Ga naar inhoud
Vespaforum.be

dr 177 plug & play (niet meer helemaal plug & play, maar toch)


janjuleke138

Aanbevolen berichten

als je je cilinder verandert, dien je zowel je sproeiers en je ontstekingstijdstip te veranderen. Bij een DR moet je die, als ik me niet vergis, op 18° zetten. Je sproeiers... tjah das wat spelen. Bij mij zit er een mixer tube van nen 200 op, maar in principe is dat zelfs nog niet nodig (stelt wel makkelijker af)

Je kan best de 20/20 houden, velen schakelen naar de 24/24 over, maar echt veel beter zal dat niet zijn, dus das de kost niet waard. Ik heb erg veel km's gedaan met de DR en 20/20 met sito+ en da macheert kei goe!

NOG beter: uw 125 blok verkopen en er een 200 onder hangen of een T5 motor, misschien zelfs best nog een T5 als je die kan vinden...

Link naar reactie

Weet ge wat het is. Mijn bakske rijdt voor de moment goed en betrouwbaar.

Het enige minpunt is als ge gelijk ne halve debiel een auto op snelheid voorbij probeert te steken, om dan 15 seconden lang te hopen dat hij toch maar niet gaat versnellen = death by truck...

Maar die betrouwbaarheid ligt mij wel nauw aan het hart, want het gaat hier toch over mijn dagelijks vervoer.

En het is blijkbaar toch een onderwerp waar enorm veel meningen over zijn, dus dan nu maar de absolute waarheid: doen of niet doen?

Link naar reactie

Afblijven als de betrouwbaarheid u nauw aan het hart ligt.

Ge moet geen wonderen in snelheid verwachten met die dr 177(misschien 10 km/u),je zal wel wat beter optrekken.

Trouwens die pep2.0 is veel beter dan een sito+.

Wil je betrouwbaarheid en toch iets meer ,steek dan een p200 of een T5 blokje zoals er hier nog zeggen.

Link naar reactie

Ik zou dat deronder laten steken, heel uw Vespa verkopen en nen 200 kopen.

Veel minder tijd en geld kwijt, in orde met uw papieren en technisch betrouwbaarder...

Ik begrijp dat je niet graag afstand doet van uw eerste Vespa, maar met uw eerste lief zijt ge toch ook niet getrouwd veronderstel ik? ;))

Mvg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Voila, hij staat er op.

Eerste mini-ritje gemaakt en lijkt in orde.

Verschil in koppel is voelbaar, voor zover ik aan het gas durf te komen. Goed roderen is belangrijk heb ik al begrepen.

Voor de geïnteresseerden: heb alleen de sproeier vergroot naar 108 en hij blijft mooi draaien, voor de rest geen aanpassingen (behalve de pep 2.0 die er al op stond).

Ik laat wel weten hoe ik het er mee stel.

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

Verbeter mij als ik het mis heb, maar standaard staat de ontsteking op 20° dacht ik, met een tollerantie van 2° zit het toch goed niet?

Link naar reactie

Sorry voor de onduidelijkheid, maar die heb ik natuurlijk ook gedaan.

Zijnde W4AC spark plugs, ignition setting circa 19°, HD SI 20/20 108.

@Sindo: Standaard is 18°.

Dan is het toch goed é Josse?

Hij doet het nog altijd goed, heb alleen de indruk dat in iets hogere toeren hij toch wat te begint te sputteren.(voor zover ik al in hogere toeren geweest ben)

Is dit dan omdat hij te weinig naft krijgt?

Heb hier op het forum al gehoord om de carbu af te stellen met een 160 BE3 111. Goed idee?

Voor de rest heb ik niet het gevoel dat hij in topsnelheid veel zal winnen, maar het verschil in koppel is voor mij zeker genoeg om de aanpassing te rechtvaardigen.

Het verschil als je in 3de vanuit lage toeren herneemt is wel de moeite!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...