gunter Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Welke uitlaat zou de best prestatie geven op een origineel P200 blok? Ik zou wel willen mijn reserve wiel behouden en het kan geen kwaad dat de uitlaat wat lawaai maakt;-). Alvast bedankt voor de reacties. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Gunter, ik rijd met een scootrs op een standaard 200 blok en ben daar zeer tevreden over, zij het inderdaad dat ik mijn reservewiel niet meer kan meepakken onder mijn linker bil. Via mijn Garmin Edge 500 ben ik te weten gekomen dat hij een GPS topsnelheid haalt van 107 km/h. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Ik heb nu een Simonini steken en zal zo een (echte)100km/u gaan soms wat sneller Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 tja, met een standaard uitlaat, heb ik ook al wel een kleine 110/h op de Gps gemeten (op de autostrade) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 JL right hand is goed, komt uit aan de rechterkant dus komt helemaal niet in de buurt van het reservewiel en geeft niet alleen vermogen in hoge toeren... Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Het zal altijd een keuze maken zijn, ofwel hou je het redelijk standard (eventueel sito plus) ofwel gekloot bij platte band ofwel gekloot bij overtrekken ontkoppelingskabel... hangt vooral van je gebruiksdoel af natuurlijk... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Ik heb nu een Simonini steken en zal zo een (echte)100km/u gaan soms wat sneller laten steken zou ik zeggen, (veel) meer snelheid ga je met een andere uitlaat niet echt halen als je blok standaard blijft. hier vind je een test van 14 uitlaten (wel getest op een 210cc Malossi): http://vintagescooters.free.fr/tuning/px200_exhaust/px200_exhaust.htm volgens die test en ook al aangegeven door speedracer => JL right hand Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Is wel een behoorlijk verouderde test; op het GSF hebben ze het op het moment meer over de SIP T5 repro versus de PepParts 2.0/3.0... de PEP wint geloof ik. De nu al minder moderne pijpen (Franz, Hurratroete) worden niet getest, de nieuwste pijpen (Atom, Charger) al helemaal niet. Nou zijn die pijpen trouwens wel 'zelfbouw', maar er zijn intussen ook al een aantal nieuwe JLs e.d. Er stond een iets recentere test op http://www.leistung-messen.de/, maar die is alweer down zie ik net GDF Topic: http://www.germanscooterforum.de/Vespa_PX_T5_Cosa_f1/tourenauspuff_generation_t169541.html Meer 'nieuwe' pijpjes: http://www.pipedesign.de/engine/ Link naar reactie
gunter Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Heb juist terug standaard uitlaat gestoken die het zeker niet slechter doet dan die Simonini. Maar alle info is nog steeds welkom. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Op mijn PX200GS zit een Pep Plus 3.0 uitlaat en daar ben ik heel tevreden van (qua prestaties en geluid). ik dacht dat je daar die omgelaste T5 uitlaat had onder hangen ? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Op mijn PX200GS zit een Pep Plus uitlaat en daar ben ik heel tevreden van (qua prestaties en geluid). http://www.pep-parts.de/ Op mijn Charleston staat nu een Polini, maar die zal ik in de toekomst ook wel vervangen door een Pep Plus. De Polini is wat onhandig als je een gesprongen koppelingskabel moet vervangen (langs de kant van de weg in het donker) en de Pep Plus presteert naar mijn gevoel beter dan de Polini (beide op een standaard 200cc). De Pep plus is pittiger, waardoor de Polini slomer lijkt (vooral in lage toeren). In stadsverkeer rijdt de Pep dus vlotter, maar eens op dreef zijn de beide uitlaten wel aan elkaar gewaagd (volle gas op autostrade). http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621641298240&target=productdetail&category1=C%3AC_V%3AC_V_VSX1TLUSSO&category2=CAT%3ACAT_AUSPUFF Ik heb bewust niet voor een linkse uitlaat gekozen omdat het anders niet meer praktisch is om een band te vervangen. De rechtse uitlaat heeft ook een nadeel, nl. dat je moeilijk aan kabels kan om ze aan te spannen en/of te vervangen. Extreem dure expansie-uitlaten hebben volgens mij weinig zin op een standaardblok. Anderen zullen dit dan weer net tegenspreken... Naar mijn gevoel is alles sterk afhankelijk van de verhouding prijs/kwaliteit/prestaties en wat JIJ zelf wil, want iedereen zijn rijgedrag is anders. http://www.lambretta-club-belgium.be/ Link naar reactie
gunter Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2010 @Erix: Zit er veel verschil tussen bv.een origineel of sito+ en een Pep Plus uitlaat ? Ik heb de indruk dat die simonini niets geeft tegen over de originele uitlaat. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 februari 2010 Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Gunter, sta me toe: een sito+ maakt een (licht) irritant geluid maar geeft wel meer koppel in lage(re) toeren wat op zich prettig is (zeker als je af en toe met 2 rijdt). Bergop zal je merken dat je met en sito+ vlotter naar boven zal rijden als bv met een simonini en/of scootrs Ik heb geen ervaring met die Pep maar wel met een T5 voor de 200: die is zo goed als of misschien een tikkeltje beter als de sito+ maar heeft het voordeel dat die niet zo'n irritant geluid produceert. nie hemakkelek hé ;-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Ik vind dat lawaai nu wel niet erg ;-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 24 februari 2010 Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Aangepaste T5 uitlaat en Pep uitlaat zijn inderdaad minder irritant van geluid en hebben veel meer koppel in lage toeren. De Sito+ roest veel te snel dus kan je beter wat meer uitgeven aan iets deftig. Verschil? Verwacht nu niet dat je 15 à 20km/u sneller gaat rijden hé. Ik denk dat het bij mij max. 10km/u sneller is (als het dat al is), ik merk vooral in het optrekken en tijdens het schakelen veel verschil. Zoals ik al eerder zei is het wat je zelf wilt/verwacht van zo'n uitlaat (prestaties/kwaliteit/prijs). Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 24 februari 2010 Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Heeft er iemand ervaring met de door SIP aangepaste T5 uitlaat voor de PX 125? Sorry voor het OT... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 februari 2010 Delen Geplaatst: 24 februari 2010 @ Jelle, zie mijn post hierboven = T5 voor de 200 = die door SIP aangepaste T5 Link naar reactie
gunter Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2010 Aangepaste T5 uitlaat en Pep uitlaat zijn inderdaad minder irritant van geluid en hebben veel meer koppel in lage toeren.De Sito+ roest veel te snel dus kan je beter wat meer uitgeven aan iets deftig. Verschil? Verwacht nu niet dat je 15 à 20km/u sneller gaat rijden hé. Ik denk dat het bij mij max. 10km/u sneller is (als het dat al is), ik merk vooral in het optrekken en tijdens het schakelen veel verschil. Zoals ik al eerder zei is het wat je zelf wilt/verwacht van zo'n uitlaat (prestaties/kwaliteit/prijs). Dus kwa prestatie geen of weing verschil tussen een sito+ en pep uitlaat ,enkel kwa kwaliteit? Wat zou het verschil zijn tussen die pep 2.0 en pep 3.0 en met welke rijdt jij Erix? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 25 februari 2010 Delen Geplaatst: 25 februari 2010 Een T5 uitlaat is voor een 125. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 25 februari 2010 Delen Geplaatst: 25 februari 2010 @ Gunter Veel betere prestaties (meer dan 10km/u rijden) moet je niet verwachten van een uitlaat. Dat doet geen wonderen hé, wil je wat sneller rijden dan moet je een andere cilinder gaan steken (en al de rest hé)... Link naar reactie
gunter Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2010 @ GunterVeel betere prestaties (meer dan 10km/u rijden) moet je niet verwachten van een uitlaat. Dat doet geen wonderen hé, wil je wat sneller rijden dan moet je een andere cilinder gaan steken (en al de rest hé)... Neen neen, ik vind 10km/u al veel ,moest dat lukken met gewoon een uitlaat te veranderen zou ik meer dan tevreden zijn. Ge weet wat we daar over denken hé over die andere cilinder en zo steken. Ik hou het liever standaard. Zeg en wat heb je nu steken die pep 2.0 of pep 3.0 en moest je uw sproeier aanpassen? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 25 februari 2010 Delen Geplaatst: 25 februari 2010 Ik heb die aangepaste T5 uitlaat steken en geen sproeiers aangepast. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2010 Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik heb juist zo een pep uitlaat besteld:-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 25 februari 2010 Delen Geplaatst: 25 februari 2010 alé den Erix heeft hier weer pep-talk gegeven ;-) laat ons zeker weten wat het resultaat is hé van uw nief peppijpke ? :-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2010 @Joene: Zal ik zeker doen. Het zou beter zijn dan een omgelaste T5 + het voordeel zoals Erix en de Gette al zegden,je kan nog overal aan wat moeilijker is met die andere uitlaten. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.