Ga naar inhoud
Vespaforum.be

dr 177 plug & play (niet meer helemaal plug & play, maar toch)


janjuleke138

Aanbevolen berichten

Awel dat weet ik dus niet, mijn kilometerteller is kapot. Heb er ene besteld bij SIP maar ze hebben hem niet meer op stock.

Ik ben nog maar twee weken aan het roderen, het zal dat waarschijnlijk wel zijn.

Het is mijn eerste keer dat ik iets rodeer (mechanisch dan), dus vroeg ik mij gewoon af of dit normaal was.

Bij deze hier eens op zoek naar een nieuwe km-teller.

Link naar reactie

nog een 6-tal naftbakken te gaan (roderen) dan

(stel verbruik 4,5L / 100 Km)

+/- 155 Km met een volle tank ?

en dan mag je nog eens praten ;-)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Ik ben nu iets over halfweg rodage (nog 700km te gaan) en ze rijdt nu terug vlot 90.

Zoals ik in een ander topic al aangehaald heb, heb ik de afstelling van de carb terug een beetje aangepast.

Bij net niet volgas bleef ze trekken, maar bij volgas hield ze terug wat in. Ik heb vernomen dat dit waarschijnlijk aan een te rijke afstelling ligt en heb vanavond de sproeier aangepast naar een 106.

Wat dit geeft zal ik morgen laten weten, want ik heb er daarna niet meer meegereden.

Voorlopige conclusie over de kern van het topic:

Als ze goed warm staat is het verschil in koppel voor mij goed merkbaar tegenover vroeger, de topsnelheid zal volgens mij nauwelijks of niet hoger liggen.

Aangezien mijn oude cylinder aan de buitenkant redelijk roest was en toch aan vervanging toe was, ben ik nog steeds zeer content met de nieuwe!

Groetjes,

Jan

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hallo iedereen,

Nog even een update over de stand van zaken.

Ik heb vorige week nog enkele aanpassingen gedaan, zijnde twee gaatjes geboord in de luchtfilter boven de sproeiers (zoals hier op het forum staat beschreven in topic 'racing luchtfilter' en dan de sproeier nog vergroot tot 110.

Deze kleine aanpassingen hebben wel een serieus verschil gemaakt.

Het verschil in trekkracht is enorm en ze trekt nu veel vlotter en hoger in toeren (tot 60km/u op de teller in 2de).

Topsnelheid is ook gestegen tot 105 tot 110 op de teller. Bougie is ook mooi café-crème.

Ik heb de indruk dat met deze laatste kleine aanpassingen te maken alles wat ik daarvoor gedaan heb op z'n plaats doet vallen, echt een feest om rond te bollen nu!!!

Dus voor wie het interesseert, even alles opsommen.

DR 177

PEP 2.0

Sproeiers 150 BE3 110

en 2 gaatjes in de luchtfilter

ik 105kg (soms 106)

groetjes,

Jan

Link naar reactie

dat is een leuke setting met goeie prestaties precies

nu maar hopen dat die ook betrouwbaar is (maar ik denk van wel)

een paar kilootjes eraf bij jou en je hebt een raket ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...