Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje i.v.m. uitlaat voor P200blok


gunter

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn pep uitlaat geplaats en getest.

Trekt een stuk vlotter op ,vooral de 3de versnelling is een groot verschil.

Het top snelheid is toch ook een 10km/u sneller en wind of berg(heuveltje)op blijft hij de snelheid behouden.

Bedankt Erix voor de tip over deze uitlaat.

Link naar reactie

Erix, Phille heeft er niet meteen een nodig. Ik ga een pep 2.0 voor de P200 bestellen. Welke wil jij ? (stuur me anders even een mail, wil je.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Heb vandaag ook een PEP Plus 2.0 voor mijn PX 125 besteld. Iemand ervaring met deze setup? Sproeiers aanpassen of niet nodig?

Had eens gegoogled hiervoor en kwam volgende link tegen:

http://www.vespa-classic-club-geneve.ch/forum/viewtopic.php?f=3&t=766

Waar ik een beetje ongerust over ben is dat die PEP plus niet zo plug&play zou zijn...

photo14b.jpg

Eric/Joen/Gunther: Klopt dit?

Link naar reactie

Inderdaad, wat wringen...

Dat heb ik ook al bij andere uitlaten gehad (Polini, sito+,...). Zorg dat de uitlaat onderaan niet volledig vast zit (enkel bout erin steken en niet vastschroeven) zodat je nog wat speling hebt en wat over en't weer kan trekken/wringen met de uitlaat.

Waarschijnlijk heeft de eigenaar van de foto de uitlaat onderaan potvast gezet zonder er rekening mee te houden dat de bovenkant ook nog erop moest...

Sproeier moet aangepast worden, maar ik weet niet welke grootte dit moet zijn voor een 125cc... ;-)

Link naar reactie

Jelle, bij mij was het wel echt plug&play hoor

maar ik zou eerst de uitlaat over de cilinderuitlaat schuiven en dan pas de bout aan het frame erin steken

(jij wilt het op de foto blijkbaar andersom doen ?) doe best ook een beetje kopervet of gewoon vet/olie aan die cilinderuitlaat zodat je de PEP er netjes kunt opschuiven. en zoals gette zegt, jij zal een beetje moeten wringen precies

sproeier (main jet) zal minstens 1 maatje groter moeten, bv. van 100 naar 102

ik zou zelfs beginnen met 2 maatjes groter, bv. van 100 naar 104 - je kan daarna nog altijd 1 maat naar beneden

suc6

Link naar reactie

Joene,

dit is niet mijn situatie he, maar van iemand van Vespa Club Geneve ;-)

Ik heb mijn uitlaat vandaag nog maar besteld!

Welke hoofdsproeier heeft een Px 125 met kat eigenlijk? En 1 zonder kat? (mijn vorige week bestelde Haynes manual is nog niet toegekomen)

Voor montage van de Pep plus op een px 125 met kat kan ik dus waarschijnlijk best een hoofdsproeier nemen die 1 maat groter is dan die van een px 125 zonder kat?

En euhm... die sproeiers is dat gewoon de oude eruit en de nieuwe erin of moet daar nog iets aan afgesteld/geregeld worden?

Jelle, bij mij was het wel echt plug&play hoor

en zoals gette zegt, jij zal een beetje moeten wringen precies

Link naar reactie

@ Jelle

Ik ga er dus vanuit dat je momenteel nog een uitlaat met katalysator hebt en nog nooit iets hebt aangepast? Je moet dan inderdaad de maat van een standaard sproeier nemen van een PX125 zonder kat en deze vergroten. Ik geloof dat de sproeiers van PX'en met kat ook kleinere sproeiers hebben dan PX'en zonder kat (voor zekerheid bel even naar lambrettafinder).

Haal je huidige sproeiers eens uit je carburator en kijk welke maten erop staan dan weet je door welke maten je die moet vervangen.

Sproeier er gewoon uithalen en vervangen door andere, normaal gezien geen andere afstellingen nodig

Link naar reactie

Jelle, dit zijn de carbsettings van een standaard PX125:

carburetor: Dell'Orto SI 20/20 D

main jet: 98/100

slow running jet: 160/100

mixer tube: BE 3

atomiser: 280/100

starter jet: 60/100

zie: http://www.scooterhelp.com/scooters/VNX1T.p125x.html

als er in jouw px een 98 zit, begin dan met een 102 icm met de PEP

Link naar reactie

ik heb om mijn sito +ke te laten passen, ook een stuk van den beugel moeten slijpen...

Da is beetje stoem eigenlijk dat ge iets nieuw besteld voor een bepaald model en dat het dan nog niet past ook niet...

Italiaans zeker? :P

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...