janjuleke138 Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Als je een dr 177 op een px 125 steekt zonder verdere aanpassingen te doen, wat mag je dan verwachten kwa betrouwbaarheid en prestaties? Er staat ook al een pep 2.0 op. Ik zou enkel wat meer vermogen willen om makkelijker een auto te kunnen passeren, zonder meteen grote aanpassingen te doen aan het blokje. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Een motorrijbewijs halen om te beginnen? Verder in ieder geval de sproeiers aanpassen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 goed inrijden ook die DR's (1.500 km) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 18 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2010 Motorrijbewijs heb ik al tien jaar, dus dat zal wel lukken. Maar enig hoeveel effect dit zal hebben op betrouwbaarheid en prestaties? Ik gebruik hem dagelijks voor woon-werkverkeer, dus hij moet het wel blijven doen. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Als je een rijbewijs hebt zou ik der niks aan tunen, verkopen die handel en nen 200 kopen en die standaard laten, dan rij je nog jaren gerust (normaal gezien) en dat ietsje meer power Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Om "deftig" te kunnen rijden zal je waarschijnlijk ook de overbrenging moeten aanpassen, tenzij je graag wheely's trekt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 doen wat Bardi zegt, er staat hier een mooie PX200 te koop: http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/17036 Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2010 Beter nog wat sparen en volgend jaar nen 200 bijkopen zeker... Mijn 1ste vespa verkopen zou ik niet over mijn hart krijgen, vrees ik. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 als je je cilinder verandert, dien je zowel je sproeiers en je ontstekingstijdstip te veranderen. Bij een DR moet je die, als ik me niet vergis, op 18° zetten. Je sproeiers... tjah das wat spelen. Bij mij zit er een mixer tube van nen 200 op, maar in principe is dat zelfs nog niet nodig (stelt wel makkelijker af) Je kan best de 20/20 houden, velen schakelen naar de 24/24 over, maar echt veel beter zal dat niet zijn, dus das de kost niet waard. Ik heb erg veel km's gedaan met de DR en 20/20 met sito+ en da macheert kei goe! NOG beter: uw 125 blok verkopen en er een 200 onder hangen of een T5 motor, misschien zelfs best nog een T5 als je die kan vinden... Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2010 @bartpk: welke maat van sproeiers heb jij genomen (die mixer van 200 is een BE3 zeker) en hoeveel winst had je dan met die setup? Link naar reactie
Vespinello Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Als je PX een elektrische starter heeft moet je de cylinder aanpassen of de kroon van de vliegwiel aftrekken (en de starter zal buiten dienst worden --> kick) Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 niet helemaal zeker meer ma da was 160-BE3-111 denkik ... niet meer zeker Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 haja, winst was enorm (toch icm de sito plus) trekt eigenlijk bangelijk goed, maar wel kort. Koppel begint erg vroeg! Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 22 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2010 Weet ge wat het is. Mijn bakske rijdt voor de moment goed en betrouwbaar. Het enige minpunt is als ge gelijk ne halve debiel een auto op snelheid voorbij probeert te steken, om dan 15 seconden lang te hopen dat hij toch maar niet gaat versnellen = death by truck... Maar die betrouwbaarheid ligt mij wel nauw aan het hart, want het gaat hier toch over mijn dagelijks vervoer. En het is blijkbaar toch een onderwerp waar enorm veel meningen over zijn, dus dan nu maar de absolute waarheid: doen of niet doen? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 23 september 2010 Delen Geplaatst: 23 september 2010 Afblijven als de betrouwbaarheid u nauw aan het hart ligt. Ge moet geen wonderen in snelheid verwachten met die dr 177(misschien 10 km/u),je zal wel wat beter optrekken. Trouwens die pep2.0 is veel beter dan een sito+. Wil je betrouwbaarheid en toch iets meer ,steek dan een p200 of een T5 blokje zoals er hier nog zeggen. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2010 Ok, afblijven dus. Wat is dan de richtprijs voor een gereviseerd 200 of t5 blokje? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 september 2010 Delen Geplaatst: 23 september 2010 voor een gereviseerde 200 blok: vanaf een € 800,00 voor een gereviseerde T5 blok: idemdito (als je al zo'n blok vindt) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2010 en wat mag ik vragen van mijn 125 blokje? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 23 september 2010 Delen Geplaatst: 23 september 2010 Ik zou dat deronder laten steken, heel uw Vespa verkopen en nen 200 kopen. Veel minder tijd en geld kwijt, in orde met uw papieren en technisch betrouwbaarder... Ik begrijp dat je niet graag afstand doet van uw eerste Vespa, maar met uw eerste lief zijt ge toch ook niet getrouwd veronderstel ik? ) Mvg Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2010 Oei, dan moet ik eerst nog een paar 125's kopen ;-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2010 Voila, hij staat er op. Eerste mini-ritje gemaakt en lijkt in orde. Verschil in koppel is voelbaar, voor zover ik aan het gas durf te komen. Goed roderen is belangrijk heb ik al begrepen. Voor de geïnteresseerden: heb alleen de sproeier vergroot naar 108 en hij blijft mooi draaien, voor de rest geen aanpassingen (behalve de pep 2.0 die er al op stond). Ik laat wel weten hoe ik het er mee stel. Groetjes, Jan Link naar reactie
sindo Geplaatst: 13 oktober 2010 Delen Geplaatst: 13 oktober 2010 En wat is het resultaat nu? Link naar reactie
josse Geplaatst: 13 oktober 2010 Delen Geplaatst: 13 oktober 2010 Copy-paste vanaf de site van SIP : W4AC spark plugs, ignition setting circa 19°, HD SI 20/20 102-108 are a must Kortom, kijk die ontsteking na, want anders ga je er niet lang plezier aan beleven ! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 13 oktober 2010 Delen Geplaatst: 13 oktober 2010 Verbeter mij als ik het mis heb, maar standaard staat de ontsteking op 20° dacht ik, met een tollerantie van 2° zit het toch goed niet? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 13 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2010 Sorry voor de onduidelijkheid, maar die heb ik natuurlijk ook gedaan. Zijnde W4AC spark plugs, ignition setting circa 19°, HD SI 20/20 108. @Sindo: Standaard is 18°. Dan is het toch goed é Josse? Hij doet het nog altijd goed, heb alleen de indruk dat in iets hogere toeren hij toch wat te begint te sputteren.(voor zover ik al in hogere toeren geweest ben) Is dit dan omdat hij te weinig naft krijgt? Heb hier op het forum al gehoord om de carbu af te stellen met een 160 BE3 111. Goed idee? Voor de rest heb ik niet het gevoel dat hij in topsnelheid veel zal winnen, maar het verschil in koppel is voor mij zeker genoeg om de aanpassing te rechtvaardigen. Het verschil als je in 3de vanuit lage toeren herneemt is wel de moeite! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.