Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa for Life


mgent

Aanbevolen berichten



Music for Life



Music For Life voert opnieuw een bewustmakings- en geldinzamelingsactie voor een goed doel, een ‘stille ramp’ waar het Rode Kruis zich voor inzet. Dit jaar is dat malaria: een ziekte die jaarlijks meer dan een miljoen dodelijke slachtoffers maakt, maar toch relatief gemakkelijk te voorkomen is. Door complicaties sterven elk jaar nog eens een miljoen mensen aan de gevolgen van de ziekte.

En toch is malaria te voorkomen: muskietennetten beschermen mensen tegen de parasieten die via muggensteken in het lichaam terecht komen. De simpele conclusie is dat er meer muskietennetten moeten komen en daar wil Music For Life voor zorgen. De opbrengst van de actie gaat naar het Rode Kruis: zij kopen de muskietennetten en staan in voor de verspreiding en sensibilisering ter plaatse. Een muskietennet kost 5 euro en redt een mensenleven.

Uitgebreide info over malaria (op StuBru.be)

StuBru in Gent

Siska Schoeters, Sofie Lemaire en nieuwkomer Sam De Bruyn zijn de presentatoren van de radiomarathon in het Glazen Huis op het Gentse Zuid (check StuBru). Niet zes maar voor het eerst zeven dagen (een volle week!) geven zij zonder te eten en alleen op fruitsapjes het beste van zichzelf, en nodigen zij ieder van ons uit om hetzelfde te doen.

Van vrijdag 18 tot donderdag 24 december staat Vlaanderen samen met Music For Life in het teken van de malariabestrijding, onder het motto: Stop malaria. Laat de wereld niet in de steek!

Vespa for Life



Aangezien de derde uitgave van Music for Life dit jaar weer in Gent doorgaat van 18 tot 24 december, willen enkele leden van Vespa Club Gent (VCG) 'Vespa for Life' mee helpen op touw te zetten.

We zullen elke vespaclub aanschrijven en vragen om een actie op touw te zetten teneinde aan een mooi financieel resultaat te geraken. Op het vespaforum openen we een topic, zoals ook op onze stek op facebook.

  • vrijdag 18 en zaterdag 19 december: Acties

    Enkele vespisten van de VCG zijn bereid om op vrijdag en zaterdag met de Vespa door Vlaanderen te trekken en zodoende bij de verschillende deelnemende clubs langs te komen om geld in te zamelen.

    Ons traject kan en mag van Oostende tot Maasmechelen zijn, voorwaarde om langs te komen is dan wel dat er voldoende centen zijn bijeengebracht door de clubs ter plaatse.

    Misschien is er zelfs iemand die de door ons gereden kilometers wil sponsoren?

  • zondag 20 december: Slot-evenement

    Op zondag zien we de apotheose: dan verwachten we een pak vespa's in Gent om samen naar het glazen huis te rijden en de centen te deponeren.
Jouw steun is nodig!

Het ganse gebeuren is GEEN actie van Vespaclub Gent en gebeurt NIET in naam van Vespaclub Gent. Het is een initiatief van enkele leden van VCG, waarbij VCG dit alles onder haar vleugels heeft genomen. Dit om alles een beetje vanaf één punt te coördineren, bestellingen te plaatsen en te zorgen dat alles bij de bestemmelingen komt. De bedoeling is om een actie op touw te zetten waarbij dit alles en de medewerking zou komen van de vespaclubs en vespisten in Vlaanderen. Daarom ook de slogan "vespa for life".

Doe hier dus je voorstellen, organiseer, verzamel geld, werk samen ! Post hier je events zodat de anderen ook weten waar je als club of individu mee bezig bent.

We hebben al twee jaar een poging gedaan om de Vespa wereld in gang te zetten echter met relatief weinig respons, hopelijk lukt het nu beter voor de derde uitgave. Laat zien dat vespisten een hart hebben.

En deze keer is er geen classic of plastiek, maar Vespa for life!

Praktisch:

Geld dient te worden gestort op
rekening 000-0006566-67
en als mededeling dient er op te komen #16061259678818#

Op deze manier kunnen we uiteindelijk te weten komen hoeveel er is gestort en wat de totale opbrengst was van onze actie.

Ondertussen (01/12) hebben we de vespactie geregistreerd bij het Vlaamse Rode kruis. Concreet betekent dit dat het nu mogelijk is om een fiscaal attest te verkrijgen voor stortingen boven de 30 euro. Wie graag van belastingsvermindering geniet werkt best met overschrijving.


Evenement: Andere
Georganiseerd door: Vespaclub Gent
Lokatie: Gent
Link naar reactie

@Bluevespa: daar zou ik niet op wachten ;-)

Probeer daar in Antwerpen iets ineen te steken, ik en nog een paar vesparijders komen dan om het ingezamelde geld op vrijdag 18 of zaterdag 19 december.

En dit geld ook voor de kempen, limburg, leuven, aalst, roeselare, leieland, ... ...

Link naar reactie

En, zou het geen goed idee zijn om stickers, badges, fluovestjes te laten maken met "vespa for life" op? Als we dit in voldoende oplage kunnen laten doen (bvb 500 stickers à 5€/ 200 metalen badges à 10 of 15€ en 200 fluojasjes à 20 of 25€, ik zeg maar iets...)

Eerst moeten we dus een ontwerper vinden die wel gratis maar voor "eeuwige roem" snel een mooi logo kan ontwerpen.

Dan een drukker, verdeler van bedrukte fluojasjes en een plaatslager:) die badges maakt (VC LEIELAND? heeft heel mooie badges laten maken).

In de drukkerswereld ed ben ik niet zo thuis, maar ik wil wel de coordinatie doen en indien nodig deze dingen gaan ophalen en verdelen waar nodig, geld voorschieten en ... u zegt maar. En als de leveranciers er in ruil voor een voordelige prijs hun merknaam willen opzetten, voor mij geen probleem.

@BLUEVESPA: idd waarom geen vespakalender voor 2010 (laten) maken.

Alé jongens en meisjes, laat jullie little grey cells een beetje werken, er is haast bij.

Groetjes, nero.

ps: Marc het is "op het getouw zetten".:))))

Link naar reactie

@ Erix: ik zen al bezig aan die kalender :) alleen de juiste fotos uitzoeken (en de Joene in een pygmeevelleke te pakken krijgen) en een goei adresje vinden waar ik da goeikoop kan laten produceren en eventueel rechtstreeks online aan de man kan laten brengen...

Link naar reactie

Ik heb het...rekskes verkopen, zo voor vanvoor op de Vespa...:-))

Moesten er stickers of kalenders komen, ik wil graag helpen verkopen (...). Maak er een mooie van, met een duidelijk logo van stubru en dat moet lukken. Ook de dag zelf is er volk genoeg op het Zuid.

Laat ook "Vespa for life" registreren op stubru als officiële actie, dan krijg je misschien wat promo materiaal..

Zou Piaggio ook niets kunnen doen ?

Jammer dat de vespaforumavond pas in februari is...Als er al winst zal zijn kan ze ook naar dit project gaan...wel vijgen na Pasen :-).

:-))))))

P.S. Diezelfde dag is er een ride out van cruiserfietsen vanop de watersportbaan. Vespastickers gaan die mannen kopen, man...man...man

Link naar reactie

Ik zie het wel zitten om de uitgehongerde vespisten die op zondag 20 dec naar het glazen huis komen te voorzien van nen botteram mee uufflakke, gekapt en koas mee doarbij natuurlijk ne goeie lek Tierenteynmosterd! Natuurlijk tegen betaling, en de winst gaat natuurlijk naar Music for life!

Pakjes verse wafels (wel al op voorhand gebakken) is ook wel een leuk idee. Ik zou er alvast ne voorraad kopen. Mmmm..

Die kunnen ook de komende weken al verkocht worden natuurlijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...