Tyrian Geplaatst: 11 maart 2010 Delen Geplaatst: 11 maart 2010 Stralen + lasprimer kost iest van een 100 € voor volledige scooter Vissen : Ja, beetje allrounder, maar op laatste toch maar vliegvisfanatieker geworden...is weeral even geleden. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 11 maart 2010 Delen Geplaatst: 11 maart 2010 Als je geen zin hebt in het laswerk kan je er nog altijd een cutdown van maken. ;-) Het spatbord zou ik zeker terug brengen naar Danny want het is niet normaal dat het er zo uitziet. Het lijkt wel een productiefout. Link naar reactie
cee Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2010 Als je geen zin hebt in het laswerk kan je er nog altijd een cutdown van maken. ;-)Het spatbord zou ik zeker terug brengen naar Danny want het is niet normaal dat het er zo uitziet. Het lijkt wel een productiefout. hij zei mij pertang dat het normaal is en dat al die spatbordjes dat hebben want die zijn niet origineel van piaggio. maar speelt geen rol. heb accidentje voorgehad met vespa en spatbord volledig pertotal dus is nu binnen bij carrosier om te plamuren en in zelfde kleur te spuiten. Link naar reactie
cee Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2010 Stralen + lasprimer kost iest van een 100 € voor volledige scooterVissen : Ja, beetje allrounder, maar op laatste toch maar vliegvisfanatieker geworden...is weeral even geleden. tjaa, nu kost het mij 7.50eu voor al het schuurpapier en 6.50eu voor het potje roestomvormer. waarschijnlijk ga ik hem hierna wel laten metaliseren. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 11 maart 2010 Delen Geplaatst: 11 maart 2010 Maar al de verf is er nog niet af hé...metaliseren is mij afgeraden. Problemen nadien moest je een ket hebben. Link naar reactie
cee Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2010 Maar al de verf is er nog niet af hé...metaliseren is mij afgeraden. Problemen nadien moest je een ket hebben. njaa nee das waar. goh achter metaliseren heb ik eigenlijk nog niet gaan horen maar hier opt forum had ik gelezen dat da een soort laagje zou leggen op uw frame dus leek mij dat misschien wel interessant.. btw: het schuurpapier van de gamma is goedkoop ze^^ + check je email Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 12 maart 2010 Delen Geplaatst: 12 maart 2010 ma ge zijt veel te ver aant schuren. Ge moet niet tot op bloot metaal gaan. Gewoon de roest overal weg en dan uw vespa langs verschillende hoeken in het licht bekijken, als ie ergens nog reflecteert en dus niet overal mat is, dan moet je verder schuren. Hij moet gewoon overal dof zijn. metaliseren... das voor oude frames die bijna zijn weggeroest, nergens voor nodig bij u dus. ge kunt we binnen- en onderkant na het spuiten best een extra vernislaagske geven Link naar reactie
Gette Geplaatst: 12 maart 2010 Delen Geplaatst: 12 maart 2010 men laatste vespa heb ik simpel met de excentrische schuurmachine geschuurd. zeker niet overal tot op het metaal... simpel de roest wat weg, en de los zittende verflagen... Resultaat is zeker niet slecht. Vooreen herstelling aan een Px zag men laatste spatbord dat ik nieuw kocht er ook ongeveer gelijk uit... En dat trek je normaal gezien wel weg met je grondlaag. Groeten Gerd Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2010 zoals het er nu bijstaat: Link naar reactie
cee Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Update: schuren, bijna klaar maar dit werd wat eentoning, dus nu, even afgewisselt met wat onderdelen te spuiten. Link naar reactie
cee Geplaatst: 2 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2010 Update: - Zadel overtrokken - Uitlaat en Benzine tank zwart gespoten - Motor gereviseerd (@ Felice) en klaar om onder frame te hangen - zijkant van frame gelast - Frame in grondverf Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 2 mei 2010 Delen Geplaatst: 2 mei 2010 isdat ne schokdemper van bij Danny? ziet dat ge die echt vastlijmt met loctite want die kome echt makkelijk los(bovenste helft die de veer induwt moet ge vastlijmen) verder ziet het laswerk er precies vrij goed gedaan uit! veel succes nog! Link naar reactie
cee Geplaatst: 2 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2010 isdat ne schokdemper van bij Danny? ziet dat ge die echt vastlijmt met loctite want die kome echt makkelijk los(bovenste helft die de veer induwt moet ge vastlijmen) verder ziet het laswerk er precies vrij goed gedaan uit!veel succes nog! Bedankt, Neen, is dezelfde vering als voordien, deze werkte nog dus heb deze uiteen gehaald, volledig afgeschuurd, ingesmeerd met roestomvormer en dan zwart gespoten met motip spuitbus Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2010 en misschien wordt het deze kleur ongeveer, iets meer oranje (of beige) Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2010 Ondertussen is hij gespoten!! FOTO UPDATE: Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 28 juni 2010 Delen Geplaatst: 28 juni 2010 Knap werk! Door een carrossier laten doen? Die rode kleur komt mooi uit bij een PK, heb er zelf zo eentje ;o) en nu kan de assemblage weer beginnen.. Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2010 Ja, alles bij carrosier zelf afgeschuurd, geplamuurd etc. enkel het spuiten en bijlassen is door carrosier gedaan. op de foto is de kleur wel wat donker uitgevallen, in werkelijkheid is het meer oranje. foto's volgen Link naar reactie
ticce Geplaatst: 28 juni 2010 Delen Geplaatst: 28 juni 2010 Zeer mooi, daar past zeker een Simonini uitlaat onder Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2010 Is dat ral 3020 ? Neen, ik weet de ral niet juist maar het is een Lancia kleur Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2010 Mooi werk. Had je hem toch niet beter gewoon laten zandstralen? Alles weg en ze zetten hem in de lasprimer...Prima basis voor degene die hem gaat lassen/spuiten.Knap dat je dit werk doet voor een PK ! Ben je een visser ? De vaste stok precies nja, het is met de hand schuren geworden, en kzit hier ook niet veel mee in om het te doen. elke dag een stukje:) jeps, gij ook?^^ Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2010 ondertussen, na wat geknoei, besloten vespa naar Felice te doen, hij heeft hem dan terug ineen gestoken, kabels goed gezet, carburator afgesteld etc. enkel nog wachten op de zwarte traanplaat en de zwarte pinker glaasjes Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2010 uitlaat trekt nog een beetje lucht, maar daar gaan we sevens eens naar kijken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.