Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 Net gedaan met den PK50 volledig terug in elkaar te steken na restauratie. Alles werkt perfect doch de motor draait op volle toeren. kHeb de kabel van de choke gedemonteerd omdat ik dacht dat deze zou kunnen vastzitten maar hij blijft volle bak draaien. Of ik nu gas bijdraai of net geen gas er is geen verschil.Iemand die kan helpen? Hoe stel ik die carbu af? (originele delorto) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 http://www.smallframes.com/ Kijk onder 'technical' voor carbu. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 Kijk ook eens na of de gaskabel nergens blijft hangen/te kort aangespannen is/ ergens afgebroken is. Staat de gasschuif bijna toe? Groetjes, nero. Link naar reactie
josse Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 als blijkt dat de gasschuif toch gewoon dicht staat en je kan uitsluiten dat het de carbu zelf is, dan is de oorzaak : valse lucht zuigen. kan aan vanalles liggen. Draaide alles wel prima voor je het blokje uit elkaar haalde ? Joost Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 ik heb net hetzelfde meegemaakt bij de restauratie van een PK50S. Al gauw bleek dat de carburator niet goed aangesloten zat (lees: niet ver genoeg over het spruitstuk), waardoor deze valse lucht trok. Zoals Josse dus al aangaf, ga het daar eerst eens zoeken vooraleer je de carbu afstelt. Link naar reactie
Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 Ok, thanks voor de info, kzal de carbu er eens terug uithalen en terug monteren, let you know. Link naar reactie
Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 Alles eraf en terug erop, het is al beter maar ik denk dat de schuif niet dicht genoeg gaat. Wanneer ik de gaskabel niet monteer op de carbu dan voel ik de schuif echt dichtklikken doch wanneer ik de gaskabel monteer doet hij dit niet zo vlot. De motor draait veel te vlug en ik kan de schuif nog een ietsje naar beneden duwen en dan draait de motor trager. Zou ik een nieuwe veer moeten steken? Eerst dacht ik aan de gaskabel maar deze is nieuw en zit heel los is de géne. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 Bij de meeste vespa's komt de gas niet automatisch weer. De kabel goed smeren en nakijken of de kabel toch niet ergens gekneld zit. Het uiteinde van de kabel eens goed aantrekken en terwijl gasgeven kan ook helpen om de kabel de juiste buiging doen aan te nemen. Eventueel kan je de veer ook een beetje uitrekken zodat je meer veerkracht krijgt, maar als de veer (zonder dat je de gaskabel aansluit) de gasklep wel volledig toe duwt, ligt het probleem volgens mij niet direct daar. Groetjes, nero. Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 dichting achter het vliegwiel vervangen of dieper in de zitting meppen... Link naar reactie
Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2009 Dichting achter het vliegwiel? Ok ik kan dat wel proberen, maar denk je echt dat dit kan helpen. Als ik de motor laat draaien zonder de gaskabel aan te koppelen dan het ik het probleem niet. Ik ga de gaskabel een demonteren en eens goed in het vet steken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.