mjerome90 Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Hallo iedereen Ik ben aan het twijfelen om mijn Vespa te verkopen. Hij gaat me nu toch iets te traag. Andere optie is een andere kit steken. Aangezien ik nog een volledige 75cckit heb liggen. Er steekt ook nog een racekrukas in mijn vespa, dus misschien geen slecht idee. Maar weet iemand of er ergens een handleiding online staat over hoe je stapgewijs een kit kan veranderen? Want ik zou het misschien, slik, zelf willen proberen. Laat maar horen Groetjes Margaux Link naar reactie
Joene Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Margaux-tje, en wat als onze blauwe vrienden je brommertje eens op de rollen zetten ? Dan is je brommertje verzekerst weg hé ! Ik vind't wel stoer da je het zelf wil doen. Kan/mag je al met een 125cc rijden ? Daar zou ik dan eerder voor opteren. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Zoals Joene het zegt. Maar als je er echt 1 wil steken.Dan kan dat volgens mij zonder handleiding. Een cilinder vervangen is niet echt moeilijk. Maar het is de rest dat er bij komt dat meer werk is. Mvg Stijn Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 Gohja, als hij dan 75 rijdt.. Ze letten er toch niet zo hard bij oldtimers? Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 De wet is de wet, of je nu een nieuwe scooter of een oldtimer hebt. En te rap is te rap.. Ik vraag me trouwens af waarom iedereen met een 50cc perse sneller wil kunnen. Op een baan waar de snelheidslimiet meer dan 50 km/u bedraagt, ben je bijna altijd verplicht om het fietspad te gebruiken. En dat is nu ook niet meteen een plaats om 75 km/u te rijden.. Mijn mening uiteraard, uiteindelijk doe je wat je zelf wilt Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 De wet is de wet, of je nu een nieuwe scooter of een oldtimer hebt. En te rap is te rap.. Wat voor een cylinder heb jij op je P125X steken? ;-) Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Hah, daar had me je bijna, voorlopig nog cilinderloos ;o) Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 margaux, gebruik even de zoekfunctie... daar vind je gegarandeerd de info die je wil. Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 ik heb het even voor je opgezocht :-) zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint. kijk ook goed dat je de zuiger in de juiste richting monteert, er staat soms een pijltje op de bovenkant,en dat pijltje moet altijd naar de uitlaatpoort wijzen. (naar onder dus bij een vespa) succes en laat het even weten hoe het gegaan is. hannes. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint. Anders brand je je vingers? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 Een oldtimer voor het jaar 71 of 74 mag 60 km per uur gaan op de rollen, ze mogen hem normaal ook niet op de rollen zetten. ( heb ik altijd gehoord.) Je kan altijd ook zeggen dat je vespa niet goed afgesteld is en daarom iets te snel rijd, je kan zo een attest aanvragen met niet af te stellen op 45 of je kan attest halen dat hij afgesteld is geweest op 45 dan mogen ze ook niets zeggen. Ben wel van al deze informatie totaal niet zeker. En ik zou in u geval opteren voor een 75dr , heb je niet te veel aanpassing nodig aan de rest en rij je max 70:) zonder tuninguitlaat en dergelijke. Mvg Stijn Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 Trouwens niet vergeten dat het een smallframe is een 50 dus niet hetzelfde als het filmpje. Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2010 Alvast bedankt voor de info! Een andere snellere vespa kopen is een makkelijke oplossing. maar ik heb nu al zoveel tijd met die van mij doorgebracht en ken hem nu ook al een beetje. een nieuwe is ook weer een ander verhaal het ziet er niet zooo moeilijk uit. heeft er iemand nog info over dat attest van 'valt niet af te stellen' / niet op de rollen mogen zetten?? Mvg Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint. Anders brand je je vingers? als de cilinder nog warm is terwijl je ze al demonteerd,is er kans op vervorming van de cilinder/zuiger. en ook dat je je vingers verbrand ja :-p Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 zorg wel dat de cilinder een nachtje tijd gekregen heeft om af te koelen voor je eraan begint. Anders brand je je vingers? als de cilinder nog warm is terwijl je ze al demonteert,is er kans op vervorming van de cilinder/zuiger. en ook dat je je vingers verbrand ja :-p Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Ik zou het eens moeten rondvragen aan mijn neef maar deze is op vakantie, dus kan u niet helpen. Ben wel zeker dat je voor een bepaalde datum 60 op de rollen mag rijden. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 zoek is op het forum onder "koninklijk besluit en 1974" (kan ook '73 of 72 zijn, ben niet zeker) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Heb even gekeken en staat dat een vepsa 55 a 60 mag rijden op de rollen en niet hoeft afgesteld worden naar 45 omdat dit een scooter is van voor 71 dacht ik. Ik weet niet of de jouwe voor 71 is of niet. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 leg dat maar eens uit aan de agenten, je scoot mag 45 per h maximum gaan, je krijgt 8per h correctie als je er zelf op zit, dus als je erop zit en je zet hem op de rolle mag hij uiterst 53km/h gaan... de ouderdom, tja sommige zullen er nisk over zeggen , andere wel.. grtz Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 Dan stapt ge gewoon naar de rechter als ze u vespa in beslag nemen. Maar dan moet u vespa wel origineel staan en 60 rijden en niet 60 rijden door een upgrade Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 de wet is 1 ding.. veiligheid een ander.. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 Dat is ook een feit. Hoe sneller, hoe gevaarlijker Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 kijk ook goed dat je de zuiger in de juiste richting monteert, er staat soms een pijltje op de bovenkant,en dat pijltje moet altijd naar de uitlaatpoort wijzen. (naar onder dus bij een vespa) hannes. bij een smallframe zit volgens mij de uitlaatpoort aan de bovenkant Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 daar kun je gelijk in hebben,geertvespa :-) opletten dus. het pijltje moet dus nog steeds naar de uitlaatpoort wijzen, zij het dan naar beneden of naar boven afhankelijk van de opbouw van de specifieke motor :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.