Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Andere cilinder steken


mjerome90

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik ben aan het twijfelen om mijn Vespa te verkopen. Hij gaat me nu toch iets te traag.

Andere optie is een andere kit steken. Aangezien ik nog een volledige 75cckit heb liggen. Er steekt ook nog een racekrukas in mijn vespa, dus misschien geen slecht idee.

Maar weet iemand of er ergens een handleiding online staat over hoe je stapgewijs een kit kan veranderen?

Want ik zou het misschien, slik, zelf willen proberen.

Laat maar horen :)

Groetjes Margaux

Link naar reactie

Margaux-tje,

en wat als onze blauwe vrienden je brommertje eens op de rollen zetten ? Dan is je brommertje verzekerst weg hé ! Ik vind't wel stoer da je het zelf wil doen. Kan/mag je al met een 125cc rijden ? Daar zou ik dan eerder voor opteren.

Link naar reactie

De wet is de wet, of je nu een nieuwe scooter of een oldtimer hebt. En te rap is te rap..

Ik vraag me trouwens af waarom iedereen met een 50cc perse sneller wil kunnen. Op een baan waar de snelheidslimiet meer dan 50 km/u bedraagt, ben je bijna altijd verplicht om het fietspad te gebruiken. En dat is nu ook niet meteen een plaats om 75 km/u te rijden..

Mijn mening uiteraard, uiteindelijk doe je wat je zelf wilt

Link naar reactie

ik heb het even voor je opgezocht :-)

zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint.

kijk ook goed dat je de zuiger in de juiste richting monteert, er staat soms een pijltje op de bovenkant,en dat pijltje moet altijd naar de uitlaatpoort wijzen. (naar onder dus bij een vespa)

succes en laat het even weten hoe het gegaan is.

hannes.

Link naar reactie

Een oldtimer voor het jaar 71 of 74 mag 60 km per uur gaan op de rollen, ze mogen hem normaal ook niet op de rollen zetten. ( heb ik altijd gehoord.)

Je kan altijd ook zeggen dat je vespa niet goed afgesteld is en daarom iets te snel rijd, je kan zo een attest aanvragen met niet af te stellen op 45 of je kan attest halen dat hij afgesteld is geweest op 45 dan mogen ze ook niets zeggen.

Ben wel van al deze informatie totaal niet zeker.

En ik zou in u geval opteren voor een 75dr , heb je niet te veel aanpassing nodig aan de rest en rij je max 70:) zonder tuninguitlaat en dergelijke.

Mvg Stijn

Link naar reactie

Alvast bedankt voor de info!

Een andere snellere vespa kopen is een makkelijke oplossing. maar ik heb nu al zoveel tijd met die van mij doorgebracht en ken hem nu ook al een beetje. een nieuwe is ook weer een ander verhaal :)

het ziet er niet zooo moeilijk uit. heeft er iemand nog info over dat attest van 'valt niet af te stellen' / niet op de rollen mogen zetten??

Mvg

Link naar reactie
zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint.

Anders brand je je vingers?

als de cilinder nog warm is terwijl je ze al demonteerd,is er kans op vervorming van de cilinder/zuiger.

en ook dat je je vingers verbrand ja :-p

Link naar reactie
zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint.

Anders brand je je vingers?

als de cilinder nog warm is terwijl je ze al demonteert,is er kans op vervorming van de cilinder/zuiger.

en ook dat je je vingers verbrand ja :-p

Link naar reactie

leg dat maar eens uit aan de agenten, je scoot mag 45 per h maximum gaan, je krijgt 8per h correctie als je er zelf op zit, dus als je erop zit en je zet hem op de rolle mag hij uiterst 53km/h gaan...

de ouderdom, tja sommige zullen er nisk over zeggen , andere wel..

grtz

Link naar reactie

kijk ook goed dat je de zuiger in de juiste richting monteert, er staat soms een pijltje op de bovenkant,en dat pijltje moet altijd naar de uitlaatpoort wijzen. (naar onder dus bij een vespa)

hannes.

bij een smallframe zit volgens mij de uitlaatpoort aan de bovenkant

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...