Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bijverschijnselen van het Vesparijden


stanne

Aanbevolen berichten

Oesje, dat is minder leuk. :-(

Je moet ook niet constant met je nieuw speelgoedje rondtuffen, hé..

Af en toe eens afstappen kan wonderen doen.

Qua kledij, moet je zorgen dat je goed beschermd bent tegen wind en koude.

Meestal draag ik nog een bandana rond de hals..

Hoofdpijn ? Is jouw helm niet te klein van maat ?

Ook de kijkrichting tijdens het verplaatsen kan helpen,

daar nieuwe rijders teveel naar hun voorwiel kijken ipv gewoon recht vooruit.

Link naar reactie

Ziek wordt je niet van met een vespa te rijden. Hoofdpijn kan komen van een verkeerde keuze helm, verkeerd model, te klein, drukpunten.

Ziek en verkouden wordt je van een virus.

Zorg voor zeker een windvanger, stopper om je lichaam te beschermen.

Link naar reactie
Net om 2 voor 12 aan de beurt voor de nummerplaat en dan de Vespa ophalen en de eerste toertjes gedaan : één woord : heerlijk, schitterend gevoel! Waw! Alleen de kledij zal nog een beetje moeten aangepast worden, want er was veel wind (of is dit altijd zo?).

Misschien beginnen met de steensletsen en shorts te vervangen door degelijke (beschermende) kledij. Een goede motovest houdt alle wind tegen.

Verder kan een (gesloten) integraalhelm helpen om de wind uit je gezicht te houden en idd een bandera (of hoe noemt dat ding) rond de hals die je bij valavond (eerste koude) tot over de neus kan trekken zodat de ingeademde lucht al iets meer op lichaamstemperatuur is.

En als laatste: "one apple a day keeps the doctor away". Regelmatig een vitaminekuurtje versterkt de gezondheid.

Hopelijk heb je geen rugklachten, wat dat zou dan je volgend probleem kunnen zijn...:)

Groetjes en toch veel rijgenot, nero.

Link naar reactie

Een groot scherm en je bent van alle problemen opgelost... er kan al geen wind onder je helm waardoor die al iets ruimer mag zitten. Bij koude buitentemperaturen is het altijd een stuk aangenamer rijden... niets dan voordelen behalve de looks die iets minder zijn. Misschien kan dit voor jou de oplossing zijn ?

Link naar reactie

Zeker niet eerst in je zwembad en dan met natte haren onder je helm tegen meer dan 100 over het asfalt knallen :)

Zoals eerder al geschreven; goede motorkleding en dito helm die de wind van je lichaam houden en de temperatuurverschillen beperken is aan te raden.

groetjes

@ il paperino (Een groot scherm en je bent van alle problemen opgelost) is "opgelost" niet wat drastisch ? :)

Link naar reactie
@ Stanne: niet toevallig een griepje opgelopen dat niets te maken heeft met je vespa?

Nee, de bijverschijnselen zijn ondertussen verdwenen. 'k Rij nu al een paar dagen met zo'n buff sjaaltje en dat maakt een wereld van verschil. Heb me ondertussen ook een windscherm besteld.

Maar nog een bijverschijnsel : mijn madam zegt dat ik sinds de aanschaf van mijn Vespa jonger begin te lijken!

Link naar reactie

misschien moet je er ook een dak opzetten want als het regent wordt je nat en dan weer ziek,

is dit misschien een goed idee http://www.cubatourism.ca/wp-content/uploads/2008/11/coco-taxi-havana.jpg

zit ook en vespa motor onder en rijdt geweldig, heb ik deze zomer zelf ervaren ;)

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Ik reed tussen mijn 16 en 22 j enkel op gemotoriseerde 2 wielers 50 cc tot 750 cc , winter en zomer naar school legerdienst en werk.

Ik ben zelden ziek geweest.tot ik een auto kocht ... venstertje open bij 10 gr cigaretje roken elleboog door het raam... King of the road.

Gevolg the king had een zware longontsteking opgelopen van de trok.

Laat ons in deze topic dus alles relativeren en enkel de te kleine helm en de zithouding onthouden.

Groetjes Philippe en iedereen veilige ritten toegewenst.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...