hang uw batterij aan een druppellader Link naar reactie
brahman Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 strandsleffers? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Bermuda niet vergeten bij de sleffers te leggen. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 en zet er ne mojito bij terwijl ge naar de druppellader kijkt Link naar reactie
dommel Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 ze bedoelen misschien dat ge gene echte zijt als ge de Vespa op stal zet als 't een beetje kouder wordt ??? Link naar reactie
dommel Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 maar met binnenkort bedoel jij vast en zeker : straks als er weer 10 cm sneeuw ligt ! ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Idd, best de batterij afkoppelen en vorstvrij bewaren. De benzinetank leegrijden of laten leeglopen. De vespa met de wielen van de grond plaatsen zodat de banden niet vervormen. Eventueel overdekken met een laken tegen het stof (geen waterdichte overtrek gebruiken). De koelvloeistof controleren of ze voldoende vorstvrij is. Misschien best de olie vervangen. Groetjes, nero. ps: als ge uw fuck me botjes aandoet kunde bijna de hele winter door rijden.)) Link naar reactie
han01 Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Gewoon doorrijden... Het is eigenlijk heel leuk rijden in de herfst -winter en lente. Zolang het niet glad is (sneeuw of ijzel) is het geen probleem. Soms een beetje koud, maar met een extra laagje kan je daar tegen. Je hebt ook minder last van die mooie weer en weekendrijders ;-) Link naar reactie
2stroke Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Gewoon blijven doorrijden en nog genieten van de geuren en kleuren en van het landschap... Link naar reactie
brahman Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Allé, bedankt allemaal en diegene die menen dat een echte vesparijder niet stopt in de winter, puf?! Een echte is in mijn ogen iemand die iedereen zijn ding laat doen en niet als een gefrustreerde kleuter zijn bekrompen en niet overwogen mening suist als kokende fluitketel. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 27 oktober 2010 Delen Geplaatst: 27 oktober 2010 klinkt haast poëtisch Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 oktober 2010 Delen Geplaatst: 27 oktober 2010 oei, een lichtgeraakte ziel... Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 27 oktober 2010 Delen Geplaatst: 27 oktober 2010 Uw ballen insmeren met sambal en gewoon blijven rijden! Link naar reactie
Troglodyte Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 Waarom moet je je benzinetank laten leeglopen? Ik heb ergens gelezen dat het beter is dat je een volle benzinetank hebt als je de vespa een tijdje niet gebruikt. Waarschijnlijk klopt dit niet, maar waarom? Grtz T. Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 Een metalen (niet gecoate) benzinetank laat je best vol staan om te vermijden dat de tank binnenin begint te roesten. Ik vermoed dat de tank bij een GTS van kunsstof is. Om te vermijden dat de benzine van kwaliteit verminderd laat je volgens mij best de tank leeg als de vespa lang buiten gebruik blijft. Groetjes, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 Een gts nooit droog zetten.Nadien problemen om hem weer aan de praat te krijgen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 Een gts nooit droog zetten.Nadien problemen om hem weer aan de praat te krijgen. Van een vrouw kan ik dit aannemen, maar van een vespa??? Groetjes, nero. Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Bij de injectieversie's nooit zonder benzine laten staan,altijd minstens halfvol laten omdat uw benzinepomp anders sneller stuk gaat. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Volgens mij is een halfvolle tank ook ideaal. De benzinepomp licht helemaal onder de brandstof en bij de tart van het nieuwe seizoen kan je deze oude benzine aanvullen met 50% verse van betere kwaliteit. Helemaal vol is het tweede alternatief, want dan is er weinig ruimte voor verdamping en degradatie van de benzine. Helemaal leeg is volgens mij het slechtste wat je kunt doen. Link naar reactie
AdriH Geplaatst: 29 november 2010 Delen Geplaatst: 29 november 2010 Ik ga er nu zeker nog mee rijden, als het droog en koud is, maar ga me toch ook een druppellader aanschaffen. Waar zit die batterij eigenlijk bij een 300GTS ? Zou ik die er in laten zitten of binnen aan de lader hangen? Is dat een 12V batterij ? Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 29 november 2010 Delen Geplaatst: 29 november 2010 Blijven rijden met de GTS zolang het droog blijft,bij glad weer toch extra voorzichtig zijn hoor. Is 12V en zit onder rubber deksel in midden van voettredeplank.Druppellader is niet slecht als em in ijskoude ruimte staat,rijden is beter,batterij moet er in principe niet uit. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 december 2010 Delen Geplaatst: 6 december 2010 ik heb ooit een gts 250 gekocht die altijd aan de druppellader hing als hij niet reed, gevolg: batterij stuk. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.