Ga naar inhoud
Vespaforum.be

carbu slaat op hol!!!!


Ryckeboer Koenraad

Aanbevolen berichten

Net gedaan met den PK50 volledig terug in elkaar te steken na restauratie. Alles werkt perfect doch de motor draait op volle toeren. kHeb de kabel van de choke gedemonteerd omdat ik dacht dat deze zou kunnen vastzitten maar hij blijft volle bak draaien. Of ik nu gas bijdraai of net geen gas er is geen verschil.Iemand die kan helpen? Hoe stel ik die carbu af? (originele delorto)

Link naar reactie

ik heb net hetzelfde meegemaakt bij de restauratie van een PK50S. Al gauw bleek dat de carburator niet goed aangesloten zat (lees: niet ver genoeg over het spruitstuk), waardoor deze valse lucht trok. Zoals Josse dus al aangaf, ga het daar eerst eens zoeken vooraleer je de carbu afstelt.

Link naar reactie

Alles eraf en terug erop, het is al beter maar ik denk dat de schuif niet dicht genoeg gaat. Wanneer ik de gaskabel niet monteer op de carbu dan voel ik de schuif echt dichtklikken doch wanneer ik de gaskabel monteer doet hij dit niet zo vlot. De motor draait veel te vlug en ik kan de schuif nog een ietsje naar beneden duwen en dan draait de motor trager. Zou ik een nieuwe veer moeten steken? Eerst dacht ik aan de gaskabel maar deze is nieuw en zit heel los is de géne.

Link naar reactie

Bij de meeste vespa's komt de gas niet automatisch weer. De kabel goed smeren en nakijken of de kabel toch niet ergens gekneld zit. Het uiteinde van de kabel eens goed aantrekken en terwijl gasgeven kan ook helpen om de kabel de juiste buiging doen aan te nemen.

Eventueel kan je de veer ook een beetje uitrekken zodat je meer veerkracht krijgt, maar als de veer (zonder dat je de gaskabel aansluit) de gasklep wel volledig toe duwt, ligt het probleem volgens mij niet direct daar.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...