Ga naar inhoud
Vespaforum.be

flikken


wedz

Aanbevolen berichten

gisteren door een koppel Antwerpse flikken tegengehouden.. k Reed een éénrichtingsstraat in.. Veel tamtam, sirenes en ne dikke vette preek aan mn broek.. + een boete van 150 euro. K vroeg dat em mij geen waarschuwing kon geven maar mr. rayban-officer zei: "die taaijde zèn veurbaai m'niejer" ..

Iemand van ullie al 'ervaring' met dees zaken.. kunde die weigeren of protesteren? of gewoon nie betalen..

Zouden die dikkoppen stoeffen of gaat die rekening toch wel in mn bus belanden één v.d. dagen?

Link naar reactie

Hangt ervan af in welke richting men een éénrichtingsstraat in rijdt toch?

even serieus: Dit lijkt me een duidelijke overtreding en als je een prentje hebt ontvangen volgt de rekening vanzelf. Ik heb wel eens gelezen dat er een giga achterstand is voor het najagen van niet betaalde bekeuringen en dat vele daardoor 'verjaren'

Meestal zijn 'gesloten' stukken vaak kort en te gebruiken als binnendoortje. Ik wil die nog wel eens te voet met Vespa aan de hand afleggen. Dan ben je nl. 100% voetganger en mag je nagenoeg overal door.

Link naar reactie

De enige manier om aan zo'n boete te "ontsnappen" is u totaal te laten vernederen, dan nog eens uw exuses aan te bieden en met tranen in de ogen afscheid te nemen van diegenen die uw even voordien wilden bekeuren. De volgende keer is de keuze aan u: ofwel u door het slijk laten trekken, ofwel de boete betalen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Meestal zijn 'gesloten' stukken vaak kort en te gebruiken als binnendoortje. Ik wil die nog wel eens te voet met Vespa aan de hand afleggen. Dan ben je nl. 100% voetganger en mag je nagenoeg overal door.

Dit is niet waar. In de Belgische wet staat duidelijk dat een motor, zelfs aan de hand, nog steeds een voertuig blijft. Ook als jij er naast wandelt ben je nog steeds een bestuurder van het voertuig, en zelfs verplicht om je helm op te hebben. Maar praktisch gezien zal de politie, als ze zien dat je pech hebt, je sneller helpen dan beboeten.

Maar, terug on-topic: als je je gat verbrandt, moet je op de blaren zitten.

Link naar reactie

Had uw reactie op dit forum wel eens willen lezen als er een dikke 4x4 in enkelrichting op uw Pxke was gereden en de 'flikken' deze brave, doch verstrooide man hadden laten doorrijden zonder pv. Man toch...

N

Link naar reactie

hij die zonder zonde is, gooit de eerste steen.

gewoon aan de regels houden, maar als dit en als dat...

iedereen rijdt al eens te hard, iedereen negeert al eens een rood licht, of ben ik dat alleen?

Link naar reactie

inderdaad, iedereen doet wel eens wat fout, maar om daarna hier te komen blijten?

't is zoals Nic zegt. Stel dat je wel in de juiste richting door die eenrichtingsstraat reed en er kwam een dikke 4x4 van de andere kant die tegen u opknalt, moest de politie dan ook enkel een waarschuwing geven.

Die ronde dingen langs de weg zijn geen sierstukken, dat heet verkeerstekens.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Tleilax wrote: In de Belgische wet staat duidelijk dat een motor, zelfs aan de hand, nog steeds een voertuig blijft. Ook als jij er naast wandelt ben je nog steeds een bestuurder van het voertuig, en zelfs verplicht om je helm op te hebben.

Weer een interessant/curieus verschil tussen Belgische en Nederlandse wetgeving.

Alhoewel het in NL een combinatie is van voetgangers regels en verkeerswetgeving.

RVV staat (art. 2, lid 2) .dat wie met een motorfiets aan de hand loopt de bepalingen uit het RVV moet volgen die voor voetgangers gelden.

Regels van van besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als je een niet werkende motorfiets aan de hand vervoerd ben je in België geen bestuurder, moet je je helm niet ophebben en moet je op het voetpad.

een persoon met een al dan niet defecte motorfiets aan de hand blijft een bestuurder,mag wettelijk dus niet op

het voetpad. Wat het dragen van de helm betreft: dat laten we in het midden.

Een persoon die met de fiets rijdt is een bestuurder, als hij de fiets aan de hand heeft is hij een voetganger.

Link naar reactie

ik heb een theorieboek voor brommerrijbewijs (A3), en daar staat in dat zodra je met de brommer in de handen wandelt je een voetganger bent, ik weet niet als dit ook voor motorfietsen is maar dus wel voor brommers.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...