issogood Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Hi, Heeft iemand meer info over een GTS125 i.e. SPORT die binnekort zou beschikbaar zijn? Was bijna naar m'n lokale Vespa-winkel gestapt om uiteindelijk een GTS125 te kopen, maar tijdens een laatste search vond ik info op een GTS125 maarmet injectie? Is het het wachten waard ? Zal het verschil met een gewone GTS125 echt zo groot zijn? I. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 en met spoiler? of enkel met tennisbal op de trekhaak? Link naar reactie
Noeggie Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Ik heb daar ook al iets van opgevangen. Met injectie zouden ze 5pk meer hebben. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Gette, wa doe jij hier op Forums › Techniek › Moderne Vespa's ?? ;-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Zegt de persoon die zelf met een oldtimer rondtuft. ;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 ... en idem voor Erix ;-)) Link naar reactie
Oregon Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Naar mijn mening zijn alle motoren 'injectie' motoren waarbij de benzine verneveld wordt ter hoogte van de carburator. Ik ben natuurlijk wel benieuwd wanneer het hier gaat om een elektronische injectie motor (i.e)... kent iemand hiervan het principe? En 5PK winst, dat lijkt me toch wel érg betwistbaar voor zo'n 125CC Verder valt dan volgens mij ook wel het voordeel van de 125CC (< of = 11kW) klasse weg: namelijk dat deze in België kan bereden worden met een 2-jaar-oud-B-rijbewijs... Hoe dan ook: Ik ben sinds gisteren in het bezit van een GTS125 en hoewel ik nu nog volop in rodage zit (lees: halfgas) ben ik nu reeds stérk onder de indruk van de prestaties van de leader 125CC motor! Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Ik dacht ook dat je max tot 11kw mag gaan met je rijbewijs B (in 125CC) dus zou dat wegvallen zoals OREGON hierboven meldt... Link naar reactie
issogood Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2009 Inderdaad ik denk dat ze de 11kW gaan behouden, anders heeft het geen zin. Als je toch voor dit dat een rijbewijs nodig hebt, kan je beter voor een 250ccgaan. Maar heeft het dan zin om te wachten? Is het verschil het waard? En heeft iemand info wanneer dze beschikbaar zou zijn ? Any Piaggia-insiode Spy's ? Nummer op de website 00800 81829800 werkt die wel van Belgie ? Bij mij lukt noiet ? H. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 Zou vooral duurder zijn ... en veel verschil zal't uiteindelijk niet geven op nen 125 ... vond het het wachten niet waard ... is dan einde van't jaar ... of begin volgend jaar dat ze concreet een model uit gaan brengen ... (van horen zeggen bij den dealer) Zou ook enkel in Zwart en wit beschikbaar worden, gelijk den 300 Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 normaal is die er in mei , zou 15pk hebben en idd lyken op de gts300 (vandaag gehoord van een zeer goede dealer uit gent) Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 11 april 2009 Delen Geplaatst: 11 april 2009 Dan zou hij juist 11kW hebben ... das ook op't randje. (voor hen zonder rijbewijs) Ben benieuwd naar de prijs ... mei is er al snel Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 13 april 2009 Delen Geplaatst: 13 april 2009 Tiens, nen 300 is wel ook verkrijgbaar in rood denk ik... Motorisch gaat er dan (bijna) geen verschil zijn met de huidige 125L. Misschien wel wat zuiniger misschien? De looks gaan dan wel wat aangepast zijn: Geen wol in schapevacht maar een schaap in wollevacht ;-) Nu even serieus doch een detail: weet er iemand of er een verschil zit tussen de moter van de GTS125 en de GT125L (vorige generatie zoals de mijne)? Ik zie op mijn papieren 11kw staan, terwijl de huidige gts 10,5kw heeft? is toch 5% verschil of klopt dit niet? Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 16 april 2009 Delen Geplaatst: 16 april 2009 In ieder geval geen SPORT maar WEL een GTS 125 SUPER : Grote verschil is de injectie t.o.v. "oudere" GTS 125 VESPA GTS 125 SUPER The sporty performance of the Vespa GTS Super is now available in a 125 too. The Vespa GTS 125 Super inherits the same elegant and dynamic style of the Vespa 300 Super and even boasts an engine with electronic fuel injection. The glamour of a 125 cc engine, the class of the Vespa GTS and the performance of the Vespa Super are all present in this one uniquely stylish scooter. The new Vespa GTS 125 Super is a combination of elegance, comfort, robustness, and superbly smooth power from an electronically fuel injected engine. Like its big sister, the 300 Super, the Vespa GTS 125 Super inherits the refined styling and sporty spirit of legendary Vespas from the past, like the GS of 1955, the 180 SS of 1964, the 90 SS of '65, the 200 Rally of 1972, the ET3 of 1976, and the T5 “Pole Position” of 1985. Styling The new Vespa GTS 125 Super is full of character in its styling as well as its performance. Having produced an amazing 145 different models, Vespa certainly knows how to make full use of the uniqueness of the Vespa design. The pressed steel body that has always characterised Vespas appears on the new GTS 125 Super with a horizontal grille on the right side. This clear homage to the elegant Vespas of the past also adds a great sporting touch when viewed from the side. The new two-tone alloy wheels also contribute to the same visual effect. The racing soul of the new Vespa GTS 125 Super is obvious from a first glance at the front suspension, with its spring finished in racing red. The front shield with chrome trimmed grille also emphasises the scooter’s sporting character. Even the round headlight in keeping with Vespa tradition is given a more aggressive personality thanks to a black trim that creates quite a mean look. The seat is characterised by form and materials typical of sporting Italian tradition. Light grey perimeter trim contrasts with the black upholstery in an explicit reference to past models. Engine Vespa made its first 125 cc engine as far back as 1948. This was the unit that powered the Vespas immortalised by the classic film Roman Holiday. For decades after, the public had a mental image of the Vespa as ridden by Gregory Peck and Audrey Hepburn. Today, some 60 years later, a modern 125 cc engine with electronic fuel injection is powering the latest spirited, sporty but safe Vespa. The new 125 cc, liquid cooled, four valve, four stroke power plant makes the new Vespa superbly easy to ride. The agility and sprint of the new GTS 125 Super are truly surprising too. Even the liquid cooling system is new: the E.C.S (Electric Cooling System) absorbs less energy and helps reduce fuel consumption. The new engine is also equipped with electronic fuel injection, and offers significantly lower running costs, thanks to reduced fuel consumption and maintenance, with service intervals extended by 65% from 6,000 to 10,000 km. The new Vespa GTS 125 Super is fast, sporty, spirited, and silky smooth thanks to electronic fuel injection, but also silent running and environment friendly. An oil-bath free wheel system reduces noise on starting while normal operating noise is muffled by new engine casings that also contribute to improved transmission cooling. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 16 april 2009 Delen Geplaatst: 16 april 2009 bv: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2009models/2009-Vespa-GTS125Super.htm Link naar reactie
IceBlue Geplaatst: 4 mei 2009 Delen Geplaatst: 4 mei 2009 Iemand die hier al iets meer over weet? Wanneer wordt deze op de markt gebracht? Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 4 mei 2009 Delen Geplaatst: 4 mei 2009 eind dit jaar .. begon volgend ... Link naar reactie
silver px 125 Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 Komt eraan in Juni Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 heb er niet op gewacht... Volgens deze site , is het vermogen en koppel toch hetzelfde alleen verbuikt hij minder en zou je minder op onderhoud moeten ; maar zou dan 500 euro meer kosten ... http://www.scootersales.com.au/News-2598-gts-125-super.aspx Link naar reactie
IceBlue Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 Op de Italiaanse site staat 'm al. Als ik de specs vergelijk met de gewone dan zie ik dat het vermogen iets hoger ligt en het max. koppel iets vroeger bereikt wordt. Maar volgens mij ga je hiervan in praktijk niet veel merken. Het enige wat ik interessant vind is dat hij verkrijgbaar wordt in het wit met een zwart zadel en zwarte velgen met een chromé rand. Ik ben nog niet bij een dealer geweest maar volgens mij is de GTS125S vanaf nu te verkrijgen. Link naar reactie
TomKraft Geplaatst: 29 mei 2009 Delen Geplaatst: 29 mei 2009 Ze zijn idd nu al leverbaar, vandaag hebben ze bij m'n broerke opt werk de eerste 2 geleverd, en meteen was er al ene verkocht! Vind ze echt wel mooi ... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 30 mei 2009 Delen Geplaatst: 30 mei 2009 'FAN' heeft er zo ene besteld... (zie andere topics en zijn profiel) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.