Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje i.v.m. uitlaat voor P200blok


gunter

Aanbevolen berichten

Gunter, ik rijd met een scootrs op een standaard 200 blok en ben daar zeer tevreden over, zij het inderdaad dat ik mijn reservewiel niet meer kan meepakken onder mijn linker bil. Via mijn Garmin Edge 500 ben ik te weten gekomen dat hij een GPS topsnelheid haalt van 107 km/h.

Link naar reactie
Ik heb nu een Simonini steken en zal zo een (echte)100km/u gaan soms wat sneller

laten steken zou ik zeggen, (veel) meer snelheid ga je met een andere uitlaat niet echt halen als je blok standaard blijft.

hier vind je een test van 14 uitlaten (wel getest op een 210cc Malossi): http://vintagescooters.free.fr/tuning/px200_exhaust/px200_exhaust.htm

volgens die test en ook al aangegeven door speedracer => JL right hand

Link naar reactie

Is wel een behoorlijk verouderde test; op het GSF hebben ze het op het moment meer over de SIP T5 repro versus de PepParts 2.0/3.0... de PEP wint geloof ik. De nu al minder moderne pijpen (Franz, Hurratroete) worden niet getest, de nieuwste pijpen (Atom, Charger) al helemaal niet. Nou zijn die pijpen trouwens wel 'zelfbouw', maar er zijn intussen ook al een aantal nieuwe JLs e.d.

Er stond een iets recentere test op http://www.leistung-messen.de/, maar die is alweer down zie ik net :(

GDF Topic:

http://www.germanscooterforum.de/Vespa_PX_T5_Cosa_f1/tourenauspuff_generation_t169541.html

Meer 'nieuwe' pijpjes:

http://www.pipedesign.de/engine/

Link naar reactie
Op mijn PX200GS zit een Pep Plus 3.0 uitlaat en daar ben ik heel tevreden van (qua prestaties en geluid).

ik dacht dat je daar die omgelaste T5 uitlaat had onder hangen ?

Link naar reactie

Op mijn PX200GS zit een Pep Plus uitlaat en daar ben ik heel tevreden van (qua prestaties en geluid).

http://www.pep-parts.de/

Op mijn Charleston staat nu een Polini, maar die zal ik in de toekomst ook wel vervangen door een Pep Plus. De Polini is wat onhandig als je een gesprongen koppelingskabel moet vervangen (langs de kant van de weg in het donker) en de Pep Plus presteert naar mijn gevoel beter dan de Polini (beide op een standaard 200cc). De Pep plus is pittiger, waardoor de Polini slomer lijkt (vooral in lage toeren). In stadsverkeer rijdt de Pep dus vlotter, maar eens op dreef zijn de beide uitlaten wel aan elkaar gewaagd (volle gas op autostrade).

http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621641298240&target=productdetail&category1=C%3AC_V%3AC_V_VSX1TLUSSO&category2=CAT%3ACAT_AUSPUFF

Ik heb bewust niet voor een linkse uitlaat gekozen omdat het anders niet meer praktisch is om een band te vervangen. De rechtse uitlaat heeft ook een nadeel, nl. dat je moeilijk aan kabels kan om ze aan te spannen en/of te vervangen.

Extreem dure expansie-uitlaten hebben volgens mij weinig zin op een standaardblok. Anderen zullen dit dan weer net tegenspreken... Naar mijn gevoel is alles sterk afhankelijk van de verhouding prijs/kwaliteit/prestaties en wat JIJ zelf wil, want iedereen zijn rijgedrag is anders.

http://www.lambretta-club-belgium.be/

Link naar reactie

Gunter, sta me toe: een sito+ maakt een (licht) irritant geluid maar geeft wel meer koppel in lage(re) toeren wat op zich prettig is (zeker als je af en toe met 2 rijdt). Bergop zal je merken dat je met en sito+ vlotter naar boven zal rijden als bv met een simonini en/of scootrs

Ik heb geen ervaring met die Pep maar wel met een T5 voor de 200: die is zo goed als of misschien een tikkeltje beter als de sito+ maar heeft het voordeel dat die niet zo'n irritant geluid produceert.

nie hemakkelek hé ;-)

Link naar reactie

Aangepaste T5 uitlaat en Pep uitlaat zijn inderdaad minder irritant van geluid en hebben veel meer koppel in lage toeren.

De Sito+ roest veel te snel dus kan je beter wat meer uitgeven aan iets deftig.

Verschil? Verwacht nu niet dat je 15 à 20km/u sneller gaat rijden hé. Ik denk dat het bij mij max. 10km/u sneller is (als het dat al is), ik merk vooral in het optrekken en tijdens het schakelen veel verschil.

Zoals ik al eerder zei is het wat je zelf wilt/verwacht van zo'n uitlaat (prestaties/kwaliteit/prijs).

Link naar reactie
Aangepaste T5 uitlaat en Pep uitlaat zijn inderdaad minder irritant van geluid en hebben veel meer koppel in lage toeren.

De Sito+ roest veel te snel dus kan je beter wat meer uitgeven aan iets deftig.

Verschil? Verwacht nu niet dat je 15 à 20km/u sneller gaat rijden hé. Ik denk dat het bij mij max. 10km/u sneller is (als het dat al is), ik merk vooral in het optrekken en tijdens het schakelen veel verschil.

Zoals ik al eerder zei is het wat je zelf wilt/verwacht van zo'n uitlaat (prestaties/kwaliteit/prijs).

Dus kwa prestatie geen of weing verschil tussen een sito+ en pep uitlaat ,enkel kwa kwaliteit?

Wat zou het verschil zijn tussen die pep 2.0 en pep 3.0 en met welke rijdt jij Erix?

Link naar reactie

@ Gunter

Veel betere prestaties (meer dan 10km/u rijden) moet je niet verwachten van een uitlaat. Dat doet geen wonderen hé, wil je wat sneller rijden dan moet je een andere cilinder gaan steken (en al de rest hé)...

Link naar reactie
@ Gunter

Veel betere prestaties (meer dan 10km/u rijden) moet je niet verwachten van een uitlaat. Dat doet geen wonderen hé, wil je wat sneller rijden dan moet je een andere cilinder gaan steken (en al de rest hé)...

Neen neen, ik vind 10km/u al veel ,moest dat lukken met gewoon een uitlaat te veranderen zou ik meer dan tevreden zijn.

Ge weet wat we daar over denken hé over die andere cilinder en zo steken.

Ik hou het liever standaard.

Zeg en wat heb je nu steken die pep 2.0 of pep 3.0 en moest je uw sproeier aanpassen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...