Ga naar inhoud
Vespaforum.be

roest verf


cee

Aanbevolen berichten

nennee, dat bedoelt cédric niet...

Ik denk dat het in scootering was dat ik gelezen had over een soort primerlaag waarover dan een laag komt met metaaldeeltjes in. Deze metaaldeeltjes roesten geleidelijk maar gaan niet door de primer.

Link naar reactie

Ik ken wel zo'n primerlaag met metaaldeeltjes voor modelbouw, maar in grote potten ben ik het nog niet tegen gekomen.

De firma waar ik mijn Lambretta heb laten poederlakken hebben wel zo'n roest-poederlak in hun aanbod (Roufio heeft trouwens zijn Vespa daar in roestkleur laten poederlakken), maar dat is dus poedercoating en geen lakverf en dat kan je zelf niet doen, tenzij je de nodige spullen hebt.

Link naar reactie

@Erix; ik geloof dat je deze verf zelf kan aanbrengen, en dan met behulp van water de gewenste 'lijnen en desnoods motieven' in de roest kan zetten.

ik ga roufio eens contacteren ;)

Groetjes, cee

Link naar reactie

Even off topic, op de customshow (elke customshow in Europa waarschijnlijk) stonden er twee Vespe in 'mud' style.. Ook van Duitsland, als ik het me goed herinner. Iemand een idee hoe ze dat modder effect spuiten? Ben aan iets origineel aan het peinzen voor m' n pk, mat groen 'mud'style met goud als tweede kleur. En de motor wat kittelen.

Ciao, Ticce.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

prachtig hé die rostlack,en vooral;het hoeft niet gespoten te worden,gaat ook met een verfrol of borstel ...in de scootering staat er ook ééntje zo behandeld..dat doet me weer twijfelen..metalflake zwart of dit..hmmm moeilijk!!!

Link naar reactie

zal ik ineens 2 pottekes bestellen dan ? :-))

Link naar reactie

Diezelfde gasten die die koperen Vespa onderhanden genomen hebben, spuiten ook met andere metalen. Ik geloof dat ze bijna geheel met metalflakes spuiten; dus die koperen Vespa verweert ook als je hem buiten laat staan.

Lijkt me dat ze ook met 'gewoon' metaal flakes kunnen spuiten, dan zou ie goed gaan roesten daarna. Maar ja - je had al geconcludeerd dat flakes spuiten niet goedkoop is...

Link naar reactie

tja,wat is goedkoop/of niet goedkoop hé...

ik denk wel dat je voor een 200-250€ aan produkten gaat hebben als je metal-flake scooter wilt.

Link naar reactie

aan enkel produkten wel ja...

de metalflake vind je tussen de 15-25€

de basislak vanaf een 40€/liter

en de rest voor vernis,naar gelang het aantal lagen dat je wilt zetten.

Link naar reactie

Ik ben bezig met een echte roest scooter. het stuur heb ik zo met roestverf gedaan en moet zeggen dat dat wel een goed effect geeft.

Ga hem proberen af te hebben tegen de paasmaandag rit :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...