Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kleur van mijn Vespa kiezen


Nico-B

Aanbevolen berichten

Besta Vespa rijders,

binnenkort ga ik me vervoegen bij jullie gezelschap. Ik ben van plan een Vespa te kopen, ik ben het fillerijden zat. Ik twijfel tussen de volgende modellen en vooral de kleur.

Een LXV in beige siena-kleur, waar ik de retro stijl zeer mooi vind. Of een zwarte GTS ie super. Beiden zijn namelijk exact evenduur. Heeft er iemand ervaring met deze kleuren kwestie poetswerk enzo. Een zwarte is mooi, maar ik heb een zwarte auto en dat zou ik nooit meer kopen, poetsen, poetsen, poetsen.

De siena kleur is mooi, maar mijn (mannelijk) gevoel zegt dat deze wat vrouwelijk is. Of vergis ik me. Zijn er mannelijke siena rijders onder jullie?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord

Link naar reactie

Dacht ik ook al ja en hoopte op een vervolg van dit verhaal.

Wie kan mij als leek ens uitleggen wat dan de grote verschillen zijn waarover 'Campingcosmos' het heeft. Velen hebben me ook al gewaarschuwd voor de 'i e' versie. Graag wat vergelijkende info over deze modellen.

Link naar reactie

Om het nog wat moeilijker te maken: waarom geen LX ?

Ik was er rotsvast van overtuigd na al mijn leeswerk op diverse fora dat ik een GTS zou kopen.

Tot ik een LX en een GTS naast mekaar zag staan bij de dealer.

Een GTS is wellicht inderdaad comfortabeler en qua prestaties wat beter, maar is toch ook een pak omvangrijker en wat zwaarder. Dus voor het laveren tussen het verkeer in stad, had ik bij de eerste oogopslag al gezien dat ik toch niet voor de GTS zou gaan.

Mocht ik dagelijks 60 km op Polderwegen zonder drukte rijden was het zonder twijfel wel de GTS geweest.

En een LXV vond ik ook zeer mooi, maar waarom in godsnaam enkel die twee kleuren? Vespa heeft daar volgens mij wat gedwaald, anders reed ik zeker op een LXV rond.

Dus nu een zilvergrijze LX (weinig poetswerk!), uitloopmodel met carburator ipv i.e.

Succes met de keuze :)

Link naar reactie

ik zou voor een "echte" vespa gaan, zo eentje vervaardigd uit ijzer met een handgeschakelde, vervuilende 2-takt motor; weinig of geen comfort, veel fun onderweg en zo eentje waarvan je nooit echt zeker weet of je de eindbestemming wel haald ;-)

zo'n twist&go is toch minder fun ?

Link naar reactie

Lxv > luchtgekoelde motor. Voorzien van een kleiner zadel. Geen watergekoelde motor. En geen schijfrem achteraan.

Topsnelheid 95 a 100 max.

Gts > Watergekoelde motor. Schijfrem voor en achteraan. Groter zadel. Uitklapbare voetsteunen voor de passagier.

Topsnelheid 110 a 115 max.

Al naargelang waarvoor de scooter moet dienen. Veel of weinig op de snelweg of veel of weinig in de stad.

Indien je veel comfort wenst, en regelmatig met twee rijd. Zou ik de GTS nemen. Ook voor op de snelweg is deze beter geschikt. Aangezien een lxv lichter is heeft deze de neiging om als je gepasseerd door een jeep of vrachtwagen om sneller opzij gezogen te worden. Versta mij niet verkeerd ook met een lxv zal je ter plekke geraken. Maar een GTS bied meer comfort.

Als ik me niet vergis zijn er nog carburator versies verkrijgbaar van de GTS. Ik dacht dat Eddy Jacobs zijn gts in Grigio Avio (kleur) een carburator versie was. Voor het geval je geen i.e wilt.

Link naar reactie
ik zou voor een "echte" vespa gaan, zo eentje vervaardigd uit ijzer met een handgeschakelde, vervuilende 2-takt motor; weinig of geen comfort, veel fun onderweg en zo eentje waarvan je nooit echt zeker weet of je de eindbestemming wel haald ;-)

zo'n twist&go is toch minder fun ?

Die mens wil daarmee rijden, niet poseren en sleutelen...

En als moderne vespa voor u gene "echte" is, dan hebt gij een probleem...

Link naar reactie

In afwachting van mijn stuur doe ik dat soms ;-)

Garage open, op de scooter zitten en brrr...brrr..tjak in tweede, brrr...brrrr...tot ik zéér aan mijn gat heb. Of aan mijn lippen van het brrr..brrr...tjak.

En dat durf ik zonder beschermkledij op een 1/3 curry.

:-)))))

P.S. On topic, voor dagelijks werkverkeer zou ik ook voor een plastieken kiezen. Veel succes en veel en veilig rijplezier

Link naar reactie
Hey Joene, Ik zal hier wel reclame maken voor plastic en jij komt daar af met metaal. Pfff die mannen met hun Px-en en Lambretta’s, spelbrekers niet te doen! ;-)

ola-ola, ik heb wel geen pisbak (PX) hé ;-)

On topic: als ik een scooter zou nodig hebben voor woon-werk verkeer dan zou ik resoluut voor een GTS gaan

(nu gaat onze camping blij zijn)

Link naar reactie

Idd! kleurtje kies je uit goesting. Met dat kuisen zou ik niet inzitten. Ofwel kuis je hem veel ofwel kuis je nooit of weinig. Van de kleur gaat dat weinig afhangen. Deze zomer heb ik zelf nooit gepoetst en het stof ligt er bijna vingerdik op. Als ik me er eens aanzet gaat hij weer blinken gelijk nen nieuwen... en toch... met dat stof vind ik hem ook mooi ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...