Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pk 50s 1ste restauratie


cee

Aanbevolen berichten

hallo,

heb me dan toch een pk 50 restauratieproject gekocht.

toen ik hem kocht draaide hij,reed hij, maar blijkbaar zat er geen luchtfilter aan de carburateur. dus als hij vertrok, was het just nen booster ;)

dus nu, motor eronderuitgehaald, tank, kabelslosgemaakt etc.

225478602.jpg

dscn1935.jpg

dscn1932h.jpg

het is de bedoeling om de vespa volledig terug te laten spuiten, en alles uiteraard terug te monteren.

het frame roest maar op enkele plaatsen, voornamelijk het floorboard. moet het frame nu volledig gezandstraalt worden of gewoon de roest die er is volledig blank schuren en de rest matzetten? of moet echt alle verf eraf om te laten spuiten?

Cée

Link naar reactie

volledig zandstralen en bijlassen...

als je het geld ervoor hebt... je kan ook heel grondig schuren en alle roest verwijderen, de lak zelf helemaal mat schuren zodat van uit elke hoek gene glans meer hebt. Je zal wel sowieso moete laten lassen, je mankeert nl een stuk rand hé :)

succes alvast!

Link naar reactie
volledig zandstralen en bijlassen...

als je het geld ervoor hebt... je kan ook heel grondig schuren en alle roest verwijderen, de lak zelf helemaal mat schuren zodat van uit elke hoek gene glans meer hebt. Je zal wel sowieso moete laten lassen, je mankeert nl een stuk rand hé :)

succes alvast!

bedankt, maar hoe kunt ge die rand het beste lassen? wat daar is zo een gootje in percies he.

Link naar reactie

daar moet een stuk uit gefreesd worden en dan terug eraan gelast. Je kan nogmaal wel bodemplaten kopen en ofwel een stuk vervangen ofwel de gehele bodemplaat.

Dat zijn eerlijk gezegd wel dingen die ik niet zelf zou doen. Een goei adreske is scootermarket in koningshooikt, das ne carrosier die voornamelijk vespa's doet. Die zal zeker kunnen helpen.

Link naar reactie
daar moet een stuk uit gefreesd worden en dan terug eraan gelast. Je kan nogmaal wel bodemplaten kopen en ofwel een stuk vervangen ofwel de gehele bodemplaat.

Dat zijn eerlijk gezegd wel dingen die ik niet zelf zou doen. Een goei adreske is scootermarket in koningshooikt, das ne carrosier die voornamelijk vespa's doet. Die zal zeker kunnen helpen.

jeps, kben er daarstrax langs geweest ;) das op 5 minuten van bij mij thuis ;)

Link naar reactie
daar moet een stuk uit gefreesd worden en dan terug eraan gelast. Je kan nogmaal wel bodemplaten kopen en ofwel een stuk vervangen ofwel de gehele bodemplaat.

Dat zijn eerlijk gezegd wel dingen die ik niet zelf zou doen. Een goei adreske is scootermarket in koningshooikt, das ne carrosier die voornamelijk vespa's doet. Die zal zeker kunnen helpen.

ik zou dat wle zelf doen, heb het al meerdere malen gedaan en is echt niet goedweet hoe moeilijk hoor...

aldoende leert men!

grtz

Link naar reactie

Vandaag nieuw spatbord gekocht, Zoals je op de foto kan zien zitten hier percies striemen in die je heel zachtjes voelt. moet dit volledig rechtgeschuurt worden of plamuur?

dscn1954.jpg

Link naar reactie
Man,waarom vraagde dat niet als ge da koopt?

zat in ne plastikke zak, regende en heb pas thuis opengedaan ;)

Link naar reactie
Cee, is bovendien het verkeerde spatbord voor een PK, groeten Jan.

Volgens den danny van scootermarket nochtans een pk spatbord...

btw, ik zie eigenlijk niet het veschil tussen dit spatbord en dit PK spatbord van Sip

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/76030000/Mudguard+Vespa+PKRush.aspx

Link naar reactie
Heb je dat spatbord zo nieuw gekocht? Waar dan?

Meestal zijn die nieuwe mooi even glad...

bij scootermarket in koningshooikt. terug gaan?

Link naar reactie
mij lijkt het eigenlijk ook een PX neus, vergelijk het eens met dat spatbord dat je nog hebt liggen...

Neus is pk, volgens foto's van internet. het enige verschil tussen het oude spatbord en het nieuwe is dat er zo vanachter langs beide kanten een verdikking is (zie foto)

Link naar reactie

mja dat kan hoor, hang af van welke serie pkS... mijne pk had ook zo'n verdikking, en die van mijn vriendin niet... het leek mij gewoon een vrij groot spatbord... maar als het even groot is dan zal het wel juist zijn.

En dat je een nieuw spatbord dat in primer zit nog moet schuren is vrij normaal, dat doe je altijd nadat je vespa in primer staat...

gewoon even schuren, eerst met 400(nat) en dan met 600 of zelfs meer(ook nat, duh) :)

Link naar reactie
Ga je de onderkant (of binnenkant, ligt eraan hoe je het bekijkt) van je spatbord ook laten spuiten met een speciaal anti-roestmiddel of is dat niet nodig?

goh vespa wordt binnenkort naar nederland gedaan en wordt daar gelast, geplamuurd, grondverf, spuiten etc.

denk wel dat het niet slecht is als ik hem behandel tegen steenslag en anti roest, dit moet toch voor de grondverf he?

zodat ik het gewoon kan opschuren, antiroest, antisteenslag en dan daar laten spuiten?

grtz

Link naar reactie
mja dat kan hoor, hang af van welke serie pkS... mijne pk had ook zo'n verdikking, en die van mijn vriendin niet... het leek mij gewoon een vrij groot spatbord... maar als het even groot is dan zal het wel juist zijn.

En dat je een nieuw spatbord dat in primer zit nog moet schuren is vrij normaal, dat doe je altijd nadat je vespa in primer staat...

gewoon even schuren, eerst met 400(nat) en dan met 600 of zelfs meer(ook nat, duh) :)

:) ja maar dit is niets met de primer hoor, er zijn gewoon wat oneffenheden in door het plooien, als je erover wrijft is het percies een golfplaat :P dus ben vandaag ermee teruggeweest en hij zij: gladschuren. moet dit dan ook met 400 -600?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

UPDATE: eerst de grote roestplekken die zichtbaar waren behandeld met roestomvormer. nu heel het frame volop blank aan het schuren.

dscn1977w.jpg

dscn1976dn.jpg

Link naar reactie

Mooi werk. Had je hem toch niet beter gewoon laten zandstralen? Alles weg en ze zetten hem in de lasprimer...Prima basis voor degene die hem gaat lassen/spuiten.

Knap dat je dit werk doet voor een PK !

Ben je een visser ? De vaste stok precies :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...