gunter Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Vandaag mijn pep uitlaat geplaats en getest. Trekt een stuk vlotter op ,vooral de 3de versnelling is een groot verschil. Het top snelheid is toch ook een 10km/u sneller en wind of berg(heuveltje)op blijft hij de snelheid behouden. Bedankt Erix voor de tip over deze uitlaat. Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Is het de 2.0 of de 3.0? En hoe zit het met het geluid? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Het is de 2.0 en het geluid is iets zwaarder dan een standaard uitlaat maar geen irritant geluid Link naar reactie
Joene Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Phille, overweeg jij om er ook een te kopen ? Misschien kunnen we samen bestellen dan ? Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Joene,mailtje verstuurd :-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 @ Joene & Phille Als jullie er eentje bestellen doe er dan nog maar eentje extra bij voor mij! :-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Erix, Phille heeft er niet meteen een nodig. Ik ga een pep 2.0 voor de P200 bestellen. Welke wil jij ? (stuur me anders even een mail, wil je. Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Heb vandaag ook een PEP Plus 2.0 voor mijn PX 125 besteld. Iemand ervaring met deze setup? Sproeiers aanpassen of niet nodig? Had eens gegoogled hiervoor en kwam volgende link tegen: http://www.vespa-classic-club-geneve.ch/forum/viewtopic.php?f=3&t=766 Waar ik een beetje ongerust over ben is dat die PEP plus niet zo plug&play zou zijn... Eric/Joen/Gunther: Klopt dit? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Inderdaad, wat wringen... Dat heb ik ook al bij andere uitlaten gehad (Polini, sito+,...). Zorg dat de uitlaat onderaan niet volledig vast zit (enkel bout erin steken en niet vastschroeven) zodat je nog wat speling hebt en wat over en't weer kan trekken/wringen met de uitlaat. Waarschijnlijk heeft de eigenaar van de foto de uitlaat onderaan potvast gezet zonder er rekening mee te houden dat de bovenkant ook nog erop moest... Sproeier moet aangepast worden, maar ik weet niet welke grootte dit moet zijn voor een 125cc... ;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Jelle, bij mij was het wel echt plug&play hoor maar ik zou eerst de uitlaat over de cilinderuitlaat schuiven en dan pas de bout aan het frame erin steken (jij wilt het op de foto blijkbaar andersom doen ?) doe best ook een beetje kopervet of gewoon vet/olie aan die cilinderuitlaat zodat je de PEP er netjes kunt opschuiven. en zoals gette zegt, jij zal een beetje moeten wringen precies sproeier (main jet) zal minstens 1 maatje groter moeten, bv. van 100 naar 102 ik zou zelfs beginnen met 2 maatjes groter, bv. van 100 naar 104 - je kan daarna nog altijd 1 maat naar beneden suc6 Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 ah erix is ook al wakker precies ;-) Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Joene, dit is niet mijn situatie he, maar van iemand van Vespa Club Geneve ;-) Ik heb mijn uitlaat vandaag nog maar besteld! Welke hoofdsproeier heeft een Px 125 met kat eigenlijk? En 1 zonder kat? (mijn vorige week bestelde Haynes manual is nog niet toegekomen) Voor montage van de Pep plus op een px 125 met kat kan ik dus waarschijnlijk best een hoofdsproeier nemen die 1 maat groter is dan die van een px 125 zonder kat? En euhm... die sproeiers is dat gewoon de oude eruit en de nieuwe erin of moet daar nog iets aan afgesteld/geregeld worden? Jelle, bij mij was het wel echt plug&play hooren zoals gette zegt, jij zal een beetje moeten wringen precies Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 @ Jelle Ik ga er dus vanuit dat je momenteel nog een uitlaat met katalysator hebt en nog nooit iets hebt aangepast? Je moet dan inderdaad de maat van een standaard sproeier nemen van een PX125 zonder kat en deze vergroten. Ik geloof dat de sproeiers van PX'en met kat ook kleinere sproeiers hebben dan PX'en zonder kat (voor zekerheid bel even naar lambrettafinder). Haal je huidige sproeiers eens uit je carburator en kijk welke maten erop staan dan weet je door welke maten je die moet vervangen. Sproeier er gewoon uithalen en vervangen door andere, normaal gezien geen andere afstellingen nodig Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Idd eric, voorlopig is alles nog volledig standaard dus met katalysator. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Jelle, dit zijn de carbsettings van een standaard PX125: carburetor: Dell'Orto SI 20/20 D main jet: 98/100 slow running jet: 160/100 mixer tube: BE 3 atomiser: 280/100 starter jet: 60/100 zie: http://www.scooterhelp.com/scooters/VNX1T.p125x.html als er in jouw px een 98 zit, begin dan met een 102 icm met de PEP Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Joene dat zijn de settings van een p125 x die van een px125 E zijn idem behalve voor de main jet: 99/100 en voor de px125 electric start: 96/100 Mijn Haynes Manual zat vandaag in de bus ;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 dan moet je even googelen op VNX2M Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 ik heb om mijn sito +ke te laten passen, ook een stuk van den beugel moeten slijpen... Da is beetje stoem eigenlijk dat ge iets nieuw besteld voor een bepaald model en dat het dan nog niet past ook niet... Italiaans zeker? Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 Weet iemand of dit ook allemaal mogelijk is met een 150cc PX met electronische ontsteking? Ik zie op de site enkel maar 80, 125 en 177 cc staan, naast de 200cc... Txs Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 dat kan: de 125/150 hebben de uitlaat op de cilinder op dezelfde plek. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2010 @Macvespa:gij kent toch ne lasser die dat zou kunnen aanpassen;-) Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Ja, maar die heeft het te druk met op het forum te zitten :-) Ben wel eens benieuwd welke sproeiers ik ga moeten steken dan. Zal iets voor einde zomer zijn. Motor reviseren, nieuwe sproeiers en nieuwe uitlaat! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Ik zoek nog ne goeie lasser voor een roosterke van men gasfornuis te maken Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.