Ga naar inhoud
Vespaforum.be

van 55 naar 45 :(


cee

Aanbevolen berichten

hallo,

sinds ik door een slecht rapport 2 maand niet met vespa heb mogen rijden, rijd hij nu op de kilometriek nog maar maximum 45-47 tegenover daarvoor 55.

weet iemand misschien aan wat dit zou kunnen liggen?

heb de carburateur al uitekuist alsook luchtfilter.

ook nieuwe bougie gestoken (totaal terzijde maar ik dacht, waarom niet)

bedankt

cée

Link naar reactie

vandaag rijd ze qua geluid al vele beter, maar qua snelheid op teller nog altijd 45-47

Link naar reactie

probleem opgelost!! :)

heb de sito plus uitlaat, die op het motortje van de vespa pk die ik aan het opmaken was, onder mijn vespa gehangen, en hij rijd nu vele beter, vlotter, direkt 55 zelfs na een tijdje stilstaan, en trekt beter op! :)

grt,

cée

Link naar reactie
65 bij mij in den tijd was 53 digitaal :)

en hoeveel mag hem rijden op de rollen? 55?

Link naar reactie

Heb nog een vriend gehad en die reed veel te vlug me zijn dax. Hj heeft verschillende keren op de rollen gestaan, maar mocht telkens zelf de brommer "bedienen" omdat de flikken het niet konden, dus wat deed hij: hij schakelde tot 3e en liet zijn 4e niet zien aan de smurfen. Hij is nooit beboet geweest...

met een vespa iets moeilijker aangezien ze duidelijk kunnen zien aan het schakelhandvat hoeveel vitessen je hebt

Link naar reactie

haha, inderdaad gunter, ik had nog getwijfeld of ik het wel zou posten!

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, ik heb nooit dax gereden...

wel met: camino, peugeot, yamaha...dan ging ik al de goeien tour op: zundapp en sparta...en nu dus enkele jaren vespa...

cheers mate

Link naar reactie
De rolle, bestaat da eigelijk nog ?? :D Al lang niks meer van gezien of gehoord hier. Of ligt da aan mij.

da zal wel aan u ligge felice ;)

Link naar reactie
Rollen bestaan zeker nog, beste is dat ge een special blok hangt onder een 50N zien ze nooit da ge een 4 bak hebt hangen in plaats van een 3 bak :)
Of je neemt het schakel handvat van een V50N headset en monteer dat op willekeurig welke 4 bak headset. Stuk goedkoper. Of neem een losse 4 bak en monteer dat ipv de 3 bak. Allemaal opties... maar bij ons merkt de politie aan de trekkracht in 1 en 2 al wel of de scooter meer in zijn mars heeft dan ie doet vermoeden.
Link naar reactie

Als ik vroeger op de rollen moest met mijn PK50XL mocht ik altijd zelf schakelen want die agenten kenden daar de ballen van. Ik schakelde dan van eerste direct naar vierde waardoor het lang duurde voor de motor om op toeren te komen. Als je dus zelf mag schakelen en meneer de agent weet niet hoe het werkt zou ik dit toch uitproberen.

Alle voorgaande voorstellen zijn uiteraard ook goede tips (of nog eentje: een elektronische afstelling).

Link naar reactie

Ej manne, kheb da ook maar van hore zeggen ge xd, ;)

Nog nooit op de rolle gemoeten :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...